Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2185459
Ga volgende maand om een hert kopen voor samen met de hond op te eten . Het is geslacht en alle botten, snijafval en ingewanden mag ik meenemen.
Alle ingewanden en snijafval neem ik sowieso mee.

Het zou relatief jong hert moeten zijn (hoe jong weet ik niet). Denk dat het meeste vlees van de botten zal gesneden zijn. Maar op welke delen mag Luca kauwen zonder dat zijn gebit naar de vaantjes gaat? Dus ook een 'recreatiebot' dat niet te hard is wil ik hem graag geven. Het zal dus niet noodzakelijk deel uitmaken van het menu, maar als extra knabbel gegeven worden.
De kop is er niet omwille van kans op besmetting MKZ of een andere ziekte.
Welke delen van het het gebeente van het hert mag onze hond eten?
nekwervel, rugwervel, schoudergewrichten, heupen, borstbeen, hoeven, kniegewrichten, ribben (indien nog voldoende vlees aan), benen (dragende botten)???
Door Lizzy
#2185462
Nekwervel, rugwervel, schouder, heup kun je geven als dat zacht genoeg is. Borstbeen is meestal sowieso zacht. Kniegewrichten zijn tandenslopers. Ribben kan als ze zacht genoeg zijn (snoeischaartest) en benen zijn dragend en dus ongeschikt (tandenslopers).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door