Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door staffordshire bull terrie
#2184528
ik ben een eliminatie dieet begonnen voor blitz omdat ie een waarschijnlijk een kip en of gluten allergie heeft.
Hij weegt 20 kilo dus krijgt ie 400 gram per dag
200 gr vleesbot ,haze kop
140 gr konijnen spiervlees
60  gr konijnen hart/nier/lever

als dit goed gaat ga ik uit breiden
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2184548
Nu heb ik niet heel verstand van een eliminatie-dieet.
Maar wat ik altijd begrepen heb is dat je dan 1 diersoort voert.
Jij voer er 2. Ik zou ipv hazenkoppen, konijnkarkas of konijnkoppen voeren.

Al ik naar je verhoudingen kijk:
50% vleesbot
35% spiervlees
15% orgaan

Dan lijkt me 50% aan haaskoppen vrij veel vleesbot omdat haaskoppen niet voor 50% uit en 50% uit vlees bestaan. Ze zijn vrij kaal.
Ik zou dan of karkas voeren met meer vlees eraan of je spiervleespercentage opschroeven.
Door Nadia
#2184568
Eens met May Linn.

Daarnaast begin je toch pas met barfen? dan is hazenkop te hard. Ik zou dit achterwegen laten en konijnkarkas voeren. Of evt de poten. maar de koppen nog even fijn bij de leverancier laten ;)
#2184585
o.k. ,voor blitz is 100 procent barf nieuw maar hij eet al een jaar kvv en stukjes barf als snack/kluif.
Zoals lam/herten ribben ,runderborst been, penslap. Hele konijnkarkassen......

Bedoelen jullie de hardheid van bot voor het knagen /bijten of voor het verteren?

Ik weet eigenlijk zeker dat ie niet tegen kip kan maar wil het nu zeker weten!.
Door Nadia
#2184591
Voor het verteren., qua hardheid zal er niet snel iets te hard zijn voor een staff. Lees het botten document even goed door. Je hebt een aantal onderdelen gevoerd waar ik s kriebels van krijg. Zoals rund borstbeen
Gebruikersavatar
Door Hope
#2184599
Haas is geen konijn. Dus ik zou inderdaad de haas weglaten, en daar konijn van maken.
Voorzichtig beginnen met botten, dan weet je zeker dat het allemaal netjes verteerd wordt.

Succes!
Door nienk
#2186198
eens met bovenstaande, nooit met 2 diersoorten tegelijk eliminatiedieet beginnen.

maar ik begrijp dat hij konijn al eerder gehad heeft?

de eerste diersoort moet er namelijk ook echt een zijn die de hond nog nooit gegeten heeft. je kan wel vermoedens hebben voor kip, maar allergieën komen zelden alleen, dus het is mogelijk dat je hond ook een allergie voor konijn heeft opgebouwd. elimineren met konijn is dus niet effectief.

heeft hij haas ooit eerder gehad? al is het maar 1 keertje? zo niet, dan kan je met haas aan de gang, als je daar alles van kan krijgen voor die eerste 6 weken (minstens).

als hij het wel al eens gehad heeft, dan zul je een andere diersoort moeten pakken. eend, bijvoorbeeld.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door