Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eelke
#2175005
Heeft iemand enig idee waarom kvv in rollen wordt aangeboden? Waarom maken ze er geen vierkante blokken van? Past beter in de vriezer...
Door eelke
#2175072
Nou je zou dan toch ook vierkante rollen kunnen maken? Ook dun en langwerpig, maar dan wel vierkant :)
Door M@rina
#2175131
Vierkante rollen gaat niet met een zachte vulling, of je moet een harde verpakking hebben en die zal wel wat duurder zijn.
Door eelke
#2175143
Maar als het bevroren is, is de inhoud toch niet zacht meer? Dan zouden ze het in mallen moeten invriezen ofzo, maar dan zal de productie wel weer duurder worden?
Door Lida. S
#2175168
Vind ik trouwens van veel dingen die rond zijn (schalen, pannen, potten, blikken, borden) vierkant neemt veel minder ruimte in beslag
Door nienk
#2175218
ik denk dat het het makkelijkste/goedkoopste te verpakken is, in worsten. als je vierkanten wil krijg je van die pakjes als van kiezebrink, en die zijn helemaal onhandig in de vriezer! zijn meestal net niet helemaal netjes plat en vierkant...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2175312
Dat is zo'n beetje de goedkoopste en snelste manier van verpakken. Je koopt een "worst" machine, daarbij grote rollen worstplastic en dan wordt het vullen zo'n beetje lopende bandwerk.
Door Gusel
#2175342
Mijn honden krijgen o.a. Darf Eco en dat wordt niet in rollen geleverd, maar in rechthoekige plakken...
Door @nouk
#2175574
[quote="Gusel"]
Mijn honden krijgen o.a. Darf Eco en dat wordt niet in rollen geleverd, maar in rechthoekige plakken...
[/quote]
Hier ook! Ideaal die blokken  :).
Door eelke
#2186601
[quote="Netty"]
zelf gaan samenstellen, dan heb je geen last meer van rollen..... :P
[/quote]

Tsja...maar aangezien ik een lade vriezertje had, waar maar 6 eendkarkasjes per lade inpassen (met moeite, en das voor nog geen 3 dagen eten, en dan zit er nog geen orgaan en spiervlees bij) was dat niet echt een optie. De smuldier en lotgering is vierkanter, en daar kan ik voor een week eten in kwijt...

Maarre, inmiddels ook een vrieskist erbij hoor, dus wees gerust, dat zelfsamenstellen komt wel!
Door Caramba
#2193119
Dat vond ik dus ook al, waarom rollen, nu kunnen er net 30 kg in mijn diepvries, maar ik denk als ze vierkant of langwerpig waren dat er best wat meer in konden...
Door fransbulletje
#2193159
Rollen of blokken hier maakt het niet uit in één lade past van beide 15 kg.
Heb Carnibest en tijdje geleden ook Darf maar van de blokjes ging er ook 15 kg in de la.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door