Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Monoxxide
#2191885
Even situatie schetsen.
Indy heeft een tijdje last gehad met haar poot. Ben toen begonnen met doils joint omdat nog niet zeker was wat ze eigenlijk had. Maandje later heeft ze dan toch een operatie ondergaan en is er een nieuwe kruisband geplaatst. Nu is zij daar volledig van hersteld. Ik gaf de jongste ook nu en dan eens een spuitje van die joint over zijn eten buiten de visdag om.
Nu zit ik dus door de doils uit en is het tijd om nieuwe te bestellen. Zou het beter zijn om bij de joint te blijven of toch voor de skin te gaan? Bedoeling is dat ze er alletwee van krijgen en iets aan hebben. Weet niet of Indy eigenlijk nog veel extra heeft aan de joint tov de skin en de jongste heeft eigenlijk nooit wat gehad van problemen.
Door Parelridder
#2191892
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo veel uit maakt welke variant je geeft, zeker niet voor een gezonde hond. In Joint zit veel meer vit. E begrijp ik uit de info van Doils en dat zou goed zijn. Anderzijds hebben we net natuurlijk geleerd dat chemische vit. E als toevoeging niet ongevaarlijk hoeft te zijn (voor wie het gemist heeft: voedingssupplement Selenium werrd aangevolen aan mensen die behadeld zijn voor prostaatkanker, het beste zou dit werken in combinatie met vit. E, dus zat dit bijna staandaard in dezelfde tablet, nu blijkt echter dat juist die vit. E prostaatkanker doet groeien. Natuurlijke vit. E is idd wel goed bij Selenium, maar hetgeen in de tabletten zit niet..).
Is vette vis in plaats van visolie voor jouw honden een optie?
Door Monoxxide
#2191902
Hoi

Dankje voor antwoord. Vette vis is geen probleem hier, vrijdag's eten ze elk 2 verse haringen. Was gewoon erg tevreden over de doils, Indy kreeg er bvb een mooiere diepe kleur van en zij doet het gewoon goed. Maar de dingen die jij hier opnoemt wist ik dus niet. Misschien dan toch maar gewoon stoppen ermee...hmmm moeilijk.
Door Lizzy
#2191907
De een bevat ook meer vetzuren dan de ander (joint meer dan skin).

Joint bevat: 63% Omega-3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml. Tevens bevat Doils Vitamine E.

Skin bevat: 62% omega-3 vetzuren waarvan 390 mg EPA en 160 mg DHA per ml.

En Royal Green bevat (bijvoorbeeld): 79% Omega-3 waarvan 530 mg. EPA en 160 mg. DHA & 100 mg. overige Omega-3) per capsule.

Ik geef Linga Royal Green. Daar zit trouwens ook vitamine E in, om de oxidatie van de visolie tegen te gaan.

Tja. Wat is wijsheid? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Op zich is een hond met een nep-kruisband gevoeliger voor het krijgen van artrose in de knie. Ik zou daarom zelf een hogere dosering visolie niet verkeerd vinden maar skin of joint.... Denk niet dat het zoveel uit maakt.

Waarom gaf/geef je de jongste visolie? Krijgt hij/zij te weinig omega 3 binnen tegenover omega 6? Ik geef mijn jongste ook af en toe visolie hoor (zeg 1 a 2 keer per week een capsule), maar die geef ik een 55% omega 3 visolie capsule van de HEMA.
Door Monoxxide
#2191928
Ten tijde van de kvv gaf ik dit vooral als er geen wildversie van darf beschikbaar was aan de jongste. Ze hebben en doen het nog steeds erg goed dus dacht dat ik daar wel goed aan deed. Ga dan toch maar bij de joint blijven als ondersteuning voor die knie en voor de jongste eens kijken voor capsules bij het kruidvat hier. Is dat een HEMA eigen merk of moet ik ergens op letten als ik capsules haal Lizzy?
Laatst gewijzigd door Monoxxide op zo 11 dec 2011, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2191939
Ik denk dat je ook gewoon door kan gaan met de Doils -Joint ? En dan voor je jongste bv 1 of 2 x per week naast de vette vis ?
Ik gebruik de Doils -Joint voor alle vier , maar hier eten ze geen van allen vis , dus hier is het echt een vervanger .
Verder doet het natuurlijk ook wel iets t.av de weerstand etc , En hangt het ervan af wat je voert . Wild en biologisch is natuurlijk geweldig , maar ook niet altijd te krijgen
En na zo,n ingreep is het voor het ras absoluut geen overbodige luxe (vind ik ) Gezien de artrose die ontstaat . Daarnaast kies ik zelf liever voor visolie dan voor NSAID . Tenzij anders niet meer mogelijk is natuurlijk . En  aangezien een E.B ook een gevoelig maag darmstelsel heeft
Door Lizzy
#2191958
Monoxxide schreef: Ten tijde van de kvv gaf ik dit vooral als er geen wildversie van darf beschikbaar was aan de jongste. Ze hebben en doen het nog steeds erg goed dus dacht dat ik daar wel goed aan deed. Ga dan toch maar bij de joint blijven als ondersteuning voor die knie en voor de jongste eens kijken voor capsules bij het kruidvat hier. Is dat een HEMA eigen merk of moet ik ergens op letten als ik capsules haal Lizzy?
Die van de hema is het eigen merk. Ik heb de extra sterke visolie, dus ook zonder omega 6/9. Echt alleen visolie en dan staat er ook op 55% omega 3.
Door BAC
#2192124
Ik moet van Erwin voor mijn hond met gewrichtsproblemen de Skin versie geven, niet de Joint.
Vraag me niet waarom, de EPA is lager. Ik moet hem van de week toch nog even bellen voor een nieuw flesje, zal ik het meteen vragen.

Let op; de doils is de samenstelling per mililiter, ik heb nog geen capcule gevonden die daaraan kan voldoen.
Door BAC
#2192198
Klopt, die opmerking kreeg ik ook te horen.
Ik moest Donna de Skin versie geven tot drie maal daags, samen met drie maal daags gluco, toen ze een periode heel erg mank was en dat heeft echt ontzettend goed geholpen!

En van de week kreeg een buurvrouw van mij ook weer de Skin voorgeschreven,(ook weer door Erwin)  deze keer bij een hond met darmproblemen (Ontsteking)
Ik laat het weten zodra ik meer weet.
Door Monoxxide
#2205219
Senta schreef: Ik moet van Erwin voor mijn hond met gewrichtsproblemen de Skin versie geven, niet de Joint.
Vraag me niet waarom, de EPA is lager. Ik moet hem van de week toch nog even bellen voor een nieuw flesje, zal ik het meteen vragen.

Let op; de doils is de samenstelling per mililiter, ik heb nog geen capcule gevonden die daaraan kan voldoen.
Het is de joint geworden voor alle zekerheid. Ben wel nog nieuwschierig als je hier enige uitleg over gekregen had?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door