Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2193318
Zoals ik in mijn andere topic al schreef is Fjurdy niet helemaal het ventje. Hij drinkt meer dan normaal, plast meer dan normaal.
Ik vond op internet als eerste dat deze symptomen bij Cushing horen. Nu wil ik hem daar op laten testen, maar vandaag vond ik ook vanalles over nierinsufficiënte / nierfalen.
Hier horen ook symptomen bij als veel drinken en plassen, misselijk en ook braken. Dit is iets wat hij de afgelopen keren ook gedaan heeft toen hij niet lekker was.
Nu zit ik dus in dubio wat ik eerst zal doen. Bloed en urine onderzoek om blaasontsteking/nieren uit te sluiten of meteen maar te gaan voor de urinetest van Cushing.
Het gaat er niet om dat ik niet beide wil laten doen, maar wat zou de meest logische volgorde zijn?
Door 202Spots
#2193334
Is het niet mogelijk om alles met dezelfde urine en blood te doen?
Anders zou ik zou eerst blood /urnine laten tetsen voor ontsteking,met de uitslag daarvan kan je misschien beter zien of cushings test wel of niet nodig is.
Good Luck..
Door tt-tjes
#2193342
202Spots schreef: Is het niet mogelijk om alles met dezelfde urine en blood te doen?
Anders zou ik zou eerst blood /urnine laten tetsen voor ontsteking,met de uitslag daarvan kan je misschien beter zien of cushings test wel of niet nodig is.
Good Luck..
Ik heb vanmiddag gebeld met een endocrinoloog van de kliniek in Utrecht, waar de urinetest gedaan zou worden. Hij zei dat de test voor blaasontsteking e.d. gewoon bij mijn eigen DA gedaan wordt. Dat dit niet bij de test op Cushing hoort.
Het enige nadeel is het bloed trekken. Fjurdy is zo vreselijk bang bij de DA dat bloedprikken een regelrechte ramp is voor hem. Het lijkt dan wel of hij van angst zijn aderen dichtknijpt. Ze krijgen daar bijna geen bloed uit.
Door nienk
#2193344
als je nou bij de DA de urine test laat doen voor een blaasontsteking, daar wil je toch sowieso op testen? Blaasontsteking kan enorm zeer doen, waar ze dan weer misselijk van kunnen zijn en gaan spugen. daar hoeft toch ook niet bloed voor getrokken te worden? als er dan uit die urine test niets bruikbaars komt, dan maar weer verder zien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2193561
Blaasontsteking lijkt me eerlijk gezegd stug, je verhaal gelezen te hebben. Op niet veel gebaseerd, maar ik zou eerst voor die niertest gaan. Nou ja, gebaseerd op....hij is niet continue slecht en volgens mij fluctueerd cushing niet zo en kunnen bij nierfalen de klachten al fluctueren afhankelijk van wat er gegeten is. Wel shit dat dat bloedprikken zo'n drama is, want links-of rechtsom, volgens mij kom je daar niet onderuit :-\
Dikke kus voor jou en Fjurdemans, want je zult je wel flinke zorgen maken. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door