Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2177099
Van het begin af aan is Charlie al een wat moeilijke hond met eten en een gevoelige hond op de darmen/maag.
Voor hij gecastreerd was presteerde hij het regelmatig een hele week niet te eten, dit is na de castratie gelukkig een stuk minder, maar goed eten doet hij nog steeds niet.
En als hij dan een maaltijd niet eet, dan is hij ook gelijk misselijk. Dit proberen we dan te doorbreken met okugest.
Loop met hem ook bij  een holistisch da, maar een moelijk typje is het wel.

Vannacht en vandaag was het raak; 2 maal gekotst vannacht en vandaag over dag weer een aantal keren. Eerst kwam er nog half verteerd voer uit (vannacht), vanochten heeft hij zijn bakje eten op en dat kwam er smiddags in etappes uit. en later alleen gal.
Zijn ontlasting is goed. Vanavond een klein beetje eten gegeven en nu net weer een klein beetje, hopelijk blijft het nu rustig.
Ohja, het overgeven is ook echt zonder pompen, het komt er ineens uit.

Maar ik weet niet meer zo goed wat hiermee te doen. Dacht altijd als een hond niet wil eten dan laat hem even vasten, maar bij Charlie werkt dit averechts. Heb geprobeerd naar 1 maaltijd te gaan maar dit werkt niet. Wisselen van tijden en hoeveelheden is ook geen succes, hoe langzaam ik dit ook uitbouw.
Als er dingen eens anders gaan dan normaal dan is het al mis, dan eet hij niet.
En we zijn wel strict, bak zonder poespas neerzetten en bij niet eten weer rustig weghalen.

Begin bijna te denken dat hij meerdere malen per dag kleinere maaltijden moet hebben, maar dat is toch ook niks? :-\

Gekke is dat het tijden goed gaat, nou ja, hij eet dan niet altijd goed, maar geen gerommel of gekots (sterker, zo als het nu is is echt alweer meer dan een jaar geleden), gal spuugde hij wel eens.
Hij is een gevoelig hondje, maar wat kan ik hiermee?

voor mij zijn het ook zware tijden, er is een hoop gebeurd en ik probeer met therapie wat op te krabbelen, tuurlijk heeft dit ook zijn invloed op Charlie. Maar zo kan het toch niet? Gisteren een behandeling gehad en dat had voor het eerst heel veel succes, mijn lichaam was heel goed ontspannen en sinds vannacht Charlie zo bezig.  Weet ook niet of er verband is tussen mijn gevecht en Charlie zijn gevoelige maag/darmen.

Iemand ideeen of tips? :-\
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 27 nov 2011, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2177169
lijkt wel of ie last heeft van zijn maag...
ik heb zimba ook tijden kleine beetjes eten gegeven 4x per dag....
het spugen is over en de buikpijn hoegenaamd ook..
ook bij hem ging het tijden goed om vervolgens een paar dagen niet lekker te zijn
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2177346
Ik moest ook denken aan Zimba zijn verhaal ja.

En ik wil Charlie met liefde 4x per dag geven als dat een oplossing is, maar dan moet hij wel steeds eten. :-\

Ik heb gisteravond laat en vanmorgen hem een beetje eten naar binnen gedaan (hij laat dit erg makkelijk toe) en voor nu is het rustig, maar ik vind dat alles behalve de bedoeling.
Maar dit was de enige manier om iets te doorbreken, maar sinds hij weer wat binnen heeft is er niet meer overgegeven.
Door inni
#2177919
Hier ook eentje met gevoelige maag en darmen. Hij eet 4x per dag 6uur tot 6 1/2 uur tussen zijn eten is een maximum, een lege maag geeft problemen maar een 'niet lege' is geen garantie voor 'helemaal geen' problemen  ;).
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2178473
[quote="inni"]
Hier ook eentje met gevoelige maag en darmen. Hij eet 4x per dag 6uur tot 6 1/2 uur tussen zijn eten is een maximum, een lege maag geeft problemen maar een 'niet lege' is geen garantie voor 'helemaal geen' problemen  ;).
[/quote]

Je hebt gelijk, hier was het nu ook op een "volle buik", maar normaal is hier vooral het probleem op een lege maag, dus als hij zijn maaltijd overslaat.
Ga met liefde 4x voeren, maar dan moet hij wel eten.

Gisteren heeft hij niet meer overgegeven en heeft gisteravond weer gegeten, vanochtend maar weer de helft van zijn maaltijd op.

Lastige is dat het net zo goed een virusje kan zijn geweest, maar zijn slecht eten maakt het dan niet beter.

Echo is gemaakt, was niets op te zien en iedereen zegt ook hij is gewoon een tut met eten.
Ja, dat is zo, maar wel eentje die als hij niet eet gelijk misselijk is en dan daardoor weer niet eet. :-\
Door inni
#2178585
Bernie schreef: Je hebt gelijk, hier was het nu ook op een "volle buik", maar normaal is hier vooral het probleem op een lege maag, dus als hij zijn maaltijd overslaat.
Ga met liefde 4x voeren, maar dan moet hij wel eten.

