Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door IraPablo
#2191675
Vanavond weer een avondje bezig geweest met de nieuwe levering portioneren en invriezen.

Wie heeft voor mij de gouden tip?
Pablo heeft geen enkel probleem met kip, maar ik dus wel.
Ik weet dat ik het niet kan eten, maar portioneren voor de hond leek me niet zo erg. Doe ik al jaren. Mijn allergie is blijkbaar nog in opbouw, dus wordt het steeds erger. Ik voorkom het eten van kip dan ook altijd.
Vanavond stond ik weer met m'n latex handschoentjes de 7 kg kip te portioneren. Ging aardig.
Porties klaar: in de dagzakjes stoppen. Doe ik m'n linker handschoentje uit om de zakjes open te houden, en met de rechter hou ik in m'n handschoen de kipkarkasjes vast (half bevroren). Zo (heerlijk onhandig) stop ik ze dus in het zakje.
In totaal vielen er 2 druppels van de karkassen af op m'n linker wijsvinger. Begon gelijk te jeuken en nu heb ik 2 blaren.
Ik ben bang dat het na verloop van tijd onmogelijk voor mij gaat worden om kip in zakjes te doen.
Of heeft iemand van jullie nog een idee?
Van het menu afhalen lijkt me geen optie; is zijn lievelingseten.
groetjes,
Ira en Pablo
Gebruikersavatar
Door Hope
#2191700
Jeetje, dat klinkt als een fikse allergie!
Misschien de kip verdelen in bakjes, in plaats van zakjes? Bakjes kan je van te voren al open neerzetten, en de dekseltjes kan je dichtdoen met je handschoenen aan.
#2191717
Dat is echt r*k :(  Geen idee wat je kan doen aan je eigen klachten,maar misschien is het mogelijk dat er iemand in je omgeving de kip kan verpakken?
Een opbouwallergie is niet fijn, heb het zelf met mosselen. Eerste keer beetje ziek, 2e keer hondsberoerd en derde keer in het ziekenhuis beland dus ik kan alleen maar zeggen: oppassen geblazen!
Door nienk
#2192013
bakjes klaar zetten, handschoenen aan, kip in stukken maken, per portie in bakjes mikken. schone handschoenen aan doen, zakjes pakken. zakje om bakje trekken, en hup de inhoud van het bakje in het zakje.
Door Martine-Tom
#2192158
Herkenbaar...gelukkig hebben mijn hond en ik dezelfde allergie :biggrin2:
Maar ik zou bij de gamma of vergelijkbare toko goede stevige handschoenen kopen die hoger sluiten en daar de kip mee doen, handen wassen na het kip portioneren, handschoenen met keukenrol afdrogen terwijl je ze nog aan hebt en ze dan in een aparte plasticzak bewaren, ik deed zelfs als ik ze weer nodig had een wegwerphandschoen aan om de kip-handschoenenzak te openen en de 1e aan te trekken, dan voorzichtig de wegwerp uitdoen en de 2e kip-schoen aantrekken.

Heel gedoe maar dat was de enige manier waarop het lukte  (ik woon alleen en iedereen die ik ken vind het vlees van Tom maar eng dus kon geen hulp inroepen :P)
Door Barf
#2192168
IraPablo schreef: Vanavond weer een avondje bezig geweest met de nieuwe levering portioneren en invriezen.

Wie heeft voor mij de gouden tip?
Pablo heeft geen enkel probleem met kip, maar ik dus wel.
Ik weet dat ik het niet kan eten, maar portioneren voor de hond leek me niet zo erg. Doe ik al jaren. Mijn allergie is blijkbaar nog in opbouw, dus wordt het steeds erger. Ik voorkom het eten van kip dan ook altijd.
Vanavond stond ik weer met m'n latex handschoentjes de 7 kg kip te portioneren. Ging aardig.
Porties klaar: in de dagzakjes stoppen. Doe ik m'n linker handschoentje uit om de zakjes open te houden, en met de rechter hou ik in m'n handschoen de kipkarkasjes vast (half bevroren). Zo (heerlijk onhandig) stop ik ze dus in het zakje.
In totaal vielen er 2 druppels van de karkassen af op m'n linker wijsvinger. Begon gelijk te jeuken en nu heb ik 2 blaren.
Ik ben bang dat het na verloop van tijd onmogelijk voor mij gaat worden om kip in zakjes te doen.
Of heeft iemand van jullie nog een idee?
Van het menu afhalen lijkt me geen optie; is zijn lievelingseten.
groetjes,
Ira en Pablo
Ja de kip met een tang oppakken ?
Door Barf
#2192173
martine-tom schreef: Dan kan er nog een druppel of een stukje langs de tang naar beneden kopen...been there done that... :-\
Stuk kip oppakken van je afhouden, niet in een zakje maar in een bakje doen ;)
#2192182
Als je zo verschrikkelijk allergisch bent dat die 2 druppels zo'n hevige reactie geven en de allergie is ook nog eens in opbouw... Dan vind ik eigenlijk dat je je eigen gezondheid voorrang moet geven boven de wens van je hond het in 't menu te houden. Het si net zo goed in het belang van je hond dat jij zo gezond mogelijk blijft.
Niet alleen het verpakken (en wat je daar eens bij morst), maar ook de eetbak opruimen, de vloer waar het karkas wellicht op gelegd is afnemen, onverhoopt een keertje hulp nodig als een karkas klem komt te zitten tussen het gebit of te gulzig wordt ingeslikt... Alle dingetjes die naast het verpakken er nog bij (kunnen) komen qua aanraking, die voor jou best heftig zouden zijn, ik zou ze vermijden. Hoe jammer ook.
Kun je altijd voor z'n verjaardag of zo een kip geven, vraag je een ander om dat te geven ;)
Door Barf
#2192201
Parelridder schreef: Als je zo verschrikkelijk allergisch bent dat die 2 druppels zo'n hevige reactie geven en de allergie is ook nog eens in opbouw... Dan vind ik eigenlijk dat je je eigen gezondheid voorrang moet geven boven de wens van je hond het in 't menu te houden. Het si net zo goed in het belang van je hond dat jij zo gezond mogelijk blijft.
Niet alleen het verpakken (en wat je daar eens bij morst), maar ook de eetbak opruimen, de vloer waar het karkas wellicht op gelegd is afnemen, onverhoopt een keertje hulp nodig als een karkas klem komt te zitten tussen het gebit of te gulzig wordt ingeslikt... Alle dingetjes die naast het verpakken er nog bij (kunnen) komen qua aanraking, die voor jou best heftig zouden zijn, ik zou ze vermijden. Hoe jammer ook.
Kun je altijd voor z'n verjaardag of zo een kip geven, vraag je een ander om dat te geven ;)
Eigenlijk is dit nog de beste oplossing :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door