Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura W
#215471
http://www.sashasblend.nl/

Filliz heeft artrose en krijgt nu Rimadyl en Artroluxyl. Dat helpt wel heel goed, maar ik sta natuurlijk altijd open voor betere en gezondere alternatieven. :D

Laatst kwam ik deze site tegen en het klinkt wel goed. Uiteraard ga ik nog verder zoeken en ook overleggen met mijn da, maar misschien is er hier wel iemand die hier ervaring mee heeft.
Laatst gewijzigd door Laura W op wo 01 dec 2004, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danja
#215475
Je kan het via de da krijgen. Geen ervaring mee, maar het lijkt op Glucosamine complex alleen zitten er meer vitamientjes in. Mijn zuster wil het gaan proberen. Haar hond heeft ook atrose en heeft ook al van alles geprobeert. Ze geeft nu Glucosamine van het kruitvat omdat daar ook chondriotine inzit. We proberen ook zoveel mogelijk met haar op zachte bodem te lopen, maar honden zijn ook eigenwijs, dus loopt ze ook gewoon op de stenen, dus lopen we maar weer met zijn allen in het gras te baggeren. ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#215479
Geen ervaring met de Sasha's Blend. Ik geef onze "ouwe" glucosamine en Primeval gelatinaat voor zijn artrose. Als het een keertje wat slechter gaat ook wel eens Traumeel. De Rimadyl houden we voor noodgevallen omdat er toch teveel bijwerkingen van bekend zijn als je het op langere termijn geeft.
#215507
Primeval, is dat ook een soort glucosamine preparaat? Daar hoef je dan dus in principe geen pijnstilling meer bij te geven? Waar kan je Primeval krijgen, ook gewoon bij de da?

Als we per ongeluk een keer geen medicijnen geven dan merk je 's middags meteen aan haar lopen dat het veel slechter gaat. Als het echt niet anders kan dan moet ze de rest van haar leven maar aan de pijnstilling, maar liever niet natuurlijk. Voordat ze aan de medicatie ging haalde ze het einde van de straat niet eens en met medicatie kan ze zelfs gewoon mee naar het bos. Maar als hetzelfde effect zonder 'rommel' behaald kan worden dan is dat natuurlijk veel beter.
Door Peet
#215536
Hai Laura,
Primeval is een poeder, bevat stoffen die de aanmaak van kraakbeen en de smeerlaag tussen het kraakbeen en bot bevorderen. Het is dus geen glucosamine, maar je kan het heel goed in combi met elkaar gebruiken.

Ik geef zelf ook elke dag Gluco+Chondroitine (van Kruidvat) en Primeval aan Beau en het gaat heel goed met zijn artrose.

Het is geen pijnstiller. Het is bij diverse dierenspeciaalzaken te koop (oa Pet's Place) en via het internet te bestellen.

Als je hond regelmatig een pijnstiller nodig heeft, zou je ook Salysprin van Vitelle kunnen geven. Dat is een natuurlijke pijnstiller (Wilgebast) en minder belasten voor de nieren dan Rymadil. De Vitelle-producten zijn bij de meeste DA-Drogisten te koop.
Succes!
Laatst gewijzigd door Peet op wo 01 dec 2004, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#215800
Bedankt voor de informatie. :) Ik zal eens vragen of ze het hier bij de winkel ook verkopen.

Ik wist niet dat je de Gluco+Chondroitine voor mensen ook an de hond kan geven, zal vast goedkoper zijn als die van de da.

Salysprin van Vitelle kende ik ook niet, ik wist alleen dat je honden geen gewone pijnstillers voor mensen mag geven, maar deze kan dus geen kwaad?

Ik ga zeker hier en daar eens informeren of ik aan die middelen kan komen, wie weet werken ze voor Fillix ook wel.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216023
In Sasha´s blend zit groenlipmossel en haaiekraakbeen.
De eerste is moeilijk stabiel te houden. Er zitten veel omega-3 vetzuren in en die oxideren snel.

En haaiekraakbeen is niet zo diervriendelijk.

Dus je kunt net zo goed en waarschijnlijk veel beter een goed glucosaminepreparaat geven in combinatie met visolie.
Door casangio
#216036
Peet schreef: Hai Laura,
Primeval is een poeder, bevat stoffen die de aanmaak van kraakbeen en de smeerlaag tussen het kraakbeen en bot bevorderen. Het is dus geen glucosamine, maar je kan het heel goed in combi met elkaar gebruiken.

Ik geef zelf ook elke dag Gluco+Chondroitine (van Kruidvat) en Primeval aan Beau en het gaat heel goed met zijn artrose.

