Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ellyE
#2184564
Ik vind het moeilijk een menu van te voren te maken, maar ik ga het toch proberen voor volgende week.
Maar ik heb een vraag over afgelopen week. Ik kwam bij een nieuw contactadres voor voer en zij had mooie eendenkarkassen liggen, heb ik dus voor mijn beide honden 1 meegenomen, ze waren ongeveer 700 gram per stuk. Mijn honden wegen 30 kilo en ik houd 600 gram voer aan per dag. Ze vonden het karkas geweldig, heerlijk gekloven! Ik heb daar ook kipkar assen meegekregen, gratis, omdat er maar weinig vlees aanzat, ik ben uitgegaan van 20 % vlees.
Zie hier dus wat ze te eten hebben gehad:
700 Gr. Eendkarkas
200 Gr. Kipkarkas 20 % vlees
125 Gr. Groente
500 Gr. Orgaanvlees
690 Gr. Spiervlees
De rest van de week, 3 dagen, hebben ze KVV gehad.

Het is wat weinig groente, maar morgenochtend krijgen ze nog 50 Gr. Brocolli. Maar verder heb ik het idee dat de verhouding niet helemaal goed is, moet ik dat morgen aanpassen?

Het is wat weinig groente
Door malimaniac
#2185754
Ik kom op de volgende percentages:
Vleesbot 40%
Spiervlees 31%
Orgaan 22,5 %
Groente 5,6 %

Vind de percentages wel aardig kloppen, maar omdat je ook nog 3 dagen kvv geeft zou ik idd wat meer groente geven en wat minder orgaan. Dit omdat er in de meeste kvv's al erg veel orgaan zit.
Hoe geef je de groente? In een mix of los?

Groetjes,
Ilona
Door Lizzy
#2185805
Ik vind het percentage orgaan inderdaad ook wat aan de hoge kant. Ik weet niet welke KVV je geeft maar als je een KVV geeft waar veel orgaan in zit, zou ik zeker terug gaan naar 15% orgaan in het zelf samengestelde gedeelte.
Door ellyE
#2186336
Ik heb de volgende dag  beide honden 100 Gr. Gekookte brocolli gegeven, dus als dat meegeteld wordt, krijg ik andere percentages:
Vleesbot 38%

Groente  9,7%

Orgaan 21,6%

Spiervlees 29,8%

Ze krijgen Lotgerink en Darf en van ayni centrum kip/ konijn en zalmmix

Ik heb een mix van verschillende soorten groente gemaakt, wat ik in porties ingevroren heb. Ik maak ook gebruik van restjes van ons ( ik kook zonder zout) , zoals de brocolli die over was
Laatst gewijzigd door ellyE op ma 05 dec 2011, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellyE
#2186341
Ik vind het erg moeilijk de percentages kloppend te krijgen, ben blij dat ik nog een aantal dagen KVV voer, zodat ik zeker weet dat ze voldoende binnen krijgen
Door Lizzy
#2186612
Ik denk dat je ook moet stoppen om het per dag uit te rekenen. Als je ze 3 dagen per week KVV geeft, maak dan een menu met percentages voor 4 dagen per week.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door