Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2187966
Boomer had 2 weken geleden een oorontsteking.
Na een week zalven was de ontsteking weg maar zag de da bij de controle een prop precies voor haar trommelvlies.
Deze heeft ze geprobeerd weg te spuiten, dit lukte niet.
Ze stelde voor om een week het oor met zout water te spoelen. Hiermee heeft ze eerder goeie resultaten gehad.
Die week was vandaag voorbij en helaas de prop zit er nog! Nogmaals uitspuiten mocht ook niet baten!
Onder narcose weghalen vind ze nu niet nodig! Ze vind daarvoor narcose te 'zwaar'
Maar ik zou die prop toch graag weg hebben  :-\ (zonder narcose )
Jullie nog tips?!
Ervaringen?!
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op wo 28 dec 2011, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2188242
Lizzy schreef: It sucks dat ze niet tegen Puur Oor kan........... Ik weet het verder ook niet.........
Je loopt achter  ;) ze kan er inmiddels wel tegen!!

Wat voor dosis zou je geven?!

Olie maakt het soepeler, dat had ze zalf ook al moeten doen! En is niet gebeurd!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2188310
Als je zeker weet dat het trommelvlies intact is, zou je het kunnen proberen om het er met waterstofperoxide 3 % uit te bruisen.
Ik doe de kop vasthouden, oor volgieten, zo lang mogelijk vasthouden en dan laten schudden. (Buiten!!! :D)
Door Lizzy
#2188501
MarijeEnBoomer schreef: Je loopt achter  ;) ze kan er inmiddels wel tegen!!

Wat voor dosis zou je geven?!

Olie maakt het soepeler, dat had ze zalf ook al moeten doen! En is niet gebeurd!
Dat meen je niet?! OK, nou, da's mooi!

Ik doe niet aan dosissen :biggrin2:

Nee serieus, ik spuit gerust elke dag 3/4 pipet naar binnen. Een dag of 7.

Ik ben trouwens benieuwd of een van de holistische DA's ervaring heeft met het verwijderen van zo'n prop met een oorkaars?
Door henneke
#2188540
MarijeEnBoomer schreef:
Olie maakt het soepeler, dat had ze zalf ook al moeten doen! En is niet gebeurd!
uhh misschien vind je wel dat ik een beetje simpel denk hoor maar dan druppel ( beter gezegd giet ) je dat oor toch nog een weekje vol tot het wel soepel is ?
Door henneke
#2189243
MarijeEnBoomer schreef: Ik ben voor simpel denken , das m'n werk  ;D
Maar volgens de da is dit een hele moeilijke plek om het weg te krijgen  :-\
goed volgieten dat oor en het lekker insoppen , als het een moeilijke plek is dan maakt het toch ook niet meer uit wat je gebruikt het komt er dan net zo moeilijk bij als gewoon zoete olie .
ik denk dat het een gevalletje stug volhouden is .en elke zeg 2 weken uitspuiten met lauw water ( dat kan je trouwens ook best zelf hoor heb ik bij mijn eigen oor ook gedaan  ;)
Door henneke
#2189443
MarijeEnBoomer schreef: Is dat uitspuiten met zo makkelijk als het eruit ziet?!
Het is geen moeilijke plek om los te weken maar wel om het weg te kunnen spuiten!
ja zo makkelijk is het , in een weekend dat mijn oor volkomen dichtschoot en ik er echt gek van werd heb ik thuis gewoon een spuitje gepakt lauw water erin gedaan mijn gehoorgang zo recht mogelijk getrokken en met een beetje beleid ( dus geen hoge druk spuit idee ) de boel uitgespoten ik zou niet weten waarom ik daarvoor naar een HA zou moeten gaan .
ik zou als ik jou was goed door blijven druppelen met olie en regelmatig ( zeg twee keer per week ) haar oren uitspuiten tot je die prop ziet komen hoor  ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2200013
Gister toen ik weg was hing Boomer weer scheef met haar hoofdje.
Robin zag puur oor staan en dacht dat gebruik ik dan.
Een volle pipet erin en goed masseren en dat wilde ik net herhalen en zag een 'grote' droge oorsmeerplak in dr oor!
Hopelijk was dat hem! Ik ga nog een paar dagen door en dan even langs de da om te kijken of die weg is! Ben zo benieuwd! 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door