Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door monenzli
#2178354
Hoor heel graag jullie meningen over deze site!
Kijk even bij het 'angebot'..
Daar zie je precies wat ze aanbieden..
Vinden jullie dat je hier een behoorlijk menu voor je
viervoeten kunt samenstellen?
Sorry dat het duits is! :o
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt! ;)
Door Anne in Zweden
#2178449
Veeel en veels te duur. Het klinkt allemaal heel mooi, en ik geloof het ook allemaal graag, maar het houdt op als ik 8 euro voor 500 gram rundvlees moet betalen, of 9 euro voor één (1) kilo pens moet gaan betalen. Dat is niet te doen.
Bovendien heb ik de indruk dat alleen rund en paard biologisch zijn opgegroeid; waar de kalkoen- en kippennekken vandaan komen, kon ik zo snel niet vinden, maar mijn stelregel is altijd dat als je moet zoeken naar de informatie, de informatie meestal niet is wat je wilt horen.

Verder krijg ik altijd jeuk van die Duitstalige barfmethode waarbij olietjes en poedertjes "25-40%" van het dieet uitmaken en er toch echt "2-3 keer per week" een runderbot moet worden gevoerd voor de tanden, maar soit.

Ik denk dat je beter bij artgerecht opererende boeren in de omgeving op zoek kunt gaan naar barfmateriaal, of een normale biosite. Want het kan echt goedkoper. Ik barf zelf bio/artgerecht voor zo0n 3 euro de kilo. Ook met handgesneden lapjes vlees - door mijn eigen handen gesneden namelijk! ;D
Door Anne in Zweden
#2178593
Maar stel dat geld geen rol speelt en je die spullen toch wilt voeren: de mixen bevatten geen bot, dus dat moet je hoe dan ook toevoegen. De verhoudingen van de mixen staan er niet bij ("Muskelfleisch, Leistenfleisch, Herz, Niere, Lunge, Knorpel, Sehne, ..."), waardoor het lastig is te beoordelen of het een uitgebalanceerde mix is. Goed, spiervlees en liesvlees (?) staan vooraan in de lijst, maar of je er dan automatisch van uit mag gaan dat het ook het grootste aandeel is - wär' schön, aber muss nicht unbedingt sein. Gezien het feit dat erbij staat "geliefert wird je nach Verfügbarkeit", vrees ik dat je met een product van doen hebt hier dat heel onregelmatig is van samenstelling. Wat inhoudelijk het verschil is tussen "Gourmet" en "Mixed Balance", is me ook een raadsel. Gaat naar veel geschreeuw en weinig wol/gebakken lucht ruiken, ook doordat er met grote letters BIO boven staat, maar als je goed leest, is alleen het rund bio (het paard is scharrel). Beetje misleidend allemaal.

De mixen bevatten blijkbaar geen lever, maar die bieden ze bio van rund aan. Dat is wel goed, dat je lever bio is. De overige organen neem ik aan ook.

Maar goed, de vraag was of je er een barfmenu mee kunt samenstellen. Tja, het kan wel. Dan bestaat je botwerk uit kalkoen- en kippennek (de runderbotten zijn niet geschikt), aangevuld met vlees/orgaanmixen van rund en lam en spiervlees van rund, kalkoen en paard. Dat zijn vijf soorten. Dus ja, het kan. En dan natuurlijk de lever en de pens niet vergeten!

Maar die prijzen... Als je hier wilt bestellen, hoop ik voor je dat je een sjiewawa hebt! :biggrin2:
Door saskia37
#2178996
Mijn ervaring met Zwitserland is dat vlees heel duur is, maar dit slaat echt alles :o
Je kan echt beter gewoon naar de supermarkt gaan is mijn idee.
Of k9 natural voeren ben je nog goedkoper uit.
Door monenzli
#2181306
Hallo iedereen!
Bedankt voor de reacties!
De vraag was inderdaad of ik er een gezond barfmenu mee kan samenstellen..
En dat kan ik dus schijnbaar ;D
Omdat ik in Zwitserland woon is het qua prijs eigenlijk best wel te doen..
(P/M SF100,-  = EU80,-)
Ik hoef me geen zorgen te maken over de kwaliteit van het vlees,het heeft allemaal een
'redelijk' goed leventje gehad,zover een bioleven goed kan zijn..!Deze familie stopt hart en ziel in hun product,
als ze hun kwaliteit bio vlees niet kunnen vinden,verkopen ze het ook niet.daarom auf verfügbarkeit.
Ze hebben me erg geholpen met het beginnen met barfen zijn uit de op gezondheid van m'n hond,
ik vertrouw ze..
Pens,lever zit natuurlijk ook in het menu,de nekken bestel ik altijd,de mix,paard zit er niet bij!
leistenfleis is mager buikvlees..schijnt ook gezond te zijn?
In ieder geval thanks voor het meedenken!
@Anne waarom 5 soorten?heb het al vaker gehoord maar heb niet uit kunnen vinden waarom?
Door saskia37
#2181339
Oke als je in Zwitserland woont, ja dan is het te doen ;)
Sorry voor mijn heftige reactie, maar ben nu afgelopen jaren in Zwitserland geweest en schrok erg van de prijzen van vlees, maar het is wel erg mooi vlees :)
Waarom 5 soorten? Omdat elk diersoort weer andere voedingswaarde heeft en zo voegt elk dier weer wat toe.

Offtopic: je woont wel in een heel mooi land :)
Door Anne in Zweden
#2181569
Grrrrrüss Gott! :biggrin2:

Die vijf soorten zorgen ervoor dat je hond alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt. Wat Saskia al schrijft: iedere soort voegt zijn eigen unieke voedingsstof toe.
Gezien de omstandigheden waarin veel honden tegenwoordig leven (regelmatige blootstelling aan uitlaatgassen, sigarettenrook, te weinig beweging) zijn 1 of 2 soorten dan eigenlijk niet voldoende om de hond alles te geven wat hij voor een gezond lichaam nodig heeft. Bovendien hebben de slachtdieren vaak ook niet meer de voedingswaarde die ze langlang geleden nog wel hebben. Vandaar dat wordt aangeraden 4-5 soorten te voeren, daarmee kun je alle benodigdheden wel afdekken.

Dat je een betrouwbare bioleverancier hebt, is natuurlijk geweldig! En als de prijzen je geen infarct bezorgen, dan is er helemaal niets aan de hand! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door