Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2188950
Al tijden ben ik opzoek naar fijne gedroogde snacks.
Gedroogd spul dat makkelijk in kleine stukjes te snijden of knippen is.
Gedroogd vlees uit de dierenwinkel(kip, of van die dunne harde rundvlees plakjes) vind ik te hard en dun als snack.

Gedroogde long vind ik erg fijn, maar ik heb altijd de pech dat ik van die harde knoeperds ontvang, met van die zwarte gladde stukken erop.
Geen schaar of mes dat ik er doorheen krijg zonder risico voor mijn handen.

Wie heeft de tip?
En eventueel een merk/leverancier?

ps: een droogmachine heb ik niet, denk niet dat ik mijn medebewoners zover krijg dat ze de lucht voor lief nemen in de garage.
#2189197
Ik droog als snackje altijd long, maakt niet uit van wat>  Rund, lams, hert, haas. Het is echt goed te breken, of te knippen. Stinken? Ik vind het wel meevallen. Ik zet morgenavond weer mijn oven op droogstand (50 graden, lager kan ie niet), de long snijd ik in plakken en daarna in reepjes. Een nacht in de oven en daarna laat ik ze in een cakeblik nadrogen op de verwarming (waar geen hond bij kan ;))
Ik heb ook geen droger die in de garage kan, zou ik wel willen, maar ik doe het met de oven in onze keuken en het is goed te doen met de lucht.

-Lever is ook goed te drogen, makkelijker te breken dan long, maar die geef ik niet zo vaak als snack omdat ze anders te veel lever krijgen.
-Luchtpijpjes van gans is ook heel snel droog en breekt het makkelijkst van al.
-Buikvelletjes van haas of konijn zijn hier favoriet, die knip ik vaak, maar als snack wat groter vinden ze ze hier héél erg lekker.

Je merkt het al, ik koop helemaal geen snackjes, dus daar weet ik niks van welke er makkelijk te breken zijn.
#2189461
Thanx! Het geeft wel inzicht in de zachtere dingen die ik kan kopen.
Misschien toch maar eens naar een droogmachientje kijken dan..

Trainersbakje van Bandit heb ik inderdaad eens besteld!
Super!
Maar dat is er hier in een ochtend doorheen.
#2189929
Mijn honden zijn erg gek op gedroogde konijnenoren. Ik droog ze zelf en het ruikt niet. Ze zijn dan wel met een bondje. Maar je kan ze ook al gedroogd kopen, maar ik weet niet hoe ze er dan uit zien. Ik vind ze gedroogd erg duur, vandaar dat ik het zelf doe.
#2190245
*Monique schreef: gedroogde kipfilet van de C1000
Maar als je zelf gaat drogen, valt het met de stank wel mee hoor.
Het is wel even wat werk, maar je weet wel wat er in gaat
Ja kan ik ook aanbevelen!
Ik knip gedroogd spul altijd met de snoeischaar, gaat heel makkelijk. (let wel op de vingers!)
#2190812
mirjansen schreef: Mijn honden zijn erg gek op gedroogde konijnenoren. Ik droog ze zelf en het ruikt niet. Ze zijn dan wel met een bondje. Maar je kan ze ook al gedroogd kopen, maar ik weet niet hoe ze er dan uit zien. Ik vind ze gedroogd erg duur, vandaar dat ik het zelf doe.
Is hier ook één van de favorieten, gebruik zelf de oortjes van bandit. Zijn inderdaad wel redelijk duur, zou mij echt eens een droogmachiene moeten aanschaffen. Ik snij de oortjes wel altijd in reepjes anders is het toch maar hap slik weg bij mijn varkentjes. Long eten ze ook erg graag. Tong heb ik nog nooit gezien dus daar ga ik eens achter zoeken.
#2202826
Ik ga denk ik toch maar zo'n Bomann aanschaffen.

Mijn hond mag geit, konijn, rund en zalm.
Ik heb nu niets meer om te belonen, alle snoepjes zijn afgekeurd, dus moet nodig drogen!

Iemand ervaring met plakken kvv Haaksbarf konijn in eigen oven drogen?
Duurt dat écht 8 uur?
En de stank?
Door Decibels
#2202830
Janie2 schreef: Ik ga denk ik toch maar zo'n Bomann aanschaffen.

Mijn hond mag geit, konijn, rund en zalm.
Ik heb nu niets meer om te belonen, alle snoepjes zijn afgekeurd, dus moet nodig drogen!

Iemand ervaring met plakken kvv Haaksbarf konijn in eigen oven drogen?
Duurt dat écht 8 uur?
En de stank?
KVV drogen? Lijkt me teveel vet inzitten. Ik droog hier kip/kalkoen filet, rund, nier, lever. Ik koop het als het in de aanbieding is of afgeprijs aan het eind van de dag. Stank valt best mee.
Koop wel eens een zak gedroggde kippemaagjes en die knip ik met een snoeischaar in stukjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door