Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#218768
Cujo heeft vanaf vorige week dinsdag een maag- darmontsteking gehad en heeft hier medicijnen voor gehad. >:(

10 tabletten Sulfatrim tabletten 80/100 twee keer daags.
10 tabletten Primperid 10 mg per T drie keer daags.
Intjectie primperan
Intjectie hond antibiotica
Injectie voreen

Tevens heeft hij dinsdag niks te eten gehad want alles kwam er van boven en van onder zo weer uit. :o

Woensdag een beetje gekookte kip met rijst. Dit hebben we tot zaterdagavond gevoerd. Dit kwam er in diaree zo weer uit. De rijstekorrels waren gewoon niet verteerd want je kon ze zo zien. ::) Tevens zat hij echt met lange tanden te eten en echt zo van het is dat ik honger heb anders nam ik helemaal niks. :(

Sinds zondag zijn we weer over gegaan op de bibi kip/rijst variant en gister avond en vanmorgen was zijn ontlasting weer gewoon water. Hij eet het wel met veel smaak en likt zijn bak en zijn bek wel tig keer af. ;D

Zijn ontlasting is al sinds afgelopen dinsdag niet meer vast geweest. :-\

Dus toch vanmorgen maar weer de dierenarts gebeld. Die adviseerde ons nu om 150 gram gekookte kip en 6 witte boterhammen op een dag te geven. ::) Mocht ontlasting toch dun blijven om dan een stopkuurtje te komen halen.

Ik ben eigenlijk wel van mening dat hij genoeg antibiotica heeft gehad de laaste dagen dus dat dit niet helemaal gezond kan zijn. Maar zo door gaan kan natuurlijk ook niet.

Roosvicee stop konden we volgens haar ook proberen en weer terug naar 3 keer per dag eten.

Weet iemand nog raad?

Jacqueline
Door Peet
#218773
Toen Beau zo vreselijk aan de dunne was, hielp de rijst ook niet. Ik heb hem toen ook 2 dagen aan de kip + witbrood gezet en toen was het zo over.

Roosvicee Stop gebruik ik niet, ik vindt het te prikkelend op Beau's darmen werken. Okugest helpt wel goed. 2 tot 3 maal daags door het voer doen.

Ik zou dus voor Cujo, die net zo gevoelig is als Beau (herderkwaaltje), het houden bij witbrood + kip + Okugest.

Vervelend dat het zo lang duurt joh, geef 'm maar een dikke knuf!
Door yalla
#218774
Tja Jacqueline, ik weet het natuurlijk ook niet precies maar ik zou eens gaan stoppen met al die verschillende dingen in Cujo te proppen. Waarom steeds weer iets anders proberen? Ik zou daar ook diaree van krijgen ::) Misschien is het geen goed advies, maar als het mijn hond was dan stopte ik met al die probeersels en ging gewoon voor BIBI maar dan 5x per dag bijvoorbeeld en dan rustig aankijken. Maar ja, wie ben ik :-\
En als het er uit komt of hij eet niet, dan laat het zo. Zorg er gewoon voor dat hij voldoende vocht binnen krijgt.
Laatst gewijzigd door yalla op ma 06 dec 2004, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#218777
Jaqueline, geef je Cujo verder nog iets? Zoals Po-biotica, Okugest of...? Die werden in je vorige topic voorgesteld. Verder vind ik dat je je hond rustig moet houden, dus geen lange wandelingen (of naar het strand ;)), want dat kan ook een nadelige invloed hebben op zijn herstel. Dus veel rust, lichtverteerbaar eten (maar ik zou die boterhammen niet doen) en dat ondersteund met pro-biotica en bv. Okugest.
Beterschap :-*.
Door yalla
#218784
Nitus schreef: Verder vind ik dat je je hond rustig moet houden, dus geen lange wandelingen (of naar het strand
O ja das een goeie Anne-Marie, want volgens mij is Cujo pas nog op het strand geweest. Als hij daar veel zout water heeft gedronken, kan hij daar ook van aan de diaree raken dus niet doen ;)
Door Jacqueline74
#218790
Hij heeft niks gegeten of gedronken op het stand. Hij werd thuis gewoon super vervelend en heeft wel energie voor 10 (althans zo lijkt het af en toe ;D). Dus vandaar dat we even met hem weg zijn geweest.

Probiotica en Okugest geven we al dus vandaar mijn vraag moet je er nou nog meer in stoppen??????

En bibi koken hoe lang dan? 5 minuten of zo? of is dit al te lang en dan weer rustig afbouwen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#218800
Jaqueline, het was ook geen verwijt van mij, maar ik weet uit ervaring (bij mijn eigen honden dan) dat (te)veel beweging soms niet bevordelijk is. Je kan dan beter wat vaker met hem uitgaan, maar kortere en rustige rondjes lopen (idd héél moeilijk met een jonge hond ;)) dan een wandeling van een uur.
Ik zou de bibi heel kort koken, minuutje op z'n hoogst en dat eerst eens een aantal dagen tot zijn ontlasting goed is. Dan de helft van z'n voer koken en daar de ander rauwe helft doorheen prakken en dat afbouwen, maar wel pas af gaan bouwen wanneer het helemaal goed gaat.
En verder zou ik er geen andere middeltjes meer( of appel, yoghurt oid) bij in stoppen (behalve de Okugest en probioticacapsules).
Sterkte ;).
Door Jacqueline74
#218803
Dank jullie wel voor het advies. Ik word hier ook een beetje gek. >:(

Je ziet gewoon dat de rijst er uit komt als rijst en dat meneer dan echt met lange tanden zit te eten. :P

Ok dan krijg je weer bibi en dit komt er uit als water maar meneer zit wel met smaak te eten. ;D

Ik zou gewoon willen dat het allemaal goed is zonder middeltjes of poep pas. ;)

In onze omgeving krijg je dan ook van het goed bedoelde advies: ik zou hem gewoon even droog voer geven hoor en niet dat gekke voer wat jullie hem geven (BIBI). :-X

Maar ja het zal ook allemaal wel goed komen hoor, ik moest het gewoon even kwijt bij mensen die wel vers voer kunnen waarderen. ;D

Jacqueline
Door Jacqueline74
#218811
Nitus schreef: Ik zou de bibi heel kort koken, minuutje op z'n hoogst en dat eerst eens een aantal dagen tot zijn ontlasting goed is. Dan de helft van z'n voer koken en daar de ander rauwe helft doorheen prakken en dat afbouwen, maar wel pas af gaan bouwen wanneer het helemaal goed gaat.
Ok dan nog een vraagje als ik het kook moet ik dan het water waar ik de bibi in kook er ook bij doen?
Door Geartsje
#219223
Hallo,

ben hier vandaag voor het eerst om meer info te zoeken n.a.v. het plotselinge overgeven van mijn hond Darko en loop hier tegen jouw berichtjes aan.

Ik hoop dat het snel weer bert met je hond Cujo gaat, wat een prachtbeest trouwens. Ik ga morgen de dierenarts bellen voor een afspraak. De laatste anderhalve week moet ie zo nu en dan overgeven, maar dan lijkt het daarna weer helemaal in orde, tot enkele dagen later.. Het is nu wel goed geweest, ik laat er naar kijken.

Sterkte,

Geartsje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door