Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nepal
#2181658
ik ben een pas begonnen met het zelf samen stellen van vlees ,organen en botten ,wat ik lastig vind is dat het diepgevroren is in porties van een kilo ,ik heb het licht laten ontdooien ,porties gemaakt en toen weer ingevroren ,tewijl ik weet dat van vlees wat opnieuw wordt ingevroren de kwaliteit terug loopt ,hoe doen andere dit ??
Door Nadia
#2181664
Is prima zo hoor :) Zo doen de andere het ook meestal. Of ze moeten al de kilo verpakking in een keer kunnen opvoeren.

Het valt best mee wat het aan kwaliteit terug loopt en voor honden is het niet zo'n drama :)
Prima gedaan dus ;)
Door beesteboelmona
#2181672
Als je het mij vraagt is het allemaal zwaar overdreven dat panische gedoe over vlees.
Met ons eigen vlees doe ik het ook altijd.
Vlees verpakt per 2 is bijna nergens te vinden en veel duurder dan grotere verpakkingen.
Dus ik laat de hamlappen of kipfilet of wat dan ook gewoon helemaal ontdooien en vries wat er overblijft weer in en dat doe ik gerust nog een keer.
Dus ook voor de hond en de katten doe ik dat zo.

Ook voor het barfen deed ik het voor ons zelf al zo.
Ik maak me er niet zo druk om hoor en ik leef nog steeds.
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op do 01 dec 2011, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2181678
Ik laat ook alles gedeeltelijk ontdooien en verpak het spiervlees en bot in porties voor 2 dagen en orgaan alles apart in week porties.
Moest er in het begin ook even aan wennen dat je het zo kon doen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2181981
Ook hier laten we de bonken vlees van een kilo of 10 eerst zover ontdooien dat wij het gewoon in porties kunnen verdelen zonder het heftige hak en snijwerk !

Vlees ruikt nog super als ik het ontdooi om te geven, dus in mijn ogen kan het weinig kwaad en ze leven nog steeds  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2181987
Bulkverpakkingen moet je gewoon eerst ontdooien, daar ontkom je niet aan. Ik probeer het wel te herverdelen  op een tijdstip dat er nog wat vorst in het vlees zit.  En is het helemaal ontdooit, ja, dan is het ook zo. het lukt gewoon niet altijd zoals ik zou willen.  ;)
Laatst gewijzigd door nova op do 01 dec 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BAC
#2181991
Ik portioneer als het nog stijf bevroren is om die reden Nepal.
Weet niet beter.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2184914
meestal halfbevroren herportioneren. Ik heb zelf geen zin om te hakken en zagen in glibberige bevroren blokken. Overigens zie ik liever wat ik gekocht heb voordat ik het in de vriezer gooi. Vooral vlees geef ik nooit in kleine blokjes, maar het liefst hele lappen. Omdat ze het dan moeten bijten voordat ze het inslikken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door