Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2179370
Ik zit te dubben om Bandit te laten castreren en kom er eigenlijk niet zo goed uit.
HIj wordt in april al 7. Dat maakt het ook moeilijk om die keus te maken. Hij heeft nooit aanleiding gegeven maar de laatste 10 maanden is dat aan het veranderen. Er zijn een aantal gedragingen waarbij castratie MOGELIJK zou kunnen helpen. Rijen op andere honden. Dit kunnen reuen en teven zijn. Het wordt een obcessie. VInd ik niet het grootste drama, want bij die honden loop ik door en mag hij niet spelen. Probleem opgelost.
Hij kan de laatste tijd, vanaf april ongeveer. Soms huilen als we weggaan. Dit als er ergens een loopse hond rondloopt. Dit is nu vanaf april de 3e keer. Dan kan hij een week flink tekeer gaan en dan is het over. Flink tekeer wil niet zeggen dat hij een hele dag ligt te huilen. Een kwartier tot half uur meestal. We kunnen het exact zien omdat we het opnemen met de webcam.
We hebben van die buren die daar over klagen, over 15 minuten. Zaterdagavond hadden we een verjaardag en we werden gebeld dat de hond al een hele tijd tekeer aan het gaan was, dit terwijl we nog maar 10 minuten weg waren. Net op dat moment niks opgenomen. 5 minuten later was hij stil. Als de heftigste periode weer voorbij is hoor je hem niet. Nooit. HIj is gewoon stil.

NU vertik ik het om hier iets aan te laten doen voor de buren hoor. Het is gewoon hun reactie. Je woont in een rijwoning en kan niks van elkaar verdragen. Dat hun kindje 1 1/2 jaar lang mij iedere nacht wakkermaakt is wat anders, dat is levensgeluid volgens hun. Maar goed, dat is een conclift tussen de buren en ons.
Ik wil hier wel iets aan doen voor Bandit, want het is hartverscheurend om hem zo gefrustreerd te zien.
Maar het betreft een hond van ruim 6.5 jaar. Dus daarom ook mijn twijfel. Ik weet ook dat het niet gegarandeerd is dat daarna het probleem verholpen is.
Ik zat ook al te denken eerst zo'n implantaat te proberen. Maar hoor hier ook weer verschillende verhalen over.
Ik weet dus wel zeker dat hij het alleen doet met een loopse hond in de buurt. Omdat de andere 2 keren er een hond loops was die ik kende en hij nu weer een hele tijd aan het piepen is. Hij ligt niet hijgend voor de deur, eet gewoon goed en loopt niet weg. Maar dat gepiep is om helemaal krankjorem van te worden.

Wie kan mij zinnige tips geven?
Door Decibels
#2179372
je zou 'm een implantaat kunnen geven. Komt het gedrag door z'n hormonen, dan werkt het implantaat...zo niet...dan komt het gedrag niet door z'n hormonen.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2179849
Oke. Hij is om de 3 maanden ongeveer zo. Van 2 keer weet ik dat er een hond loops was. Dat piepen begint dan ook en stopt als hond niet meer loops is of niet meer zo heftig. Dus weet bijna zeker dat het er nu wel mee te maken heeft.

Geslachtsdrift werkt toch niet meteen? Zonder deze middelen stopt het ook na 3-5 dagen. Ga zometeen eens kijken wat hij vandaag gedaan heeft.
Buren durven niet eens meer de deur open te doen als we voor de deur staan, want dan is het een rechtstreekse confrontatie.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2180182
als jijzelf sterk het gevoel hebt dat een castratie zou helpen wie houd je dan tegen?
je kent zelf je hond het beste,

een chemische castratie zoals anderen al zeggen is misschien toch een goed begin, het is tijdelijk dus mocht het niet werken zoals je voor ogen had dan laat je het uitwerken en castreer je hem niet.
werkt het wel goed, dan heb je het "bewijs" dat je gevoel de juiste was/is en kun je hem alsnog (met meer zekerheid voor jezelf) laten castreren.

ik zou je aanraden je eigen gevoel te volgen, meestal is dat de (enige)juiste.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2181182
Kan iemand me advies geven waar ik voor hopcaspules moet zijn. Of welke websites. Ik kan niet zoveel vinden als ik google. Kan ik dit zomaar ergens bestellen of moet ik hier een homeopatisch dierenarts oid voor raadplegen>
Ik vond ergens hopcapsules 100 st. voor dieren. Maar een grote hond moet 46 capsules per dag innemen, lijkt me niet iets wat ik voor ogen heb. Verder las ik ook over bach bloesem.
Hij is gisteren heel lang ongedurig geweest. Is zeker 3 uur met tussenpoze aan het huilen geweest. Dus ik wil zeker heel snel iets gaan proberen.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2187449
ik ben wel erg benieuwd of dat middel helpt,
ik heb er nog nooit van gehoord en ben dus erg nieuwsgierig

zou je een update willen plaatsen zodra je meer weet?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2187506
Het wordt nu moeilijk om het nog uit te proberen. hij is namelijk alweer rustig. Is een klein weekje wat onrustig geweest en is nu vanaf zondag alweer stil als ik weg ben. Ook het piepen is weer over. Dus heeft nu weinig nut meer. Maar bij een volgende keer ga ik het zeker gebruiken. ga het gewoon al kopen. Kan ik het meteen geven als het weer nodig mocht zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door