Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2181289
Omdat ik Quinta over wil hebben op barf (ze krijgt nu kvv, Tinlo) ben ik aan het proberen om 1x per dag te gaan voeren.
Normaal gesproken kreeg ze de helft 's ochtends en de helft 's avonds. Ik had gelezen dat dat niet in 1x overgezet kan worden.
Nu krijgt ze een kwart 's ochtends en driekwart 's avonds. Ik ben dit nu een paar dagen aan het proberen, maar ze blijft maar gal spugen 's ochtends, meerdere keren achter elkaar. Soms wel 5 keer.

Wat is nu slim om te doen? Terug naar 2x per dag 50/50 voeren, stug volhouden op 25/75, of cold turkey op 1 maaltijd per dag zetten?  :-\
Door El budha
#2182028
Onze honden hadden ook last van gal spugen in de ochtend. Met het geven van een eendenvoetje of een kippenlooppootje in de ochtend hadden zij daar geen last meer van.
Op die manier had de maag toch iets te verwerken.
Door ChantalKrijn
#2182034
Ze krijgt nu nog een kwart 'sochtends van de 360 gram die ze over de dag eet.. Dus er zit iets in haar maag 's ochtends.

Ze heeft verder heel haar leven (ze is nu 6) brokken gegeten, welke heel de dag voor haar klaarstonden. Sinds ze bij ons is (juli dit jaar) krijgt ze dus kvv 2x per dag.
Door Deesje
#2182194
Proberen om te draaien en t grootste deel s ochtends geven? En evt tijdens forser varieren om het geconditioneerde 'eruit' te krijgen.
Door ChantalKrijn
#2182213
Deesje schreef: Proberen om te draaien en t grootste deel s ochtends geven? En evt tijdens forser varieren om het geconditioneerde 'eruit' te krijgen.
Wanneer ik 's ochtends het meeste geef kan ik er niet bij zijn als ze gaat barfen, ik moet vroeg werken. Helemaal in het begin zal ze er ook zeker nog wat langer over doen.
's Avonds krijgt ze altijd gevarieerde tijden, de ene keer is het 4 uur en de andere keer is het 8 uur.

Heb haar vanochtend niks gegeven, en ze heeft ook nog geen gal gespuugd. Raar dat ze als ze een klein beetje krijgt dat ze wel gaat spugen, maar als ze niks krijgt is er geen probleem :-\
Door Lizzy
#2183828
Ik zou haar nu direct in 1 keer over zetten op 1 keer per dag voeren. En nee, het is dus niet raar dat ze nu niet meer spuugt. Ze anticipeert op het krijgen van eten. Ze ruikt het. En gaat maagzuur aanmaken. Als er dan zo'n klein frummeltje eten komt, dan kan ze daar eigenlijk niks mee. De maag blijft veel rustiger als je gewoon niet te vaak voert. Maar, het gaat nu goed dus?
Door ChantalKrijn
#2183830
Ja het gaat nu goed gelukkig! Die grote hap 's avonds heeft ze totaal geen problemen mee, dus voortaan krijgt ze maar 1x per dag.
Ze was buiten wel aan het scharrelen overdag, die zal wel ff honger gehad hebben  ;)

Bedankt!
Door Deesje
#2183912
ChantalKrijn schreef: Ja het gaat nu goed gelukkig! Die grote hap 's avonds heeft ze totaal geen problemen mee, dus voortaan krijgt ze maar 1x per dag.
Ze was buiten wel aan het scharrelen overdag, die zal wel ff honger gehad hebben  ;)

Bedankt!
of het is 'geconditioneerd' gedrag.. het feit dat ze gewend is eten te krijgen.. dat hoeft niet perse met 'honger' te maken hebben...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door