Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2180422
Ik google me suf, maar kom tegen dat gans vet is maar ook mager en dat er weer verschil zit tussen wild en tam.
Pip moet even een tijdje wat minder vet eten en ik heb hier wilde gans liggen.
De filet's legen me niet echt vet, maar zat wel een beetje een vet randje aan.

wie weet?
Door Lizzy
#2180501
Tamme gans is behoorlijk vet. Zoals tamme eend ook behoorlijk vet is. Nou is wilde eend weer veel minder vet. Ik kan van wilde gans geen cijfers vinden maar ik vermoed dat er tussen tamme en wilde gans ook best een groot verschil zit.
Gebruikersavatar
Door pike
#2180504
Ik heb tot nu toe welgeteld één keer een gans gekocht en die was zeer zeker niet vet. Of hij tam of wild was dat weet ik niet, hij werd verkocht als enkel "gans" en ik heb er nooit bij stil gestaan om te vragen of hij misschien wild was. :-[.  Het vel had een grijzige kleur dat kan ik mij nog herinneren. Mooi vlees zat eraan en alle drie de honden vonden het lekker.
Door BubbaBling
#2180524
Lizzy schreef: Tamme gans is behoorlijk vet. Zoals tamme eend ook behoorlijk vet is. Nou is wilde eend weer veel minder vet. Ik kan van wilde gans geen cijfers vinden maar ik vermoed dat er tussen tamme en wilde gans ook best een groot verschil zit.
Ja ik kan dat dus ook niet vinden.
Heb het idee dat het er wat tussen in zit.
Gisteren een wilde ontleed en daar kwam dit uit:
Afbeelding

Dacht dat het er wat tussen zit, niet vet niet mager.
Door miik
#2180582
Oke. Ik heb ondertussen heeeel veel ganzen in mn handen gehad.
Tamme ganzen zijn vet. Vetter dan wilde ganzen. Maar tussen de wilde ganzen is er ook nogal verschil.
Als je een jong dier hebt vind je helemaal geen vet, terwijl sommige oudere dieren heeel veel vet hebben.
En dan praat ik over een heel dier/compleet. Als je de filets eruit snijd, dan heb je eigenlijk altijd mager vlees.
Dat komt door de manier van uitsnijden (het vet blijft dan aan het vel zitten zeg maar).
Maar als je van diezelfde oude gans een poot afhaalt, dan kun je het weer vet noemen ;)
Het vlees op de foto vind ik toch wel redelijk mager hoor !
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2189229
De wilde ganzen die we vorige week hadden waren echt heel vet. Maar als je ze uitslacht is het vet eigenijk nergens meer echt te vinden. Zeker de filets zijn mager. Trouwens het vet van een gans zit vooral aan de buitenkant, dus je kunt het zelf goed bepalen wat je geeft.

(ik heb trouwens het ganzenvet uitgekookt en het schone vet in een pot om later zelf te gebruiken om te bakken en braden)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door