Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door essie
#216951
Bij mijn broer en schoonzus zijn 2 kittens geboren.
En ik heb ze gelijk gezegd dat ik wel voor fatsoenlijk ;D voer zou zorgen i.p.v. blik/broktroep.
Maar hoe kan ik het beste aanbieden (Bibi), ik zat zelf te denken om de eerste paar keer wat heet water erdoor te mengen. En daarna gewoon zo te geven.

En ze zullen als we een paar weken verder wel aan de brok/blik gaan :-\ , maar dan hebben ze in ieder geval een goede start gehad.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#216962
je kan ze vast gaan geven met 4 weken en dan zou ik het vlees nog kleiner maken als dat het al is en hier kleine balletjes van maken en dat geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#216986
essie schreef: Ze zijn volgende week 4 weken.

Kleiner maken???
Moet ik gaan pureren zeker
heel klein knippen, van pureren gaat het te erg plakken
Gebruikersavatar
Door sylvia
#217984
Nanna schreef: opvangkittens krijgen hier karkasjes vanaf vier weekjes en niets wordt klein gemaakt hoor... Heel goed voor de tandjes ;D

Groetjes,
Nanna
wat voor karkasjes krijgen die dan?
in de 25 jaar nestjes kittens moet ik zeggen dat ik nog nooit een kitten heb gezien die als eerste vaste voeding een karkas weg werkt vandaar mijn vraag
Door An
#218069
Dat kunnen ze hier nog altijd niet zelfs en ze zijn 4 maanden. Vleugeltjes en nekjes enzo worden helemaal tot op het bot afgeknaagd maar het bot blijft liggen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#218076
An schreef: Dat kunnen ze hier nog altijd niet zelfs en ze zijn 4 maanden. Vleugeltjes en nekjes enzo worden helemaal tot op het bot afgeknaagd maar het bot blijft liggen.
hier ook met 3 maanden stoeien ze zich een ongeluk met een vleugel maar het bot moet ik wel helemaal verbrijzelen wil het opgaan. kippen nekken lukken sneller
Door essie
#218085
sylvia schreef: heel klein knippen, van pureren gaat het te erg plakken
Maar de Bibi is al redelijk fijn, op wat grotere stukken na. Maar als ik die eruit haal dan kan ik dat toch gewoon zo geven.
En met nekken en vleugels hoef ik niet aan te komen bij mijn schoonzus, die wordt gillend gek.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#218095
essie schreef: Maar de Bibi is al redelijk fijn, op wat grotere stukken na. Maar als ik die eruit haal dan kan ik dat toch gewoon zo geven.
En met nekken en vleugels hoef ik niet aan te komen bij mijn schoonzus, die wordt gillend gek.
nou het is niet de bedoeling dat je onderdelen verwijderd uit de kvv maar die grote stukken kun je met de keuken schaar even knippen
Door essie
#218104
sylvia schreef: nou het is niet de bedoeling dat je onderdelen verwijderd uit de kvv maar die grote stukken kun je met de keuken schaar even knippen
Dat is indardaad beter, zal ik doen.
Door essie
#221793
Ze hebben vanavond voor het eerst versvlees op, heb het gewoon zo gegeven en dat ging goed.
Ze zijn er al helemaal gek op, toen ik er een wilde optillen probeerde die zelfs even te bijten (zie je wel, ze worden toch wel agressief van rauw vlees ;D ;D)
En ook moeders, die alleen maar blik en brok eet, begon gelijk van het vlees te eten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#221997
essie schreef: Ze hebben vanavond voor het eerst versvlees op, heb het gewoon zo gegeven en dat ging goed.
Ze zijn er al helemaal gek op, toen ik er een wilde optillen probeerde die zelfs even te bijten (zie je wel, ze worden toch wel agressief van rauw vlees ;D ;D)
En ook moeders, die alleen maar blik en brok eet, begon gelijk van het vlees te eten.
Hartstikke goed :D
Door Coontje
#241178
Onze katten zitten nu ook al geruime tijd aan de Carnibest en de kippennekken, maar over 3 weken krijgen we ons eerste nestje en nu vroeg ik mij af of je de Carnibest nu ook fijner moet maken zodra de kittens dit mogen gaan eten?
Ik vind het namelijk al ontzettend fijn.
Door Ollie
#241181
Oooh leuk zeg! :D
Een nestje main coons?

Als het al heel fijn is, hoef je het volgens mij niet fijner te maken ???

Ik denk dat je dan gewoon even moet kijken of ze het goed kunnen eten, als je merkt dat ze er moeite mee hebben, kun je het altijd nog wat fijner maken!
Door Coontje
#241190
Ja, het worden Maine Coontjes.
Ben heel erg benieuwd hoeveel het er gaan worden.
Ik geniet met volle teugen van deze zwangerschap, de poes is zo anders sindsdien. Heel leuk om te zien.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door