Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#2177139
Ik ben aan het zoeken naar een leverdieet, bestaat deze voor honden. Zo ja, wat houdt een leverdieet in?

Hoe kan je het beste omgaan met leverpatientjes? Veel rust, hoe lang wandelen? Hoe lang bewegen? Etc.
Door charmed
#2177147
Er is leverschade opgetreden of door de stofwisselingsziekte of door hepatitis (we weten nu nog niet wat) donderdag wordt er verder onderzoek gedaan. Maar als ik wat voor haar doen kan dan wil ik dat graag zo snel mogelijk doen. Hoorde al wel dat er leverdieten waren in homecooked (zoals de amerikanen dat zeggen) dus ben ik benieuwd of er ook een Rauw dieet is voor honden met leverproblemen.

Bedankt ik ga ze doorspitten!
Door 202Spots
#2177151
Haal in ieder geval de Milk Thistle/ Maria Distel in huis voor ondersteuning van de lever!!

Dit is de Liver Cleansing Diet van Dr.Dodds....is niet rauw maar werkt wel..
•White potato + sweet potato (50/50) cooked
•White Fish lightly cooked eg: cod, halibut, mackeral, smelt, snapper etc
Ratio is 2/3 of potato mix with 1/3 of fish . Season with mixed Italian Herbs or fresh parsely, salt and pepper.
Later chopped carrots and green beans ( both cooked) can be added as can scrambled eggs.
Yellow squash can also be added.
Give a liquid childs multivitamin or a supplement such as Missing Link ( source of calcium)

Note from Dr Dodds :- I have some patients that have been on the diet for 7 years now-- that were near death before-- and are thriving !
Testimonials are numerous, without one negative comment other than some won't eat fish and so we give chicken to them.
http://www.canine-epilepsy.com/Liver%20 ... 20diet.htm
Door charmed
#2177155
Het wordt nog wel even puzzelen ben ik bang want ze zal niet 100% zonder Carnibest kunnen (ze kan niet zonder de vitamines die er in zitten)
Milk thistle zat ik zelf ook aan te denken, maar dat moet ik eerst gaan overleggen, want producten die ontgiften geven absoluut aanvallen en die moeten we nu niet hebben, want wellicht dat de leverschade door de aanvallen zijn gekomen? Geen idee of dat kan, maar haar temperatuur loopt vaak hoog op, dus het zou zo maar kunnen.

Ga morgen alles even doorlezen en op een rijtje zetten, heel erg bedankt!!
Door charmed
#2177262
Dank je, nee die had ik nog niet gezien. Ik had via google gezocht, meestal pakt die de onderwerpen van Barfplaats er wel uit, maar dit keer niet. Het wordt zeker nog een heel gepuzzel.
Door Ziviaantje
#2177545
De Duitse Herder van een vriendin heeft Hepatitis en krijgt naast de antibiotica ter ondersteuning Puur Lever. Het is een brokken hond, dus krijgt geen aangepast dieet  ;)
Door charmed
#2178405
Ziviaantje schreef: De Duitse Herder van een vriendin heeft Hepatitis en krijgt naast de antibiotica ter ondersteuning Puur Lever. Het is een brokken hond, dus krijgt geen aangepast dieet  ;)
Dank je, we moeten toch even donderdag afwachten, maar het kan geen kwaad om even een paar dingen aan te passen tot dan. Zodat we niet weer een misselijke Prudence krijgen en ze had enorme buikpijn. Dat vind ik echt 3x niks.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door