Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#2184605
Bantu is vanaf gistermiddag met vlagen misselijk. Ze eet veel gras, heeft geen koorts o.i.d. Ik heb haar al wat Okugest gegeven en op advies van tannetje gisteravond kleine beetjes eten gegeven. Ik had gehoopt dat ze vanmorgen wat opgenapt zou zijn maar helaas is dit niet zo.
Ik begin me nu ook een beetje zorgen te maken. Ik heb haar net weer een beetje eten gegeven maar dat eet ze met lange tanden :-[
#2184610
als je misselijk/buikpijn heb is eten niet het eerste wat ze willen...
zou haar okugest blijven geven en zorgen dat ze voldoende drinkt...
je kan wat kippenbouillon trekken, dat vinden ze hier dan altijd wel lekker..
Door Hanny
#2184768
Ze was, toen je dit postte, nog geen 24 uur gammeltjes.
Als je zelf wat slecht te pas bent, is dat toch ook niet één twee, drie over.
Wat ik doe, als ik denk, dat het beter is, als ze wat eten, is een paracetemol zetpil  geven.
Ik weet, dat dat wordt afgeraden, maar ik heb hier ook wel andere informatie gelezen.
15mcg per kilo per hond, niet meer dan drie keer daags, ik blijf daar met de dosering onder. Ik geef mijn kleine hond eventueel een halfje van een baby zetpilletje, ga dan een klein blokje lopen, hond voelt zich beter en eet haar hapje lekker op. Het werkt hier prima, altijd. Zo niet, dan zou er iets anders heftigers aan de hand zijn (gelukkig nog niet meegemaakt)
Ik heb nog nooit drie maal per dag paracetemol gegeven, hoogstens één keer tegen etenstijd en zo nodig de volgende dag nog een keer tegen etenstijd, dat is maximaal.
Beterschap voor de dame.

Hanny
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2184829
Lizzy schreef: Heeft ze een harde buik?
Smekt ze ook?
Kwijlt ze?

buik voelt ontspannen en zacht aan. Ze is er ook niet gevoelig aan o.i.d.
Ze smekt niet, maar kwijlt wel een beetje.
Ze heeft ook een wat "lodderige" blik in haar ogen. Wil verder wel graag naar buiten, en is ook wel allert maar ze voelt zich duidelijk niet lekker.
Door Lizzy
#2185424
Hoe is het nu met haar? Als ze nog steeds niet lekker is, zou ik wat yoghurt met extra probiotica geven en ook Okugest blijven geven. Ze geeft niet over? Ook geen slijm?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2185434
Ze lijkt iets beter. Ik heb haar gisteren kleine beetjes eten gegeven met wat kippebouillon en dat ging goed naar binnen. Ze heeft zaterdag niets gedronken en daar maakte ik me ook een beetje zorgen om, maar gisteren heeft ze ook wel weer gedronken.
Ze krijgt nu nog Okugest en CarboV.
Toch heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt bij de DA. 7e oktober was haar eerste loopsheid, en ik vind haar ook niet goed genoeg hersteld na de loopsheid. Ze is me net wat TE rustig en TE timide.
Die misselijkheid en dat ze net niet goed genoeg hersteld (ook niet na PUUR schijnzwanger) na de loopsheid, wil ik haar toch even een bloedonderzoek laten doen.
Ik heb net even de fokster gebeld om te vragen of er iets bekend is bij de poedel m.b.t overgevoeligheid voor narcosestoffen (met de gedachte haar in januari te laten steriliseren), en zij vroeg me of ze niet toch stiekem gedekt zou kunnen zijn door Didge???????
Ik geloof dit niet maar ja je weet maar nooit. Ik zie er in ieder geval niets aan ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2186574
DA kon eigenlijk niet zo heel veel schokkends vinden. Ze heeft wel wat last van kennelhoest, maar verder geen pijn in de buik o.i.d
Vage klachten, die ook zij toebedeelde aan de hormonen. Ook omdat haar laatste loopsheid zo heftig was, en dat ze er niet goed doorheen is gekomen en hersteld is.
Wel bloed laten prikken voor een algeheel onderzoek. Daar krijg ik vandaag de uitslag van. Even afwachten dus
Maar het staat wel vast dat ze in januari gecastreerd word. Want dit word, naarmate ze ouder word, alleen maar heftiger denk ik.
Verder is ze niet meer misselijk en met wandelen was ze alweer wat allerter en speelde gewoon met Dinka.
Ik houd haar vandaag nog even op de Okugest en CarboV, en wat tijmsiroop voor haar keel
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2186803
Was ze al 3 jaar met dr 1e loopsheid? Misschien daarom zo heftig geweest?

Poedels zijn (over het algemeen) wel gevoelig voor narcose.
Dwz ze hebben minder massa als andere grote honden en dan wordt er nogal eens onnodig hoog toegediend.
Zou gewoon melden dat ze gevoelig is voor narcose en dat je graag wilt dat ze er secuur mee zijn (kan tenslotte nooit kwaad).

Sterkte met je meisje!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2186839
Claudia N schreef: Was ze al 3 jaar met dr 1e loopsheid? Misschien daarom zo heftig geweest?

Poedels zijn (over het algemeen) wel gevoelig voor narcose.
Dwz ze hebben minder massa als andere grote honden en dan wordt er nogal eens onnodig hoog toegediend.
Zou gewoon melden dat ze gevoelig is voor narcose en dat je graag wilt dat ze er secuur mee zijn (kan tenslotte nooit kwaad).

Sterkte met je meisje!
ze was keurig voor het 1e jaar voor de eerste keer loops, en ook netjes om de 6 a 7 maanden maar de laatste was erg heftig ook naar Didge toe, helaas.
Wat betreft de narcose........ bibber bibber bibber.......ik vind het doodeng want ik heb nu al 3 teven laten castreren, en het is bij geen een goed gegaan.
Bij Vienna is het totaal mis gegaan, en daarvan heeft ze dus ook het e.e.a aan gedragsproblemen aan over gehouden.
Ik heb dit ook allemaal gemeld en mijn zorgen uitgesproken.
Ik blijf er gewoon de hele operatie bij, en dat was geen probleem
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2186856
Super dat je er de hele operatie bij mag blijven!
Werken ze met hartbewaking tijdens en na de operatie? Dit verschilt geloof ik ook nog per dierenarts (grootte vd praktijk / dure apparaten ect).

Maar wel heftig dat het bij 3 teven al niet goed is gegaan zeg. Snap dat je in de stress bent...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door