Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2192688
Vriendin van mij heeft een Podenco mix teefje van 1,5 jaar / gesteriliseerd.
Sinds een maand of wat heeft ze regelmatig lekkende anaalklieren.
Spontaan in huis, niet met poepen oid. Het loopt er gewoon uit.
Met poepen heeft ze stevige en zelfs wat harde ontlasting en komen er soms druppels mee.
Je zou denken dat het dan wel leeg is. Ze krijgt nu nog brok en paar keer per week kvv dagen.
Vanaf nieuwe jaar kvv icm barf op het menu.
Wat zou dit nu veroorzaken? Toch raar die spontaan lekkende zooi in huis  :P
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2192947
Er zitten geen overdreven bobbels of rode huid en het is niet pijnlijk zowel met aanraken in die regio als met ontlasten. Erg vreemd. Las wel op internet dat sommige honden dit van "nature" kunnen hebben, balen.
Ze gaat DA naar laten kijken en door hem inwendig laten leegdrukken ( = minder schadelijk dan uitwendig knijpen).
Afwachten of het dan helemaal leeg is en beter gaat.
#2193693
Indy heeft dat ook van jongs af aan. heb ze wel eens laten op spuiten maar dat hielp maar tijdelijk
merk wel dat het minder is als ik ze niet steeds laat leegdrukken
Begin al aan die heerlijke parfum te wennen :D
De dierenarts had het er een keer over om ze te laten verwijderen maar dat vind ik zelf niet zo een geslaagt idee
Bijf dit topic zeker volgen want misschien komen er nog goede tips die Indy ook van dit probleem zullen afhelpen!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2193698
komt het uit de anus? Een "olieachtige substantie"
Kay had na de sterilisatie, een zelfde soort probleem. Ik heb het al eens laten onderzoeken en de substantie die onderzocht is kwam nog het dichtst bij anaalkliervocht
Door *Yvje*
#2193798
Hier had Tara ook last van constant overvolle en overgestimuleerde anaalklieren,
hebben ze een aantal keren geleegd maar dit moest ook niet te vaak want dan
wordt de kwaal alleen maar erger en komt het weer sneller terug.
Sinds Tara op kvv staat heeft ze er al een half jaar geen enkel probleem meer mee gehad,
terwijl ze voorheen bijna iedere dag wel wat liet lekken, vooral aangenaam als
ze bij je op bed slaapt !  ::) Denk dat het komt doordat haar ontlasting vele keren harder is
en ze echt wel even flink moet persen en daardoor d'r anaalvocht kwijt kan !
Door sella
#2193824
vanaalst schreef: id, weirdo had dat op het laatste ook, bloed kwam eruit, was gewoon een gaatje geworden..
Ja en ze kunnen inwendig lang aansudderen en door de anus lekken, voor het van de buitenaf zichtbaar wordt :-\
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2193857
*Yvje* schreef: Hier had Tara ook last van constant overvolle en overgestimuleerde anaalklieren,
hebben ze een aantal keren geleegd maar dit moest ook niet te vaak want dan
wordt de kwaal alleen maar erger en komt het weer sneller terug.
Sinds Tara op kvv staat heeft ze er al een half jaar geen enkel probleem meer mee gehad,
terwijl ze voorheen bijna iedere dag wel wat liet lekken, vooral aangenaam als
ze bij je op bed slaapt !  ::) Denk dat het komt doordat haar ontlasting vele keren harder is
en ze echt wel even flink moet persen en daardoor d'r anaalvocht kwijt kan !
Hoop dat de kvv ook verbetering zal geven.
Verder idd nu 1x goed laten leeg drukken bij da maar niet te vaak want dan wordt het van kwaad tot erger.
Ze is wel een maand of 5 geleden gesteriliseerd en dit lekken is nu een paar maanden aan de gang, wie weet heeft het ermee te maken.
Door Ulrike
#2198709
Daya ons podenco teefje heeft het ook  :-\. Net als het podencoteefje wat je beschrijft heeft ze gewoon keurige ontlasting, soms ook eerder hard dan te zacht. Ik heb dan ook niet het idee dat het daar aan ligt. Bij Daya lijkt het ook met stress te maken te hebben en soms met voeding. Vaak na het eten van vis is het gegarandeerd mis. We hebben van een dierenarts de tip gekregen om rond de maaltijden met vis de waterbak weg te halen, zo'n twee uur ervoor en twee uur erna. Dat lijkt wel iets te helpen.

Het is echt vies he  :P. Bij Daya ruik je ook meteen of het gebeurt is of niet. Het is maar een klein bruin druppeltje, maar een lucht dat eraf komt  :o. En dan gebeurt het ook vaak een paar keer achter elkaar waardoor opeens alle kleden voor over de bank in de was zijn. Drie wassen erna draaien is zeker niet zeldzaam..
Door SjaakBF
#2199090
Hier een terrierkruising met dit probleem... totdat hij van brok overging op BARF.
Als hij een of twee dagen iets zachtere ontlasting heeft gehad lekt hij weer (en wordt dan ijverig gepoetst door mijn herder  :wavecry: en de ander blijft er lekker voor staan pffff)
Nicole
Door miik
#2199316
Mijn Mickey had dat toen ze nog op brok stond. Ze had ook vaak ontstoken anaalklieren. Maar sinds ze vers krijgt is het eigenlijk over. Wel zorgde ik er altijd voor dat ze iets meer bot in verhouding krijgt. Zodat ze vaker een extra hard drolletje heeft wat de boel weer op een natuurlijke manier leegdrukt.
Door Ulrike
#2199424
Ik heb bij Daya juist de hoeveelheid bot naar beneden moeten brengen, de ontlasting was gewoon te hard en een heel enkel keertje stond ze erbij te gillen  :'(. Maar ook toen had ze het al volgens mij  :-\.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door