Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lolaatje
#2158395
Mijn hond heeft sinds vrijdag een bloedoor, dichtbij de aanzet van zijn oor. Ben bij de dierenarts geweest om zalf voor de oorzaak (ooronsteking) te krijgen, maar ik twijfel over de behandeling.

Volgens de dierenarts zijn er twee opties: behandelen met corticosteroïden met 10 - 15% kans dat het mislukt en een verschrompeld oor wordt. Wat vervolgens weer de kans heeft om erg pijnlijk te worden en zelfs geamputeerd moet worden (wat lastiger is omdat het vrij dicht bij de aanzet zit).
Andere optie is opereren, volgens mijn dierenarts is daarvan het enige risico het risico van de narcose.

Nu las ik op de website van WHG dierenartsen over behandeling met Arnica D6 en Hamamelis D3. Heb zaterdag direct Arnica D6 gehaald, maar Hamamelis D3 kan ik nergens vinden. Voor de zekerheid de hamameliszalf meegenomen, maar zou het graag echt goed doen. Ik kan alleen nergens online de druppels vinden.

Heeft iemand enig idee waar deze te bestellen zijn? Of mogelijk een alternatief hiervoor?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2158534
Ik zou ook voor de WHG-behandeling gaan. Hier wel meerdere bloedoren gezien waarbij het bij eentje echt noodzakelijk was om een leeg te laten halen toen het bloeden gestopt was, maar ik heb er nog nooit een operatie op los gelaten en ook nog nooit een schrompeloor gekregen. Hond van de buren werd destijds direct geopereerd en kreeg alsnog een schrompeloor. ::)
Door Lolaatje
#2158730
Angelique schreef: Ik zou ook voor de WHG-behandeling gaan. Hier wel meerdere bloedoren gezien waarbij het bij eentje echt noodzakelijk was om een leeg te laten halen toen het bloeden gestopt was, maar ik heb er nog nooit een operatie op los gelaten en ook nog nooit een schrompeloor gekregen. Hond van de buren werd destijds direct geopereerd en kreeg alsnog een schrompeloor. ::)
Opereren biedt dus ook nog geen garantie..

Ik ga eerst inderdaad zo door, mocht ik het überhaupt niet zien slinken na drie weken dan ga ik terug naar de dierenarts. Operatie (vooral wegens narcose) zou ik echt graag voorkomen, maar hij moet er ook geen pijnlijk oor aan overhouden natuurlijk.
We wachten eerst maar af.. Bedankt!
Door Brenda Ooms
#2165912
Hamamelis d3 kan je dierenarts bij de Hahneman apotheek bestellen, misschien kan je het zelf ook wel bestellen en heb je daarvoor geen recept nodig. succes
het telefoonnummer vd apotheek is 072-5325373
Door Lolaatje
#2166056
Dank je wel voor de tip! Heb momenteel de D3 korreltjes, zou het verschil maken of het druppels of korrels zijn?

Ik heb het idee dat er al iets minder spanning op staat, maar weet niet zeker of dat ook zo is, het is lastig 'meetbaar'.
Door Elvira
#2177448
Zingaro heeft 2 x een bloedoor  gehad en heb ook de WHG methode gevolgd. Het duurt wel een tijdje, maar de bloeding verdween en je zag niets aan zijn oor, maar voelde wel wat kreukels erin.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2184071
Ik zou liever kiezen voor Arnica en Millefolium, Mill werkt speciaal op de haarvaatjes. Je moet het in het begin wel heel frequent inzetten.

Oh, sorry, lees net dat je al iets verbetering merkt, dan zou ik daarmee doorgaan. Korrels of druppels maakt qua werking niets uit, kies wat het makkelijkst is toe te dienen bij jouw hond. Mijn voorkeur gaat uit naar druppels, die doe ik op een (thee)lepel water en kiep dat in de wangzak.
Door Lolaatje
#2184406
Millefolium kende ik niet, bedankt nog voor de tip. Het gaat wel heel goed, het bloedoor is nu voor denk ik ongeveer twee derde geslonken. Er is nog maar een kleine bobbel over, ik hoop alleen dat het niet gaat verschrompelen.
Door Chriske
#2184461
Ik ben ook met de raad van WHG gestart, enkele maanden geleden.
Het verdwijnt dus .... maar komt ook steeds terug  :-\
Het is een Amstaffie waarvan de oren voordien recht stonden ("foutje" van de natuur  :biggrin2:).
Het bloedoor is gaan hangen en verschrompelt, maar dat stoort ons niet  ::)
Momenteel is staat het oor weer zeer dik.
We hebben het al enkele keren leeg laten trekken, maar helpt niet.
Een operatie wil ik ook zo lang mogelijk uitstellen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door