Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door herder_lover
#2193135
ik wil koekjes voor de kat maken. Voor honden heb ik al vele recepten gevonden, maar ik heb geen draadje gezien met alleen kattenkoekjes en met zoeken kom ik op een lid volgens mij die zo heet :)

wie heeft recepten hiervoor?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2193227
En wat bedoel je dan precies?
Iets zoals een brokje of commercieel kattensnoepje, met granen?
Waarom geef je niet gewoon gedroogd spul?

Of begrijp ik je verkeerd.  ???
Door herder_lover
#2193281
voor de honden maak ik wel gezonde snacks. Liefst zonder granen. Nu wil ik ook voor katten wat snoepjes maken. Dus vers en gezond. Niet als voer, maar als beloning of koekje of gewoon iets extra lekkers. Wil het zelf maken met de oven ofzo..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2193292
Dan zou ik gewoon iets drogen. Net zoals je bij de honden doet dan.
Katten hebben niet zo veel aan groenten en lusten vaak geen pens en kunnen minder harde botten eten, maar voor de rest is voor hen wat je voor de honden maakt vast ook goed.
Ik begrijp gewoon niet zo goed wat je voor de honden doet.

Maar goed, misschien weet iemand anders er meer vanaf...  ::)
Door herder_lover
#2193296
voor de honden maak ik koekjes, cake, taarten,balletjes enzo... ik weet niet of de katten dat ook mogen eten (koekjes zullen wat hard zijn). Mogen ze tarwemeel bv? Of witte meel? Of havermout? Die gaan wel eens in de hondensnacks nl.
Door Mevroi Kruim
#2193307
Nee, nee, nee en nee  ;) granen zijn slecht voor katten. Voor honden ook trouwens, maar die zijn meestal wat toleranter in hun spijsvertering.
Drogen idd. Of gedroogd vlees kopen, bij de supermarkt of de dierenwinkel verkopen ze gedroogde kip, eend en dat soort zaken. De katten hier vinden het fantastisch. Zelf drogen kan ook, in een elektrische oven die op rond de 60º kan gaat dat het beste. Duurt een uur of 8.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2193308
Ah kijk, toch granen.  :D

Nee, dat zou ik dus niet doen. Voor de honden ook niet trouwens. Niet goed voor de tanden en ongezond (katten krijgen er blaasgruis en eventueel diabetes van).
Volgens mij vinden ze iets zonder granen gewoon ook een stuk lekkerder. ;)
Door herder_lover
#2193310
zeker maar als je koekjes maakt voor de hond gaat er bv meel of havermout in (recepten van hier). Ik heb ook liever zonder dat maar dat is lastig schijnbaar.
dus kipfiletjes drogen in de oven zolang ik geen droogmachine heb  :D
Gebruikersavatar
Door Thea
#2193800
Gedroogde visjes, kalkoenreepjes, gehaktballetjes, long, lever ecetra.

Dus kortweg een droogmachine van 25 +7 euro verzendkosten en je heb het er zo uit ;)
En wat de katten evt niet lusten dat eten de honden wel op.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door