Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BubbaBling
#2179790
Pip is een kitten van 4.5 maand.
Zondagavond heeft ze ontwormingstabletje gehad van milbemax.
Gisteren de hele dag ziek en overgeven en diarree, maar ik wist dat de beestjes de dag erna wat ziekig kunnen zijn.
Maar vandaag is ze nog aan het overgeven en ze wil bijna niet eten.
Ze heeft haar momenten van sloomheid en momenten van spelen.
Graag wil ze bij me zijn en gewoon lekker liggen.
Maar het lijkt er nu op dat ze water ook niet meer binnen houdt, dus ik begin me toch echt zorgen te maken.

Mogen kittens ook okugest en zo ja hoeveel zou ik moeten geven?
Laatst gewijzigd door BubbaBling op vr 02 dec 2011, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2180219
Pip heeft gisteren toen ik de gans aan het ontleden was, stukjes gans mee gegeten.
Dat heeft ze allemaal binnen gehouden.
Maar vanochtend wil ze weer niet eten  :embarassed: :embarassed:
Ik ga zo naar de tandarts en als ik terug ben probeer ik het nog 1 keer, anders ga ik naar de DA.
#2180416
Nou hij wilde haar temp meten, stopt dat ding erin en er komt allemaal waterig diarree uit. (over de da heen  :-X :D)
Hij dacht mooi en ging de ontlasting gelijk ff testen.
Kwam lichtelijk een bacterie in voor en vooral veel vet werd er uit gehaald.
Dus ze moet voorlopig een wat magerder dieet.
Ze had bij het betasten van haar buik ook last, dus het zat duidelijk daar.

Ze had sardientjes uit blik gehad met olijfolie, dat krijgen de hondjes wel es een beetje van, mss dat het bij haar niet goed gevallen is en dat in combinatie met ontworming is het wss allemaal niet zo goed gevallen.
Nu is het hopen dat ze na de prikjes wil eten, anders moeten we er weer heen.

Weet iemand ook of gans een vette diersoort is?
#2180487
Is Gans niet zoals eend?
Dus vrij vet?

Ik denk dat kip, rund, konijn enz... magerder zijn. Op voorwaarde dat het mooi spiervlees zonder vet is natuurlijk.
Bot bevat ook wat vet, maar dat heeft zel wel nodig om te stoppen lijkt me. Lever zou ik laten. Die slaat ook erg veel vet op en werkt nog eens laxerend ook.  Hart is volgens mij wel geschikt.
Maar dat weet ik allemaal niet zo heel zeker hoor. Misschien is er ergens een topic over het vetgehalte in diersoorten en onderdelen?
#2180493
Ja maar ik geef eigengemalen kvv, geen barf.
Ik heb nog een mix met kip rund mager paard met een mix van haas en eend bot.
De eend hierin is heel laag, geloof dat het 5 kilo eend en 15 kilo hazenbot gemalen was door elkaar..
Dat kan ik wel geven, dan eet ze even geen zalm en geen eendenspiervlees meer..
#2180549
Oh goed. Dan eet ze toch alweer.  :)

Ik las in je andere topic dat ze vrij stevig is ja.  Wel niet te dik laten worden hoor!  Das ook weer niet gezond en maakt het haar lastiger bij de sterilistatie ;)
(of ontstokking zoals dat hier dan heet  :P)
#2180959
Alles is er weer uit gekomen eind van de middag.
Ben begonnen met alleen maar een beetje kipfilet, heeft ze gegeten, 2 keer zelfs, maar er weer uit.
Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Sowieso morgen weer de DA bellen en er heen wss.
Maar plsss... dat beestje krijgt TE lang geen voeding binnen!!!
Wat kan ik doen, kan ik daarnaast ook nog okugest geven? (de gans is gisteren met okugest er ook in gebleven).
Of probiotica (mn DA raadde het zelf al aan), ik heb nog iets van dat chi minerale iets.
Ze drinkt heel veel maar komt er net zo hard weer uit met het eten.

Wie helpt mijn Pipje... ben echt radeloos  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door