Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2187228
Ik kan er mijn vinger niet op leggen, er is niets speciaals, niets schokkends, maar ik heb het idee dat mijn meissie echt oud aan het worden is en soms even niet meer helemaal precies weet wat er aan de hand is. Ze lijkt een ietsie verward soms.
Zo ben ik met de "kerst-schoonmaak" bezig en de dingen staan dan soms even van hun plek; meubels versjouwen enzo. Dat maakt haar merkbaar wat van slag.

En dat hoort er allemaal bij hoor, maar toch... ik ben er even droevig over....

Misschien is het ook alleen maar dat ze even haar huis kwijt was... maar toch...

Moet ik nog ergens speciaal op letten? Er was een middel wat haar daarbij wellicht nog kan helpen.. kom hoe heet het ook weer..  Cholon-nogwat?

Suzanne
Door Suzanne
#2187316
gevonden; het is Cholodin.
Even wat over lezen en even kijken of dat wat kan zijn.

Proberen kan ik het allicht.. kijken of ze er positief op reageert.

Lichamelijk lijkt er niets mis voor zover ik dat kan inschatten.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door choopy
#2187319
Cholodin heet dat product.
Wordt de laatste tijd vaak bij oudere honden ingezet.



Edit: Zie net dat we gelijktijdig posten, je had het al gevonden :)


Edit admin: tekst in strijd met de reclameregels.
Laatst gewijzigd door choopy op di 06 dec 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2187355
choopy schreef: Cholodin heet dat product.
Wordt de laatste tijd vaak bij oudere honden ingezet.

Edit: Zie net dat we gelijktijdig posten, je had het al gevonden :)
Uwes heeft een interessante website ;-)
Wordt vast vervolgd....

Suzanne

Ook uit de quote reclame verwijderd.
Laatst gewijzigd door Suzanne op wo 07 dec 2011, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2187417
spreeuwtje schreef: kan t zijn dat ze miss wat minder ziet? Omdat je zegt dat je de meubels hebt verschoven?   :-*
Is een optie.. maar meer omdat (tijdens het schoonmaken) de meubelen tijdelijk van hun plek waren...

Ik zal het even goed in de gaten houden de komende paar dagen.. eventueel even langs de DA natuurlijk.

Kijk, ze IS bijna 15... dus dat er een keer een moment komt dat er toch iets gaat mankeren.... is wel logisch.. ik wil er alleen niet zo aan ;-(

Het is ook geen klacht hoor, meer een vaststelling van een feit.... al wordt ze zo dement als een deur; ik zal van d'r bljiven houden; maar ik wil dan, als ik er wat aan KAN doen, het voor haar zo makkelijk mogelijk maken.

Suzanne
Door Limpy
#2187448
Tis natuurlijk logisch dat ze op die leeftijd wat minder gaan zien en wellicht wat dovig worden, maakt het voor onze lieve oudjes allemaal wat warriger.
Herken dit ook wel van limpy, die raakt af en toe ook even het padje kwijt met zn demente koppie.
Voor hem verander ik ook zo min mogelijk qua intereur.

Bij hem werkt cholodin wel redelijk goed (of ik wil dat graag zien)
Veel knufs voor je ouwe dametje  :-*
Door Suzanne
#2187832
Knuffels dankbaar ontvangen!

Gelukkig is het met meubels sjouwen voorbij ;-) maar ik heb voor alle zekerheid toch die Cholodin maar besteld. 1 pil per dag, dan doe ik er bijna 2 maanden mee... dan zal ik wel verschil merken? Of niet en dan helpt het haar niet.

Zouden jullie dan naar een DA gaan daarvoor? Ik bedoel... kan men er iets voor voorschrijven.. moet je dat willen?
Het is niet zo dat ze in de nacht blaft of onzindelijk is.. ik merk alleen aan haar dat ze even van 't padje is, dat ze het niet helemaal meer meekrijgt....  Hoe storend is dat voor haar? Zou ik er iets aan moeten doen vinden jullie? Even het voorbeeld "gebroken poot".. als je daar niets aan doet ben je een slechte baas / dierenbeul... hoe zit dat met zoiets?

(Tsja.. sorry voor de vragen.. het is ons eerste ouwetje.. en bij wie kan ik dan beter terecht dan bij haar bijna-baasjes?)

Suzanne
Door hamada
#2188046
Een interessant artikel vind ik het artikel van Paul Mandigers, verbnden aan de Wagenrenk over dementie bij dieren. Geeft ook richting over waar op te letten en evt. medicamenteuze ondersteuning.
Als je googled op zijn naam en dementie dan kom je vanzelf bij een link.
Maar hopelijk valt het allemaal mee.
Door Limpy
#2188127
Interessant artikel idd.
Mijn d.a. doet er op zich niet zo veel mee, afgezien van cholodin of dergelijke middelen.
Geestelijk stimuleren door middel van denkspelletjes e.d. kan ook helpen (desnoods ook clickeren met dr)
Doe dit ook paar x per week met limpy om ´m allert te houden (hij snapt t clickeren gelukkig wel nog)
Door Suzanne
#2188195
Jammer genoeg lijkt Guinnie niet opgegroeid met "dingen leren" en ze is doodsbenauwd voor het geluid van de clicker. Ze was natuurlijk al ruim 12 toen ze hier kwam.. wie weet wat ze wel en niet heeft meegemaakt.

Ik probeer wel haar uit te dagen om over een boomstam te lopen of een snoepje onder een doekje weg te pakken. Dat lukt wel, maar verder gaat het niet. Zo jammer ;-( maar goed, ze leek en lijkt me niet ongelukkig ;-) en dat is waar het om gaat eigenlijk.

Mocht ze lichamelijk ongemak krijgen zal ik niet aarzelen naar een DA te gaan; niet voor mijn gemak maar voor haar rust en "welbehagen".

Ik hou jullie op de hoogte...

Suzanne
Door Suzanne
#2188245
Het is soms idd lastig  ;)
maar ik prijs me gelukkig met jullie!!!

Kijk, op zich vind ik het "niet erg" dat ze iets van het padje geraakt, de weg even kwijt is... maar ik wil niet dat het haar gaat hinderen!  Nu is ze hooguit wat "onrustig" op een moment dat net ff de meubels door de kamer staan ivm schoonmaken. Dat vind ik al vervelend genoeg.
Ze is niet onzindelijk, blaft de tent niet bij elkaar (niet meer dan normaal  :biggrin2:  )  dus ik heb eigenlijk voor mijn gevoel geen reden om aan te nemen dat ze hoogst ongelukkig is. Er lijkt ook lichamelijk niets mis, ze  vertoont daarvan geen enkel teken in ieder geval.

Zodra er ook maar 1 teken komt dat er lichamelijk iets mis is zit ik al bij de DA natuurlijk, maar ik had zelf ook zomaar het idee dat dat NU niet zo heel veel bijdraagt.

Wel dacht ik dat evt een bachbloesem nog wat kan bijdragen.. me daar maar 's op inlezen!

Ze blijft mijn lieffie hoor  (en wat ben ik nu extra blij dat ik die show gedaan heb... het kon nog... (nog net..))
en het is ook beslist NIET bedoeld als klacht of om aan te geven dat ik vind dat het lastig wordt voor mij...  het enige "lastige" voor mij is het emotionele eraan en dat ik soms niet helemaal weet wat ik moet doen, maar ik ervaar haar in geen geval als lastig.
(Dat het maar duidelijk is ;-)


Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door