Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#2179365
Benjy is de laatste maanden erg afgevallen. Ik ben toen van 600 gram naar 800 gram gegaan zonder resultaat. Van 800 gram ben ik naar 1000 gram gegaan.

De dierenarts heb ik laten komen en er zijn 3 buisjes bloed afgenomen. Schildklieren, nieren ed. werken goed. Advies was dus een calorierijk dieet. De dierenarts weet dat ik barf geef en heeft ook geen brok geadviseerd.  :biggrin2: Vraag is nu wat extra calorieën opleveren?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op di 29 nov 2011, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Benjy en Misty
#2179371
:-\ De vette diersoorten kan Benjy juist niet verdragen. Eend weer wel.

Benjy zijn menu ziet er als volgt uit:

Eend en runderstrot
Kip en hart, nier, lever
Konijn en lama
Zalm en pens
Haas en kopvlees
Kip en pens
Fazant en hart, nier, lever
Door Lizzy
#2179391
Benjy en Misty schreef: :-\ De vette diersoorten kan Benjy juist niet verdragen. Eend weer wel.

Benjy zijn menu ziet er als volgt uit:

Eend en runderstrot
Kip en hart, nier, lever
Konijn en lama
Zalm en pens
Haas en kopvlees
Kip en pens
Fazant en hart, nier, lever
Benjy heeft geen wormen?

Op zich heb je redelijk veel magere vleessoorten in je menu. Kip, konijn, rund, lama, haas, fazant, allemaal redelijk mager. Ik zou meer lam en geit en eend gaan voeren. En ik zou een mestonderzoek laten doen.
Door Benjy en Misty
#2179432
Nee, Benjy heeft geen wormen. Benjy weegt op dit moment 25 kilo, was 33 kg. De vette diersoorten raakt Benjy echt enorm van aan de diarree. Eend kan ik wel gaan ophogen.

Ik zal eens foto's van hem maken.

Is hart ook niet goed om wat meer van te geven?  :-\
Door Benjy en Misty
#2179437
Ja, ook lever en suiker. Alles was in orde. Toch blijf ik het vreemd vinden. Wanneer hij niet bij gaat komen moet er nader onderzoek gebeuren. Hij hijgt en kwijlt ook vaak zonder dat ik een reden kan bedenken.
Door Martine-Tom
#2179441
En nog iets ophogen (1250 gr oid?) en dan in 2 of 3 keer voeren...
Mss heeft hij moeite met veel in 1 keer verteren en gooit hij alles zo zijn lijf uit zonder de kcal op te nemen.
(Geen idee of dat kan hoor, maar dat schoot zomaar door mijn hoofd)

Hoe oud is hij eigenlijk?
Door Lizzy
#2179444
Benjy en Misty schreef: Nee, Benjy heeft geen wormen. Benjy weegt op dit moment 25 kilo, was 33 kg. De vette diersoorten raakt Benjy echt enorm van aan de diarree. Eend kan ik wel gaan ophogen.

Ik zal eens foto's van hem maken.

Is hart ook niet goed om wat meer van te geven?  :-\
Ik vertrouw dit niet, 8 kg afvallen, zonder reden. En al helemaal niet als je schrijft dat hij van vette diersoorten aan de diarree gaat. Hoe oud is Benjy? Hoe ziet de ontlasting van Benjy eruit, qua kleur, hoeveelheid, samenstelling?
Door Benjy en Misty
#2179446
Benjy is pas 4 jaar. Hij krijgt op dit moment 2x daags te eten. Hij heeft best weinig ontlasting dus ik denk niet dat het dat is. Het is niet zo dat ik zijn ribben kan tellen maar ik kan ze duidelijk voelen en zijn heupen steken uit.
Door Benjy en Misty
#2179450
Lizzy schreef: Ik vertrouw dit niet, 8 kg afvallen, zonder reden. En al helemaal niet als je schrijft dat hij van vette diersoorten aan de diarree gaat. Hoe oud is Benjy? Hoe ziet de ontlasting van Benjy eruit, qua kleur, hoeveelheid, samenstelling?
Benjy is in september 4 geworden. Hij heeft wisselende ontlasting, wel wat droog en daarom geef ik nu wat meer spiervlees. De kleur varieert van gelig tot zwart maar dat is na een pensdag. Hij heeft nu met 1 kg per dag 2 tot 3 maal daags ontlasting. De hoeveelheid is normaal. 
Door Martine-Tom
#2179454
Gelige ontlasting kan je dat herleiden naar een vette maaltijd?
En hoe ziet zijn vacht eruit?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2179536
Benjy en Misty schreef: Benjy is pas 4 jaar. Hij krijgt op dit moment 2x daags te eten. Hij heeft best weinig ontlasting dus ik denk niet dat het dat is. Het is niet zo dat ik zijn ribben kan tellen maar ik kan ze duidelijk voelen en zijn heupen steken uit.
dat is bij mijn honden ook..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door