Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2191404
Is iemand er bekend mee?

Hoe lang blijven de symptomen zich voordoen?
(zwalken, kop scheef, misselijk, flitsen met ogen)

Ik weet dat de kop scheef kan blijven staan als gevolg ervan maar dat de hond er na een tijdje prima mee kan leven.
Laatst gewijzigd door Robian op ma 02 jan 2012, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2191775
Mijn Mickey heeft dat toen gehad. Haar kop was mega scheef en als ze wilde poepen viel ze om. Heel veel dingen kon ze niet meer, ook traplopen enzo. Dat heeft echt maanden geduurd voor het weer goed was. Nu zie je er niks meer van.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2191975
Onze oude man (zwarte herdertje van nu 13 jaar) heeft dat met pinkster gehad.
Heeft echt wel even geduurd maar nu loopt ie weer vrijwel normaal, soms zie je het nog aan een iets scheve kop en als ie te snel wil draaien doen z'n achterpoten niet snel genoeg mee maar verder kan ie er erg goed mee omgaan.
Zelfs weer de trap op en stiekem op bed gaan liggen  :)
Door smulpaap
#2192067
Ik schrok enige weken geleden van Noa ook . Zwalken , midden in de kamer staan , ze probeerde een doel te bereiken . Maar dat lukte niet , rare ogen etc .
Toch gelijk maar even gebeld , omdat ik Noa toch wel even na wilde laten kijken . Bij haar gaat het om een coordinatieprobleem , ze heeft een vit B injectie gekregen
En daar zagen we snel goede resultaten op , Noa heeft nu al enige weken dagelijks vit B 50 complex en ik moet zeggen het gaat goed . Zwalken zien we bv niet meer

Bij Noa was geen sprake van bv een scheve kop , en ze viel ook (nog ) niet om . Momenteel neemt opoe weer een pittige sprong om in haar koets te komen
Door 202Spots
#2192251
Mijn herdermix Boef heeft dat gehad, meestal duurd het 3-5 dagen voordat 't beter gaat,.
De eerste keer duurde het het bij Boef ong. 'n week voordat het weer helemaal over was....
Soms krijgen ze het maar 1 keer, en soms gebeurd het opnieuw.
Met oudere honden kan het meerdere keren terug komen, en onze Boef kreeg  na 'n maand of 2 'n andere aanval...
deze keer werg het na 3 dagen niet beter, het werd alleen maar erger, en toen hij na 'n week niet zelf meer overeind kon komen en niet meer kon lopen,
en me liet weten dat het tijd was om hem te laten gaan, hebben we hem in laten slapen...
Take Care..
Door Robian
#2192254
Dank jullie wel voor de berichtjes,

Even het hele verhaal.
Gisteren was ik met de blad blazer de tuin aan het mishandelen.
De jongens waren lekker aan het dollen en rennen en zorgden dat het blad goed verdeeld werd zodat ik iets te blazen hield  ::)

Op eens zie ik Robbie weg lopen richting de keukendeur, kop scheef en moeite doen om op de poten te blijven.
Meteen de blad blazer op de grond gekwakt en naar Robbiemans gelopen.
Hij stond bij de pui met zijn poten wijd en zijn ogen flitsten van links naar rechts en zijn kop stond scheef..

Ik heb hem meteen mee naar binnen genomen en ben met hem op schoot op de grond gaan zitten.
Het was me eigenlijk al snel duidelijk wat er aan de hand was  :-\

Vandaag staat de kop niet zo heel scheef meer en de ogen flitsen ook minder snel.
Coördinatie is ook nog lang niet je van het. Toen hij vanmorgen de baas wilde begroeten liep hij bijna de kerstboom van de benen  ::)
Heb het gevoel dat het een redelijk lichte is geweest. Ik heb wel eens honden gezien die er slechter aan toe waren.

Pfffff.....het is wat hoor.... heb stiekem al heel wat traantjes weg gepinkt.
Door 202Spots
#2192269
Je kan eventueel 'n pilletje tegen wagen ziekte geven, ik weet niet hoe 't in Holland heet, maar dat help tegen de misselijkheid.
( Antivert/Meclizine had ik)
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 11 dec 2011, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robian
#2192275
Ik had al wat homeopatische middeltjes klaar staan tegen de misselijkheid.
De misselijkheid valt volgens mij vandaag op zich mee.
Hij smakt nog wel zo nu en dan, maar wil wel eten en pakt ook wel lekkers aan.
Door Robian
#2192289
Knuffel met dank in ontvangst genomen. Je krijgt een lekkere-stinkende-oude-mannen-kus van hem terug  :P

Het is r*k om je oude man zo te zien.
Ik til hem maar naar zijn plasplek en weer terug en hou hem daar met argus ogen in de gaten.
Hij heeft namelijk een behoorlijke afwijking naar links en de sloot zit daar aan de linker kant.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door