Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#2192
was vandaag bij de visboer (had ik veel eerder moeten doen, woon 5 min van de visafslag) en heb hem om visafval gevraagd (voor de honden).
Nou dat kon ik krijgen hoor, hij was alleen wel een beetje bezorgd, ik ging dat toch niet rauw geven :o)

overigens kon ik net (halverweg het typen van dit berichtje naar buiten omdat Damien het laatste beetje uitkotste (toch te veel gevoerd, was zo maar ff op het oog) komt denk ik vooral doordat hij zich na het eten redelijk druk heeft gemaakt omdat de buurt kinderen in de poort aan het spelen waren, wat tot gevolg had dat Damien liep te springen en te blaffen)

mams was erbij toen ik het kocht en die vond het ook maar eng.

Nou de jongens hebben gesmuld (iets te veel dus zelfs) en zijn voldaan.

Maar toch nog een vraagje, er zaten 2 hele grote koppen tussen, daar hadden ze best wel wat moeite mee en die heb ik ook na een tijdje weggehaald, Ace lukte het wel, maar Damien niet, die had al moeite met een scholle kopje, maar nadat Ace hem gekraakt had ging het prima (hij kreeg hem na het kraken ook weer terug van Ace ;D). Maar die andere koppen (weet niet wat voor vis) waren echt BIG +, zo'n 15 cm lang en 10 cm hoog, Ace heeft hem eerst uitgelebberd (hersenen etc.) en begon daarna aan de ogen te pulken en toen wilde hij hem kraken (ging wat moeilijk) uiteindelijk kwam hij tot de ontdekkin dat dit het beste bij de neus ging (alleen toen had hij de rest al op gegeten en had geen honger meer (Ace kan wel maat houden, zelfs met vers ;D), toen heb ik alles maar weggehaald wat ze nog hadden liggen.
Damien heeft de kop geprobeerd, maar het lukte niet en dus was het niet meer leuk (is ook geen sloper in huis, ik weet niet of het daaraan ligt, maar hij moet soms met botten ed ff ontdekken dat hij daar wel op door mag bijten)

Dit was dus ons vis avontuur van vandaag, voor herhaling vatbaar, maar dan wel wat minder (beginnen met 1 kop ofzo)
Door ziggy
#2193
Hier hebben ze reeds koppen van 3 kg. verorberd. :D Dat waren koppen van kabeljauw, hebben onderaan precies een sikje. De 2de keer heb ik de koppen in 2 stukken geneden, heb er wel speciaal een heel degelijk koksmes voor gaan kopen.

Groet,
Vic.
Door ester
#2194
jakkie dat klinkt vies :-/ Ik geef meestal uit blik, heb ik minder moeite mee, en tevens vind ik het eng die graten ed. Onze hond is toch al zo'n schrokop!
Door ziggy
#2195
Hoi,
hier wordt alles gekraakt en gesnipprd in kleinere stukken die ze gemakkelijk kunnen inslikken.
Nooit problemen mee gehad.
Is fantastisch als je je zo bezig ziet.
Vertouw op je hond hij/zij weet best wat hij/zij moet doen om zonder "kleerscheuren" zulke grote stukken te verdelen.
Groet,
Vic.
Door Sylvie
#2196
Ja, tegenwoordig krijg ik gratis emmers visafval mee, van onze viswinkel. Meestal zitten er repen wit visvlees in en scholletjes.
Een kop van 3 kg ben ik nog niet tegengekomen, haha, zou wel eens willen zien wat mijn meiden daarmee zouden doen.
Ik geef ook wel rauwe, hele sardientjes of een hele makreel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door