Het is geen pijnstiller. Het is bij diverse dierenspeciaalzaken te koop (oa Pet's Place) en via het internet te bestellen.

Als je hond regelmatig een pijnstiller nodig heeft, zou je ook Salysprin van Vitelle kunnen geven. Dat is een natuurlijke pijnstiller (Wilgebast) en minder belasten voor de nieren dan Rymadil. De Vitelle-producten zijn bij de meeste DA-Drogisten te koop.
Succes!
Helpt die salisprin goed, want mijn hond schijnt ook artrose te hebben en ik heb ook maar die pot rimadyl meegenomen, tegen beter weten in. Maar ik ken mezelf en thuis gekomen geef ik het toch niet.
#216148
Hitam schreef: In Sasha´s blend zit groenlipmossel en haaiekraakbeen.
De eerste is moeilijk stabiel te houden. Er zitten veel omega-3 vetzuren in en die oxideren snel.

En haaiekraakbeen is niet zo diervriendelijk.

Dus je kunt net zo goed en waarschijnlijk veel beter een goed glucosaminepreparaat geven in combinatie met visolie.
Dat haaiekraakbeen staat me ook helemaal niet aan. >:(

Ze krijgt nu al wel een glucosaminepreparaat, Artroluxyl, maar dat wordt dus wel aangevuld met pijnstilling. Ik vindt de pijnstillers geen prettig idee, maar als ze niet meer kan lopen van de pijn vindt ik dat natuurlijk nog vervelender. :-\ Die salysprin zou dan misschien wel een goed alternatief kunnen zijn. :)

Wat is de werking van die visolie? Versterkt dat de werking van de glucosamine, of werkt het op zichzelf?
Laatst gewijzigd door Laura W op do 02 dec 2004, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rana
#216950
Rana heeft ook een hele milde vorm van artrose, van een vriedin van mij (Wendy van Qyan) die wees me op primeval gelatinaat, ze had zelfs nog over omdat ze het voor haar dober niet meer nodig had, dus ben ik meteen na de diagnose gestart met primeval.

Of het daadwerkelijk ook allemaal helpt moeten we afwachten tot volgend jaar, dan volgt er weer een rontgen foto waar hopelijk geen vererging op te zien zal zijn.

Voor meer informatie zou je even kunnen kijken op www.primeval.nl

Gr,

Claudia
Laatst gewijzigd door Rana op vr 03 dec 2004, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#218435
Sasha's Blend bevat haaienkraakbeen die gewonnen is als restproduct van de haaienvangst: Het ministerie van milieu van Nieuw Zeeland heeft zelfs een "dier en milieu-vriendelijkheids"verklaring afgegeven. Alle andere chondroitine bevattende preparaten in Nederland verkrijgbaar bevatten kraakbeen van varkens- of vleeskalveren luchtpijpen : de intensieve veehouderij.
Kijk op de site onder "dierenartsen" en "artikel "
Door Lizzy
#218471
Bulle Koster schreef: Sasha's Blend bevat haaienkraakbeen die gewonnen is als restproduct van de haaienvangst: Het ministerie van milieu van Nieuw Zeeland heeft zelfs een "dier en milieu-vriendelijkheids"verklaring afgegeven. Alle andere chondroitine bevattende preparaten in Nederland verkrijgbaar bevatten kraakbeen van varkens- of vleeskalveren luchtpijpen : de intensieve veehouderij.
Kijk op de site onder "dierenartsen" en "artikel "
Haaien moet je sowieso niet vangen!

En ik heb me laatst eens verdiept in dier en millieuvriendelijkheid van bijv. de tonijnvangst..... ehhh.... ondanks alle bewijzen en officiele documenten en aangesloten bij weet-ik-wat-niet-allemaal: diervriendelijk (of dolfijnvriendelijk) is het zeker niet. En er wordt gesjoemeld zo waar ik hier sta.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 06 dec 2004, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#218485
Bulle Koster schreef: Sasha's Blend bevat haaienkraakbeen die gewonnen is als restproduct van de haaienvangst: Het ministerie van milieu van Nieuw Zeeland heeft zelfs een "dier en milieu-vriendelijkheids"verklaring afgegeven. Alle andere chondroitine bevattende preparaten in Nederland verkrijgbaar bevatten kraakbeen van varkens- of vleeskalveren luchtpijpen : de intensieve veehouderij.
Kijk op de site onder "dierenartsen" en "artikel "
Aha. Hier spreekt de importeur van dit middel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 05 dec 2004, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door