Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nienk
#2189041
vandaag bij een kattenwinkel een doosje carnivoer eend-mix gekocht. die heb ik wel eens eerder gekocht, maar deze ziet er anders uit.

de worstjes zijn anders van vorm, wat dikker en korter. en ook het vlees ziet er wat anders uit, veel rozer dan ik me van het vorige doosje kan herinneren.

er staat alleen 'eend-mix' op het doosje, blauwe sticker. heb hier geen van de vorige doosjes meer, dus kan niet vergelijken.

zou er verschil zitten in de katten en honden mix? of zou het per ongeluk die nieuwe zalm met eend mix zijn?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2189128
heb wel een paar rolletjes met die zalm mix , daar zit ook eend in ( 2x 400 gram in een kartonne doosje)

edit : op de zalmmis sticker staat , VIS-MIX 2x 400gram
                                                    ingredienten:zalmmoten,eendenkarkassen,eendenorganen.
is een roze sticker , dus denk dat je de eendmix hebt.....
Laatst gewijzigd door lauraV op do 08 dec 2011, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2189242
[quote="Henny V."]
Ik heb hier een doosje eendmix staan 3 x 200 gram met blauwe stikker.
Ziet er gewoon uit zoals anders.
[/quote]

zitten de rolletjes zegmaar 1tje in de breedte, en dan 2 in de lengte naast elkaar in het doosje en past dat dan precies?
#2189463
Ik heb eens gekeken bij voerwijzer en het verschil tussen de honden- en kattenvariant zit hem in het orgaan percentage.
Bij de hond 30%, bij de kat maar 15%.  Of dat verschil pens is, kan je niet aflezen. Het zou wel verklaren waarom de kattenvariant bijna een euro duurder per kg is.
Door nienk
#2189565
[quote="pearlsofpassion"]
Ik heb eens gekeken bij voerwijzer en het verschil tussen de honden- en kattenvariant zit hem in het orgaan percentage.
Bij de hond 30%, bij de kat maar 15%.  Of dat verschil pens is, kan je niet aflezen. Het zou wel verklaren waarom de kattenvariant bijna een euro duurder per kg is.
[/quote]

hmm dat zou ook wel het kleur verschil verklaren! nou is het de eend-mix hè, en daar zit alleen  maar eend in, dus sowieso geen pens....
Door nienk
#2189609
[quote="pearlsofpassion"]
;D Ahja, ok.  ;D
Zie je wel hoeveel ik weet van KVV  ::)  :biggrin2:
[/quote]

haha nou, ik had zelf nog niet bedacht dat de samenstelling van de de mix voor de kat en voor de hond wel eens verschillend zou kunnen zijn...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door