Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2186464
Ik kreeg via mijn zus van haar buurvrouw de vraag welke snacks en snoepgoed haar hond mag hebben nu ze op een nierdieet staat.
Ze heeft een nierdieet via de dierenarts en het zullen brokken zijn. Het hondje is 14

Voor Daan wil ik ook wel weten welke snacks/snoepgoed hij nog mag hebben met zijn leverdieet. Hoewel ik af en toe dreig te stoppen met het leverdieet, meneer heeft weer praatjes voor 10 en hing vanmorgen bijna in een bordeauxdog. Hij wil maar niet snappen dat dat niet slim is met zijn nog geen 10 kilo, fijn zo'n kreng(Cairn)terrier van 13,5 die denkt dat hij een jonge god is.
#2186729
Djilly kreeg in het begin (eerste half jaar) helemaal geen snacks of snoepgoed.
Nu we ruim 2 jaar verder zijn, krijgt ze eigenlijk bijna alles wel weer.
In de tijd dat ze aangepaste snacks kreeg, was het meestal iets wat ik gedroogd had. Vaak kipfilet of witvis, omdat ik daarvan zeker wist dat ze het mocht hebben.

Je kunt het leverdieet afbouwen. Djilly krijgt nu 2-3 in de week nog haar portie koolhydraten, maar niet meer elke dag dus. Ook krijgt ze ook wel weer bijna alle soorten vlees. Rund, geit en eend vermeed ik tijdens het echte dieet, maar krijgt ze nu wel weer.
Zodra ik merk dat ze even niet lekker meer eet, of wat misselijk is etc, dan schakel ik weer een weekje terug op strikt dieet. Maar dat heb ik het laatste jaar niet meer hoeven doen.

De mariadistel blijft ze wel ter ondersteuning krijgen.

Nierdieet heb ik geen ervaring mee.

Barfplaats wordt gesponsord door