Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2177903
Onze katten eten sinds een aantal weken haaksbarf. Hiervoor stonden ze op Hill's, brokjes om de blaasgruis onder controle te houden. Toen ik ontdekte dat de dierenwinkel hier in de buurt haaksbarf verkocht heb ik besloten de overstap te gaan maken.

An sich gaat het heel erg goed. Ik kan aan 4 verschillende diersoorten komen. Jammer genoeg eet pluk haar eten niet op als er niet ook zalm doorheen zit, dus ik meng nog steeds zalm door de vleessmaken heen. Ik heb het inmiddels afgebouwd naar krap 200 gram zalm op 500 gram vlees en blijf doorgaan met afbouwen.

Nu is Haaksbarf wel vrij prijzig. Ik stel het menu van de hond zelf samen en heb nu ook kippennekken en eendennekken in huis. Ik wil dat eerdaags eens gaan proberen, al moet ik eerlijk zeggen dat ik betwijfel of ze dat op gaan eten. Maar goed, we moeten ergens beginnen. Wat nu mijn vraag is, hoe snel raakt het menu uit balans? Er van uitgaande dat ze het zullen eten, kan ik dan bijvoorbeeld 5 dagen kvv doen en 1 dag kippennekken en 1 dag eendennekken om het aan te wennen? Of moet ik die dagen per see ook compleet voeren? Ik ben in de katten percentages en regels nog niet zo goed thuis als bij de hond en een eendennek is voor onze niet al te slanke bankaardappels al haast een volledige maaltijd aan gewicht.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2177922
Ik zou toch even gaan rekenen en wegen. Bij meer dan 30% dingen erbij voeren, zou ik zeker de boel aanpassen en mogelijk een soort menuutje maken. Hou er wel rekening mee dat er bot in kvv zit. Als je extra vleesbot erbij geeft, kan dat voor kreunen in de bak zorgen. Wissel dan af met spiervlees.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door