Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door josefientje
#2184795
Sofie, van 11, heeft vorige week 4 tanden/kiezen moeten laten trekken ivm aantasting door FORL.
Ze was zo ellendig de dag erna. Maar ze gaat maar niet eten. Heb zakjesvoer fijngeprakt, ook met wat melk erdoor geprobeerd. Fijngeprakte hütenkäse, Na een paar dagen toch maar vloeibare voeding gehaald bij de dierenarts die ik met een spuitje in haar bekje doe. Ze likt het nl. niet op maar met het spuitje laat ze het goed toe. Na een uurtje probeer ik haar dan over te halen wat te eten, de spijsvertering is dan nl. op gang. Gisteren lukte dat een paar keer, za at een klein beetje. Ze wordt nu echt te mager en haar vacht gaat 'uitstaan'. Het is nu 5 dagen geleden en ze gaat maar niet eten. Iedere ochtend zie ik dat ze wat gespuwd heeft, geel van kleur. Waar dat van komt??
Wie kan me wat adviseren???
Door Mevroi Kruim
#2184886
Dat gele is gal, dat komt van een lege maag.
Heb je al contact gehad met de da hierover? Ik zou er nog een keer naar laten kijken, misschien geneest het niet goed en wil ze daarom niet eten.
En katten worden idd heel beroerd van lang niet eten en dan is de eetlust weg. En soms duurt het een tijd voordat die terug komt. Dus het kan zijn dat je nog een tijd lang minstens 3x daags moet dwangvoeren.
Door josefientje
#2185619
Gelukkig!!!!!!
Sofie heeft gisterenavond weer echt wat gegeten. Eerst likte ze wel aan eten maar naar binnen werken, ho maar, alsof ze niet meer wist hoe dat ging met eten.
Gisterenavond, zette ik een bakje met wat fijngeprakt spul bij haar op de bank en ze reageerde enthousiast. Met pauzes heeft ze alles opgegeten. Het was niet echt veel, maar ze ging door tot het bakje leeg was.
Een pak van mijn hart.
Vanochtend stond ze weer aan de deur van de woonkamer toen ik beneden kwam, als vanouds! En at ze weer uit haar bakje, weer met tussenposen en wat aansporing, maar alla. En na 3 dagen ook geen overgeefsel meer gevonden, ook fijn.
Vrijdag voor contrôle naar de dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door