Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2174612
Sinds afgelopen dinsdag hebben we er een pup bij, hij heet Knox en is a.s. zondag 10 weken oud.  :biggrin2:

Ik voer hem kvv. Nu nog de puppy kvv van Naturis. Dit heb ik van de fokker meegekregen. Hij kan hier +/- 2 weken mee doen. Maar nu vraag ik me af of het na die 2 weken nodig is om nog speciale puppy kvv te geven of kan ik hem gewoon de normale complete versies geven die Kenzi (mijn andere hond) ook krijgt?

Zit er verschil tussen de puppy varriant en de normale?
Laatst gewijzigd door Biancatje88 op di 06 dec 2011, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2174614
volgens mij is puppy kvv alleen maar fijner gemalen dan gewone kvv, terwijl dat voor de meeste pups niet eens nodig is.

als je puppy voorraad op is kan Knox (leuke naam!) dus prima met je andere hond mee eten. er van uitgaande dat je die een kvv met natuurlijke calcium bron voert, want dat is voor een pup wel extra belangrijk.

gefeliciteerd trouwens, met het nieuwe puppenkind!
Door Biancatje88
#2174642
Thnx!! We zijn heel er blij met onze kleine man :biggrin2:

Ik heb voor Kenzi Alaska, Tinlo, Darf en wat Lupa. Heel af en toe eens een smuldier, als ik bijv niets meer heb en snel langs de supermarkt moet. Maar de smuldier zal ik niet aan Knox geven hoor. Ik vind het voor een volwassen hond goed voor een keertje als noodoplossing maar niet voor een pup.
Door nienk
#2174644
[quote="Biancatje88"]
Thnx!! We zijn heel er blij met onze kleine man :biggrin2:

Ik heb voor Kenzi Alaska, Tinlo, Darf en wat Lupa. Heel af en toe eens een smuldier, als ik bijv niets meer heb en snel langs de supermarkt moet. Maar de smuldier zal ik niet aan Knox geven hoor. Ik vind het voor een volwassen hond goed voor een keertje als noodoplossing maar niet voor een pup.
[/quote]

nou dat moet helemaal goed komen dan!

wat voorn ras is Knox?
Door renate1985
#2174825
Wat een schatje  :)
Onze pup van bijna 10 weken krijgt normale KVV en niet speciaal voor pups.
Ook krijgt hij af en toe barf en dat eet hij ook goed.
Je hoeft dus niet speciale KVV voor pups te voeren.
Door Danny
#2178474
Ja hoor, bij ons kregen de pups al vanaf 7 weken de normale KVV versie, Carnibest.
Door Martha67
#2185861
Wat een snoepie! KVV pup van Naturis is idd wat fijner gemalen dan de rest, maar mijn b.d.pup is met 12 weken gelijk voor de 'volwassen' KVV van Naturis over gegaan (daarvoor zat'ie dus op brok, hoewel.... 1,5 week op rijst/kip  :-\

We proberen nu af en toe wat echte BARF dingen en dat is berefun! Kleine Boeddha van 20 weken doet alsof 'ie nog nooit wat anders gegeten heeft (eindelijk eens normaal voer) en zijn grote 'zus' Siena (bijna 3) moet het allemaal van 'm afkijken. Wat de boer(in) niet kent dat eet'ie niet  ;)
#2186710
Bedankt allemaal voor de reacties!

Inmiddels is Knox 2 weken bij ons (hij is nu 11 weken) en staat dus ook al 2 weken op kvv. De eerste dagen de puppyversie en nu al een week de "normale" kvv. Hij krijgt Tinlo, Alaska, af en toe nog een rol puppy Naturis, en soms Lupa.En dan alle verschillende soorten.
Maar nu merk ik dus al een dikke week dat hij wat moeilijker kan poepen. Het lukt allemaal nog wel en de drollen zijn goed van kleur, niet kalkachtig, maar hij moet naar mijn idee toch echt wel hard persen.
Kan dit zijn omdat hij pup is en nog moet wennen aan de harde drollen en zijn spieren nog wat moet trainen, of is de kvv die ik geef niet goed? Dacht namelijk dat die merken die ik geef toch goed waren, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Hij krijgt ook 1x per dag een beetje zalmolie door zijn eten.

Iemand een idee wat ik kan doen, of is dit normaal?
Kenzi was namelijk al wat ouder toen ik haar heb overgezet naar kvv. Dus weet niet zo goed wat nu hoort of niet hoort bij zo'n kleine pup.
#2186714
over het algemeen poepen honden op rauw (veel)steviger dan op brokjes. maar dat de hond iedere dag veel moeite moet doen, dat is nou ook weer niet gewenst.

heeft hij het iedere dag hetzelfde? het is namelijk wel zo dat relatief veel honden van Tinlo Barfmenu wat moeite krijgen met poepen, het bot percentage daarin is blijkbaar wat hoger dan van andere kvv's. dit zou je op kunnen lossen door er een beetje spiervlees los bij te geven. wellicht moet hij inderdaad nog wennen en kan je het spiervlees na een tijdje weer langzaam afbouwen.

wat krijgt hij verder naast de kvv?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door