Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2175099
Ze 1 a 2 keer in de paar weken spuugt Pixie 's nachts, soms alleen wat gal en soms zitten er kleine stukjes bot tussen. Ze heeft er verder geen last van. Kan ook niet zeggen wat nu precies de trigger is, aangezien het niet altijd na hetzelfde eten gebeurt.

Waar kan dit aan liggen en wat te doen om het te stoppen? Of is het iets wat bij Pixie hoort? Zoals gezegd heeft zij er geen last van en ik op het opruimen na..ze doet het altijd op vloerkleed..ook niet.

Ze krijgt 's avonds voordat ik ga slapen standaard nog een heel klein beetje spiervlees en klein stukje gedroogde pens..spiervlees is 30-35gram. Verder eet ze 's ochtends beetje vleesbot..100-150gram en de rest krijgt ze 's avonds ergens tussen 17.30 en 18.30
Door TMG1961
#2175413
vanaalst schreef: dat ging hier ook zo, geen peil op te trekken..
zo ging het weken goed en vervolgens een paar nachten achter elkaar, ook altijd s'nachts..
yep, precies hetzelfde hier.
Geef jij de geitenmelk iedere dag? Voor de melk zelf hoef ik het niet te laten want die vind ik zelf ook lekker.
Door inni
#2175724
pfff ik krijg 't benauwd als ik dat allemaal lees, hier blijft de ellende ook maar duren, enkele weken goed, weer misérie, weer iets beter............. :-\

hopelijk raakt Pixie er snel overheen, 't heeft nu al wel lang genoeg geduurd.
Door TMG1961
#2176039
Dat overgeven is altijd al geweest, is niet iets van de afgelopen tijd. Is ook zelden dat ze het doet..zoals al gezegd 1 a 2 keer in de paar weken. Ze heeft er geen last van en het is ook alleen 's nachts.

Ik gaf haar al een beetje spiervlees als ze ging slapen, maar dan nog heel af en toe spugen. Dus ga vanaf morgen eens de verwarmde geitenmelk proberen.
Door Lizzy
#2176414
Kun je het niet terug herleiden aan wat ze de rest van de dag te eten krijgt? Is het niet nadat ze deze dag of zelfs de dag ervoor vleesbot heeft gekregen waarvan ze stukjes niet goed verteerd? (wat niet ongewoon is).
Door TMG1961
#2176466
Lizzy schreef: Kun je het niet terug herleiden aan wat ze de rest van de dag te eten krijgt? Is het niet nadat ze deze dag of zelfs de dag ervoor vleesbot heeft gekregen waarvan ze stukjes niet goed verteerd? (wat niet ongewoon is).
Nee..van de week de ene keer had ze eendennek gehad en de andere keer parelhoenkarkas. Ook spiervlees was beide dagen verschillend..hert en kalkoen. Als ze het telkens deed na een bepaalde diersoort dan ging die eruit maar er is geen peil op te trekken
Door Martine-Tom
#2176473
Voer jij ook groentemix?
Tom heeft er last van gehad en bij hem lijkt dat gekomen te zijn doordat hij te zuur maagzuur had wat ik naar beneden gebracht heb door groente te gaan voeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door