Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Heleen_Nuru
#2174459
Hallo allemaal,

Ik heb eerst even gezocht via de zoekfunctie, maar kon weinig vinden over dit onderwerp. Behalve dan een post over het gebruik van schoentjes i.v.m. dit probleem.
Nuru heeft volgens mij gister of eergister in iets scherps gestaan waardoor ze een voetkussentje van een van dr tenen aan een achterpoot heeft beschadigd. Er is als het ware iets afgeschaafd, bijna zo groot als de helft van het kussentje. Ik kwam erachter omdat ze veel aan dr pootje likt nu en soms moeilijk loopt.
Het is open, in die zin dat er wondvocht uit komt met soms ietwat bloed.
Vanochtend heb ik het schoongespoeld met warm water, maar ik vraag me af wat ik eraan kan doen. Het is buiten ook vochtig en modderig en ze loopt overal lekker doorheen.
Moet ik er iets opsmeren, het blijven schoonspoelen na een wandeling, of moet er misschien iets omheen?
Ik wil er niet zomaar van alles in of opsmeren, en de schoentjes in haar maat zijn zo maar 20 euro zag ik. Volgens mij zet ze ook geen stap meer als ik haar die dingen aan zou doen :)
Graag hoor ik van jullie of jullie nog tips hebben.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Heleen
Door Heleen_Nuru
#2174494
Hartelijk dank voor je tip! Ik heb zelf geen ervaring met Groene Leem, maar zie bij Medpets dat er zowel een zalf-vorm als een poeder-vorm is die je zelf moet aanmaken.. Is daar verder verschil in? (Behalve dan de prijs...als ik dat zo even bekijk)
Door evds
#2174523
vanaalst schreef: uitbruisen met verdunde waterstofperoxide(apotheek) en daarna groene leem erop
zoiets zou ik ook doen en dan na elke wandeling mild (niet met waterstofperoxide maar met soda of biotex oplossing) schoonmaken (naspelen met water) en dan voorkomen dat ze eraan likt want likken vertraagd het herstel  en een neopraan schoentje aandoen tijdens de wandeling.
Sterkte !
Door annielaumen
#2174794
[quote="smulpaap"]
Ik heb het met Tessa vorig jaar winter gehad , ws in een stukje glas ofzo terecht gekomen . Ik heb Vetramil honingzalf erop gedaan , na een dag of drie ging het al veel beter
Met Vetramil hoef je ook niet uit te bruisen met waterstofperoxide dat doet de zalf al

http://www.natulistic.nl/vetramil%20hon ... olien.html

Misschien s'nachts een sok om de  pot doen zodat hij niet kan likken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door