Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2189354
Onze maffe herder (3 jaar) was de laatste tijd al niet helemaal "normaal" hij is stressgevoelig dus wij dachten dat het daar van kwam.
Volgende week vrijdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en hier zijn verschillende bezichtigingen geweest, rond die tijd at ie slecht en was stijf, kon niet bij de waterbak op de grond (die staat nu dus op hoogte).
Afgelopen weekend was weer zo'n "aanval" maar zondagavond en maandagochtend at ie weer, helaas was dat ook bijna het laatste wat ie gegeten had.
Woensdag toen ik thuiskwam zakte hij ineens door zijn achterpoten en had erg veel buikpijn. Dus DA bellen, was net 2 uur en daar kon ik (als het dan echt moest) om half 5 wel terecht. Ik heb bedankt voor de eer en ben verder gaan bellen naar Any Animal in Heiloo daar kon ik meteen komen en hebben me erg prettig geholpen. Hij had geen koorts en ze dacht (buiten evt verstoppingen maar dat kon eigenlijk niet) meteen aan alvleesklierontsteking, is bloed afgenomen en ja dan moet je een dag wachten op de uitslag.......
Maar hij was gister echt vrij slecht en heb ze dus weer gebeld.
We konden weer komen en ze hebben hem gestabiliseerd met een infuus, zijn ook nog foto's gemaakt maar daar was niet echt wat op te zien.
Na de uitslag mochten we hem weer ophalen met een tas vol, antibiotica, probiotica, zymoral en a/d blikjes en een spuitje om het evt als dwangvoeding te geven.
Gisteravond heeft ie in 3x verdeeld 1 blikje opgegeten (nouja gedronken had het lekker verdunt) dus was alweer blij.
Maar nu ligt ie er weer zielig bij, met moeite komt ie buiten om te plassen (echt maar 10 meter lopen) en stort dan alweer in zodra hij binnen is.
Hij heeft wel gedronken, had echt dorst (had mijn wekker vannacht moeten zetten voor hem om te laten drinken, zelf staat ie niet op om er heen te lopen, kan mezelf wel voor de kop slaan...)
Zijn pillen zitten er ook nog in maar zijn a/d voer wilde hij niet. Ga het straks wel weer proberen, misschien was ie gewoon te moe.....
Moet vandaag zo ie zo bellen met de dierenarts om te zeggen hoe het gaat, hopelijk straks iets beter.....
Het is wel erg sneu om een normaal vrij drukke herder zo te zien liggen  :'(
Laatst gewijzigd door petramarcel op ma 12 dec 2011, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2189379
Dank je ga de DA zo ie zo straks bellen was al afgesproken, kijken of ie nog een infuus nodig heeft.
Ik heb hem met een spuitje een half blikje gegeven, hij lijkt het wel te willen maar was te zwak om zelf uit het bakje te likken.
Ga straks weer proberen.
Hij is verder wel rustig, hij had eerst wat paniek in zijn ogen zou normaal naar mijn werk moeten maar durf hem echt niet alleen te laten.
En nu hij door heeft dat ik niet wegga is hij ook weer rustiger, de paniek is weg.
De arme jongen echt vreselijk om zo aan te zien.
#2189979
Bedankt,
Hij heeft nog steeds veel buikpijn en ligt alleen maar, staat wel snel op als we even gaan plassen maar loopt erg moeizaam en zakt meteen weer in als ie weer binnen is.
Is verder wel rustig en de andere honden laten hem ook met rust.
Drinken wil hij nu weer wel (liggend met de bak schuin onder zijn bek) eten nog niet maar met een spuitje heb ik er wel weer een half blikje a/d in gekregen.
Vanavond nog de andere helft, dan heeft hij 2 blikjes op (is niets natuurlijk voor zo'n grote hond maar voor nu een goed begin) en net ook weer zijn antibiotica gegeven.
Alles blijft wel goed binnen dus dat is mooi.
Maar hoop wel dat ie snel wat opknapt, dit is zo sneu  :(
Wel goed contact met de DA en gelukkig zijn ze het weekend ook gewoon open dus we kunnen blijven overleggen (al ligt de folder van de spoedkliniek ook klaar maar hoop dat dat niet nodig zal zijn)
#2190000
nikèdog2000 schreef: jeetje wat een ellende
poept hij wel of niet?
ik hoop echt dat je de spoedkliniek niet nodig heb
sterkte met je ventje
Gister nog wel, vandaag nog niet. 's avonds was ie tot nog toe steeds wat beter, dus misschien gaat dat straks nog wel.
Maar ja veel kan er ook niet meer inzitten.
Nee ga er ook niet vanuit dat de spoedkliniek nodig zal zijn maar ja je weet het natuurlijk nooit  :(
#2190823
Toch de spoedkliniek even gebeld, hij heeft zo'n vreselijke buikpijn.
Hij kan niet eens meer opstaan, wilde hem optillen maar dat doet hem zo'n pijn, klonk echt heel zielig en hij is echt niet kleinzerig.
Maak me dus ook zorgen en vroeg me af tot hoeverre het nog "normaal" is.
Dat is ook voor hun moeilijk te zeggen maar omdat hij niet braakt en dus alles wel binnenhoudt mocht ik wel met pijnstilling beginnen.
Dankzij mijn oude man (de zwarte herder van 13 jr) had ik nog wat Tramadol liggen en dat mag ik geven 3 tot 4 x daags 1 tablet (100 mg)
Maar dit moet wel effect hebben anders moeten we morgen toch weer contact opnemen en kijken of we evt verder moeten zoeken  :'(
Hoop echt dat het tabletje hem wat verlichting geeft.
Nou ga maar op de bank proberen wat te slapen......
#2190849
Pijn lijkt iets minder maar nu heeft hij gebraakt, beetje eten nog en verder slijm, taai wit slijm met een heel klein beetje bloed.
Temperatuur wel goed, vannacht was dat 37,9 en nu weer 38,1.
Het spugen was echt net (werd ik wakker van, handig die bank) dus maar even tot rust laten komen en straks weer DA bellen.
Wel blijven kwispelen, de schat  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door