Gisteren heeft hij niet meer overgegeven en heeft gisteravond weer gegeten, vanochtend maar weer de helft van zijn maaltijd op.

Lastige is dat het net zo goed een virusje kan zijn geweest, maar zijn slecht eten maakt het dan niet beter.

Echo is gemaakt, was niets op te zien en iedereen zegt ook hij is gewoon een tut met eten.
Ja, dat is zo, maar wel eentje die als hij niet eet gelijk misselijk is en dan daardoor weer niet eet. :-\

Hier is 't ook 't probleem dat hij wanneer hij niet eet NOG misselijker wordt. Bij Berre zit 't probleem oa in groenten en vezels die aan 't kvv toegevoegd zijn, ik peuter de vezels uit het Naturis voer (eend) wat hij 't best verdraagt. 'k Kost me om de dag 1,5 tot 1  3/4 uur om zijn 125 gr per dag gebruiksklaar te krijgen,...........maar wat moet ik anders??? Tinlo verdraagt hij niet, Kiezebrink gaat niet altijd zonder problemen. Ik maal z'n eten ook nog een keer extra en haal er dan de grootste stukjes bot nog uit. (omdat ik ervan uitga dat z'n maag 't dan minder lastig heeft).

Ik heb er hier eentje lopen waarvan de handleiding onmisbaar maar onvindbaar is. ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2179088
inni schreef:
Hier is 't ook 't probleem dat hij wanneer hij niet eet NOG misselijker wordt. Bij Berre zit 't probleem oa in groenten en vezels die aan 't kvv toegevoegd zijn, ik peuter de vezels uit het Naturis voer (eend) wat hij 't best verdraagt. 'k Kost me om de dag 1,5 tot 1  3/4 uur om zijn 125 gr per dag gebruiksklaar te krijgen,...........maar wat moet ik anders??? Tinlo verdraagt hij niet, Kiezebrink gaat niet altijd zonder problemen. Ik maal z'n eten ook nog een keer extra en haal er dan de grootste stukjes bot nog uit. (omdat ik ervan uitga dat z'n maag 't dan minder lastig heeft).

Ik heb er hier eentje lopen waarvan de handleiding onmisbaar maar onvindbaar is. ;)
En hoe doorbreek jij die misselijkheid dan als hij niet eet?
Door Deesje
#2179109
even laten checken of het een medische oorzaak heeft en verder zou ik een dagboekje bijhouden, wat hij eet, hoe laat en hoe laat hij kotst.. dan kun je er evt samenhang uit halen strax...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2179134
Deesje schreef: even laten checken of het een medische oorzaak heeft en verder zou ik een dagboekje bijhouden, wat hij eet, hoe laat en hoe laat hij kotst.. dan kun je er evt samenhang uit halen strax...
Hij is al onderzocht e.d.

En dat is juist het probleem, hij gaat kotsen als hij zijn eten overslaat of als er een ander ritme is door omstandigheden. :-\
En dan eet hij weer niet omdat hij misselijk is.

Nu gaf hij over na het eten, dat gebeurd bijna nooit. Heb inderdaad opgeschreven wat hij gegeten had, voor een volgende keer.
Door inni
#2179266
Bernie schreef: En hoe doorbreek jij die misselijkheid dan als hij niet eet?


Ik probeer dan door wat lichtjes gebakken lamshart (enkele grammen voor een 3kg maltezer) of een stukje vis of als laatste redmiddel wat smeerpaté (potjes van Zwan zijn daarvoor hier altijd in voorraad ;)  )of enkele sliertjes gemalen kaas over z'n eten te doen, hem zover te krijgen dat hij enkele happen eet.  Okugest geeft bij Berre enorme rommeldarmen en diarree maar Primacram helpt meestal wel wat (op lege maag gaat hij daarvan aan 't kokhalzen).  Als dat alles geen effect heeft iq 't meestal tijd om een bezoek aan de DA te brengen want dan zit 't goed fout. Heel af en toe moet hij bij 't zien of ruiken van z'n voer dringend naar buiten omdat hij diarree heeft en kalmeren z'n darmen daarna voldoende en gaat hij toch nog eten, meestal wel maar enkele hapjes, maar dat is al voldoende om zijn maag te kalmeren.
Ik weet dat 't niet de goede manier van voeren is maaar.........het doel heiligt de middelen. ;)

Ik vind 't enorm frustreren dat ik niet weet waaraan 't kan liggen. Berre krijgt iedere keer dezelfde mix, op dezelfde tijdstippen en toch gaat 't soms na een week of twee zonder enig probleem, fout voor één dag maar soms ook voor langere tijd. Nu zijn we hier alweer verschillende weken aan 't knoeien, enkele dagen diarree, dan weer enkele dagen héél weinig eten, hij is stilletjes, slaapt veel maar enorm bang en gaat soms voor 't minste blaffen. De voor hem samengestelde Bachbloesems hebben precies weinig effect (die heb ik vanaf vanmorgen niet meer gegeven en ben benieuwd hoe 't nu de volgende dagen gaat).
Kon ik de handleiding van die kleine witte maar 's vinden ;D


Ik wens je veel succes  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door