Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Join
#2180380
Hoi,
Bij deze maak ik gebruik van de gelegenheid om me even voor te stellen. Ik ben Ingrid en eigenaar van een jonge Mechelse herder "Troy". Ik heb al uren gespendeerd op dit forum en overtuigd om over te stappen op KVV en Barf maar hier komt het : wij gaan heel veel kamperen op heel afgelegen plaatsen (geen winkels, en ook geen diepvriezer in onze camper) dus mag ik in die periode korrels geven (momenteel opgegroeid met droogvoeding van Orijen) ?
In de periode dat je korrels geeft, mag je dan als "snack" fruit en yoghourt geven of moet je het enkel bij korrels houden?

Als ik terugvind hoe ik een afbeelding toevoeg van mijn 4-voeter dan doe ik dat hierna.

Bedankt op voorhand voor jullie reacties
Ingrid en Troy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2180385
Hoi Ingrid,

Tja, als het niet anders is kun je 'm in die dagen wel dat droogvoer geven. Je mag dan ook gerust de snacks geven die je gewend bent te geven.

Er is anders ook nog kvv die gevriesdroogd is (K9) en die kun je buiten de koelkast bewaren en hoef je alleen maar met water op te wellen. Is niet goedkoop, maar dat zijn Orijenbrokken dan (gelukkig) ook niet.
Door nienk
#2180409
je zou de brokjes of K9 (betere optie als je het mij vraagt) ook aan kunnen vullen met dingen die je zelf droogt. dat is natuurlijk wel even werk voor zo'n grote hond, maar gedroogd spul kan je (al dan niet in de vriezer) lang bewaren, dus je kan er voor je vakantie al mee beginnen.
je kan bijvoorbeeld spiervlees en orgaantjes drogen, zodat je hond (zeker als je voor de brokjes kiest), toch nog wat aan hoogwaardige voedingsstoffen binnen krijgt.
Door Wendi
#2184979
drogen was ook mijn eerste gedachte en het mooie is dat je ook voor jezelf kunt drogen voor als je op afgelegen plekken zit!
Door Parelridder
#2184989
Een vriendin van me geeft Darf (kvv) maar gaat regelmatig met haar honden naar trainings- en examenweken in verweggistan, waar geen gelegenheid is vers mee te nemen/bewaren/kopen. Ze geeft in die periode brokjes. De omschakeling (heen en weer) levert geen enkel probleem op, wat voor haar extra belangrijk is omdat er juist dan behoorlijk wat van de honden gevraagd wordt.
Als je hond niet gevoelig reageert op voedselveranderingen verwacht ik niet dat het problemen geeft tijdens het kamperen Orijen brokjes te geven. Het lastigste zal zijn dat je zelf waarschijnlijk anders gaat kijken naar brokjes, het met (meer) tegenzin geeft. Maar goed, mocht dat gebeuren, dan vind je daar ook wel weer je draai in / een oplossing voor ;)
Door Gusel
#2185702
[quote="nienk"]
je zou de brokjes of K9 (betere optie als je het mij vraagt) ook aan kunnen vullen met dingen die je zelf droogt. dat is natuurlijk wel even werk voor zo'n grote hond, maar gedroogd spul kan je (al dan niet in de vriezer) lang bewaren, dus je kan er voor je vakantie al mee beginnen.
je kan bijvoorbeeld spiervlees en orgaantjes drogen, zodat je hond (zeker als je voor de brokjes kiest), toch nog wat aan hoogwaardige voedingsstoffen binnen krijgt.
[/quote]

Wat houdt dat precies in, dat K9? En waar kun je dat bestellen?

Ik ben wel geïnteresseerd omdat ik binnenkort ook op vakantie ga en nog niet helemaal weet hoe ik dat zal aanpakken qua voer.
Door Quando en MaQ
#2185771
Is er geen slager of supermarkt in de buurt? Dan kan je toch dagelijks (of om de dag als je een koelbox hebt) vlees halen? Ik neem aan dat je zelf ook wel meer eet dan alleen een boterham. Anders als dat echt geen doen is dacht ik dat Energique buiten de vriezer bewaard kan blijven. En er zijn er vast nog meer. Even goed zoeken...
Door nienk
#2185941
[quote="Gusel"]
Wat houdt dat precies in, dat K9? En waar kun je dat bestellen?

Ik ben wel geïnteresseerd omdat ik binnenkort ook op vakantie ga en nog niet helemaal weet hoe ik dat zal aanpakken qua voer.
[/quote]

K9 is een gevriesdroogd voer, waardoor alle goede voedingsstoffen er nog in zitten. niet doodgekookt zoals in brokjes. je moet het laten wellen in handwarm water. meer info vindt je hier:

http://www.k9natural.nl/

online bestellen kan onder andere hier: http://www.dehuisdiersuper.nl/Honden/K9_Natural

let even op bij de prijzen. 4 kilo voor 120 euro lijkt absurd, maar 4 kilo van dat spul wordt dus 16kg voer. nog steeds prijzig, dat wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door