Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2181369
Ik was laatst hart aan het portioneren, en kwam erachter dat dit geen kilo was (3 x 330 gram lukte niet) Bleek in totaal maar 800 / 850 gram hart te zijn. Nu had ik wel enorm veel vocht/bloed in het zakje en de uitlek bak, is dat normaal dat het ontdooit geen kilo meer is?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2181377
Het vocht moet inderdaad meegeteld worden met het gewicht.
Maar eerlijk, kilo's zijn bij mij ook vaak geen echte kilo's als het ontdooit is. Inclusief vocht.
Misschien dat er ook wel wat vocht verdampt.
Heb ook wel eens bevroren producten gewogen, maar zelden dat het netjes een kilo is, waar ik ook bestel.
Maar soms is het ook wel positief, ipv een kilo 1100 gram, al is het meerdere helaas onder een kilo.
Door BubbaBling
#2181414
ja klopt, ik verlies ook altijd... vraag me nog steeds af wat dat is.
En wbt dat hart, dat vocht zit wss eerst nog in het hart en als het ontdooit sijpelt het eruit en hou je idd een nettogicht over dat minder is.
Het is iig normaal.
Vaak is het bloed en meng ik meestal gewoon met het vlees mee.
Door eelke
#2181432
Njah, dan is het goed, dan hoef ik niet te miepen dat alleen ik gigantisch opgelicht wordt :P

Bij het vlees doen was nu geen optie, ik had mega paniek doordat het allemaal niet in de vriezer paste, dus gelijk een hele boel eruit gehouden om te portioneren. Dit lag grootendeels ook in de groente la (ben blij dat er die dag niet iemand anders wat uit de koelkast heeft gepakt hihi) en die had ik niet schoongemaakt van te voren.
Door bordie
#2185146
eelke schreef: Njah, dan is het goed, dan hoef ik niet te miepen dat alleen ik gigantisch opgelicht wordt :P

Bij het vlees doen was nu geen optie, ik had mega paniek doordat het allemaal niet in de vriezer paste, dus gelijk een hele boel eruit gehouden om te portioneren. Dit lag grootendeels ook in de groente la (ben blij dat er die dag niet iemand anders wat uit de koelkast heeft gepakt hihi) en die had ik niet schoongemaakt van te voren.
nou dat had ik dus laatst ook, was ik aan t portioneren...hield ik een boel bloed/vocht over toen alle hart ontdooit was...dus dat stukje bij beetje heb ik dat en de portiezakjes gegoten en de rest heeft ie opgeslurpt. vond ie heerlijk...
en ik ontdooi het vlees in een emmer met deksel en daar zit dan ook altijd wat bloed/vocht onderin en dat giet ik over zn voer heen, lekker sappig als ie kvv krijgt.
ik gooi de grootverpakkingen gelijk te ontdooien want die kan ik nooit helemaal in mn vriezers krijgen...dan ben ik ff van de straat hoor hihi.
en ik gooi ook gelijk mn droger vol nu het toch mooi ontdooit is.
Door deja
#2185219
Ik heb het al met porties maken Beau moet 220 gram orgaan hebben nou dat weeg ik dan af vries het in en als ik het dan in zijn bak gooi en weer weeg is het vaak wel 15 tot 20 gr. minder. Ik snap er ook niets van, het is natuurlijk ook het vocht wat in je bak blijft hangen en dan nog wat in het zakje blijft hangen al met al word het minder.
Laatst gewijzigd door deja op zo 04 dec 2011, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2186525
800-850gr is wel wat aan de weinige kant, maar als er veel vocht bij zat kan dat natuurlijk wel.
Het wisselt hier meestal, soms wat meer vaker wat minder dan het gewicht.
Op 10kg is het meestal 200-300gr minder, nou daar kan ik mee leven ;)
Door Heidi T.
#2187665
Ik heb net een zakje zalmmix gewogen, nog bevroren en in de zak. Die woog 936 gram ipv 1 kilo. Het was mij ook al vaker opgevallen dat het gewicht niet zo precies is. Soms zit er meer dan 100 gram verschil in op een kilo vlees of orgaan. Met het botwerk kan ik me nog voorstellen dat het lastig is om precies op een kilo uit te komen, maar er zitten ook dingen bij... Nu heb ik bij diezelfde leveracier ook een keer ruim 400 gram te veel aan haasharkas gekregen, dus dan is het zo weer een beetje in evenwicht voor mij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door