Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#2175482
Roja heeft hele rooie liezen. Ze zijn ook droog en schilferig
We zijn bij de DA geweest, die heeft wat schilfers onder de mircoscoop bekeken, het is geen parasiet oid.

Waarschijnlijk heeft ze er ooit irritatie gehad en houdt ze die nu zelf in stand door te likken.
Het likken proberen we tegen te gaan en eventueel heeft de DA nog een spray die moet helpen.

Maar zou ik hier zelf ook wat aan kunnen doen? Insmeren met het een of ander?
Door K&D
#2175492
Insmeren met kamferolie stopt likken, maar als de huid kapot is prikt het misschien ? (geen idee...). Ik gebruik het op op de titten te smeren als ze eraan lebberen tijdens de schijnzwangerschap. Dan blijven ze er wel af... :P
Calendulazalf zorgt voor snelle genezing.
Door Lizzy
#2175634
Ik heb twee keer dit soort rode liezen meegemaakt, de eerste keer bleek het een voedselallergie en de 2de keer bleek het (vreemd genoeg) veroorzaakt te worden door rugpijn (dat uitstraalde naar haar achterpoten, waardoor ze aan de achterpoten begon te likken/vreten).
Door Lonaa
#2175982
[quote="Lizzy"]
Ik heb twee keer dit soort rode liezen meegemaakt, de eerste keer bleek het een voedselallergie en de 2de keer bleek het (vreemd genoeg) veroorzaakt te worden door rugpijn (dat uitstraalde naar haar achterpoten, waardoor ze aan de achterpoten begon te likken/vreten).
[/quote]

Dat laatste zou heel goed kunnen. Een allergie voor granen natuurijk ook, aangezien ze altijd brokken heeft gehad en nu niet meer, maar dan zou het vanzelf over moeten gaan.

Rugpijn zou goed kunnen omdat ze zo zwaar was... Ik zal eens calendulan gaan smeren, hoewel ik al het gevoel heb dat met minder rood wordt. :)

Huid is verder niet stuk, gloeit ook niet.
Door nienk
#2176491
kan ze niet gewoon aan het ontgiften zijn wat er op een beetje atypische manier uit komt?

die spray van je DA zal iets prednisonachtigs zijn, dat zou ik persoonlijk niet gebruiken als ik niet wist wat er aan de hand was.
Door Lonaa
#2176558
[quote="nienk"]
kan ze niet gewoon aan het ontgiften zijn wat er op een beetje atypische manier uit komt?

die spray van je DA zal iets prednisonachtigs zijn, dat zou ik persoonlijk niet gebruiken als ik niet wist wat er aan de hand was.
[/quote]

Nee, dat is het dus niet, iets prednisonachtigs, dat zei ze er nog bij. :)
Gewoon een verkoelende spray, zonder prednison, daar was ze zelf ook geen voorstander van.

Het lastige met Roja is natuurlijk dat ik geen idee heb wat er tot 5 weken gelden met haar gebeurd is. Ontgiften heb ik zelf ook al aangedacht, maar ik meen me te herinneren dat ze het ook al had toen ze kwam...

Edit, niet zo erg, dus het zou kunnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door