Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2187044
Na Djilly met haar leverproblemen vond haar zoon het nodig om wat na te gaan doen.
Hij is al een tijdje (maand of 2) wat sloom, zo af en toe wat misselijk.
Drinken doet hij al geruime tijd wat meer dan de meiden en ben daarmee afgelopen zomer al mee naar de DA geweest. Toen kwam er niks uit het urine onderzoek.
Omdat hij momenteel ook weer wat last kreeg van zijn rug en ik hem daarvoor pijnstilling wil geven, ben ik vanmiddag eerst naar de DA geweest.
Urine onderzocht, heel veel eiwit in de urine. Dat had hij de vorige keer niet.

Nu is er bloed afgenomen en hoor daar einde van de dag de uitslag van.
Als die uitslag ook tegenvalt, zal er iets moeten gebeuren. Aangezien ik niet van de reguliere medicatie ben, wil ik het eerst homeopatisch onderteunen.

Dus roept U maar.
Ik heb al wat gelezen over Puur Nier, Solidago van A Vogel.

Darky eet KVV. Hij krijgt geen BARF meer, want ik wil hem nog graag wat langer dan vandaag in leven houden. Elke keer als ik weer BARF geef, dan stikt hij weer zowat, hoe groot of klein ik karkassen ook aanbiedt. Mijn hartkleppen zijn hier genoeg op getest.
Ik wil best met gemalen spul zijn dieet aanpassen als er wat aangepast moet worden.
Laatst gewijzigd door choopy op wo 14 dec 2011, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2187059
Lizzy schreef: Zaten er geen ontstekingscellen in de urine?

Ik denk dat je eerst het bloed even af moet wachten.
Nee, geen ontstekingscellen in de urine.
Bloed zal inderdaad wel wat meer vertellen, hoop ik...dus hoop dat ze snel bellen......
#2187552
Ik denk dat hij een echo van de nieren wil om toch te kijken waar dat eiwitverlies vandaan komt. Als er geen ontstekingscellen in de urine zitten, dan is er meestal sprake van eiwitverlies via de nieren. Of een echo persee helpt bij het achterhalen van de oorzaak.....? Dat weet ik niet. Ik zou me in ieder geval naar een goede radioloog laten verwijzen. Ik weet niet waar je woont maar Warmerdam in Noordwijkerhout is aardig en kundig.
#2188010
choopy schreef: Morgen om 14:15 in Emmeloord zijn.
eerst intake gesprek, dan echo en daarna meteen bespreken wat er eventueel gezien is.
Hopelijk komt er wat uit, dan weten we waar we aan toe zijn.
Ik duim voor je dat het in ieder geval goed behandelbaar is! Sterkte morgen!
#2188770
De echo van de nieren was ook goed. Geen bijzonderheden op te zien.
De blaas is ook nog bekeken en daar was wel een wat verdikte blaaswand te zien.

Er is wel urine geprikt en wordt verder onderzocht en op kweek gezet.
Hieruit zouden eventuele ontstekingscellen van een beginnende blaasontsteking naar voren kunnen komen.
Ook kan de verdikking een tumor zijn, al verwacht de DA dat niet, omdat de verdikking niet heel erg was.

Al met al zijn we eigenlijk nog geen stap verder. Het eiwitverlies en zijn drink-/plasgedrag moet toch ergens vandaan komen.......

Kan een hond ook meer gaan drinken door pijn?? Ik heb het idee dat hij misschien wat meer last heeft van de spondylose, omdat hij soms ook wat moeilijk poept. Als Djilly moeilijk poept, is het vaak vanwege pijn. (zij heeft ook spondylose) en is het zo weer opgelost met een Rymadil.
Laatst gewijzigd door choopy op do 08 dec 2011, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2192575
Is er trouwens 1 keer urine gecontroleerd of is er vaker gekeken?

Volgens mij zijn er veel oorzaken mogelijk en blaaskanker is er wel 1 van. Ik geloof toch dat ik graag die verdikking aan geprikt zou hebben (maar dat komt door mijn chronische angst voor verdikkingen waarvan men vermoed dat het niet ernstig is (en waarvan achteraf het omgekeerde blijkt)).

Ik weet niet of honden ook aan nierfilterotstekingen kunnen leiden en of ze dit uberhaubt op een echo kunnen zien.

Volgens mij zijn nierinfectie en urineweginfectie nog twee andere oorzaken.

En qua meer drinken: ik heb zelf niet het idee dat honden meer gaan drinken van pijn. Ik merk wel dat ze meer kunnen gaan drinken van stress. En pijn kan natuurlijk wel stress opleveren :g:. Heb je al eens Puur Spondy geprobeerd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door