Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#2178796
Er is een taart..., een hele lekkere taart naar het schijnt (ik weet het niet, nog nooit gehad, of misschien toch wel ooit bij Conleeuw....) en die wil ik voor oudjaarsavond als toetje gaan maken. Wil iemand roepen hoe die taart heet en hoe je hem maakt?

Is het banoffee pie?
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 21 jul 2017, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
#2178853
Die van Connie is taart-zonder-bakken, en de gecondenseerde melk (die met suiker) wordt ook niet verhit.

Recept, uit het hoofd:
verkruimel ong. 3/4 pak digestive biscuits en voeg een paar eetlepels gesmolten boter toe. Goed roeren en op de bodem van een springvorm in een laag uitdrukken. In de koelkast.
Meng 1 blik gecondenseerde melk met suiker en 1 pakje roomkaas (zonder kruiden!) met de mixer door elkaar en voeg 1/4 l geklopte slagroom zonder suiker toe, met een spatel. Rasp de schil van 1 citroen en roer door het mengsel, pers 2 citroenen uit. Zet de springvorm met de bodem klaar. Schep met de spatel snel de citroensap door het mengsel en giet het geheel op de koekjesbodem. Het wordt nl snel stijf. Mooi glad maken van boven en in de koelkast verder op laten stijven. Naar wens versieren met toefjes slagroom, glitter, zilverpilletjes, olijke teksten in chocoladecouverture en wat dies meer zij.
#2178860
Lizzy schreef: Oh my!! Dit ziet er heerlijk uit :dribble:

Die slagroomopstijver, daar zit zeker gelatine in he.....
Ik weet het niet..... Ik heb dat nog niet in huis, maar ik koop het vaak in DL... Zal eens voor je kijken.  :-*

Als ik google lees ik dat het vegetarisch is..., die van Baukje of van Dr. Oetker, betekent toch dat er geen gelatine in zit?
#2178862
Mevroi Kruim schreef: Die van Connie is taart-zonder-bakken, en de gecondenseerde melk (die met suiker) wordt ook niet verhit.

Recept, uit het hoofd:
verkruimel ong. 3/4 pak digestive biscuits en voeg een paar eetlepels gesmolten boter toe. Goed roeren en op de bodem van een springvorm in een laag uitdrukken. In de koelkast.
Meng 1 blik gecondenseerde melk met suiker en 1 pakje roomkaas (zonder kruiden!) met de mixer door elkaar en voeg 1/4 l geklopte slagroom zonder suiker toe, met een spatel. Rasp de schil van 1 citroen en roer door het mengsel, pers 2 citroenen uit. Zet de springvorm met de bodem klaar. Schep met de spatel snel de citroensap door het mengsel en giet het geheel op de koekjesbodem. Het wordt nl snel stijf. Mooi glad maken van boven en in de koelkast verder op laten stijven. Naar wens versieren met toefjes slagroom, glitter, zilverpilletjes, olijke teksten in chocoladecouverture en wat dies meer zij.
Deze had zij bij zich toch op de beestenboeldag? Die is zo lekker...,. volgens mij heb ik 3 stukken opgegeten..... :-[
#2178870
*Lia* schreef: Is dat niet vreselijk zuur ??

Nee, want in die gecondenseerde melk zit ongeveer een kilo suiker  :D Hij smaakt juist heerlijk fris.
Pauline schreef: Deze had zij bij zich toch op de beestenboeldag? Die is zo lekker...,. volgens mij heb ik 3 stukken opgegeten..... :-[
Yep, dat was 'm. Onweerstaanbaar! Ik moet 'm van de kinderen altijd maken als ze jarig zijn. En, voor de goede orde, de kinderen zijn 27, 29 en 32  :D
#2178871
Wie waagt het om dit soort recepten te plaatsen zo vlak voor de feestdagen?
Die moeten worden getest, en laat ik nou toevallig...een blikje gecondenseerde melk in huis hebben....
Nu alleen nog even die digestive. Maar gelijk wat meer rollen wat die zijn zo lekker.... :P ::)

De bananentoffeetaart ga ik maar niet lezen... >:(
#2178875
K&D schreef: Wie waagt het om dit soort recepten te plaatsen zo vlak voor de feestdagen?
Die moeten worden getest, en laat ik nou toevallig...een blikje gecondenseerde melk in huis hebben....
Nu alleen nog even die digestive. Maar gelijk wat meer rollen wat die zijn zo lekker.... :P ::)

De bananentoffeetaart ga ik maar niet lezen... >:(
Maar toch wel de melk met suiker? Want die gewone blikjes koffiemelk doen het niet dus. Dit zijn die grotere blikken van Friese Vlag, AH heeft ze bij de Indische spullen staan.

Afbeelding
#2178878
Pauline schreef: Ik weet het niet..... Ik heb dat nog niet in huis, maar ik koop het vaak in DL... Zal eens voor je kijken.  :-*

Als ik google lees ik dat het vegetarisch is..., die van Baukje of van Dr. Oetker, betekent toch dat er geen gelatine in zit?
Klopt, dan zit er geen gelatine in! Oh superrrr, dank je voor het opzoeken :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door