Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door lucievd
#2174413
Ik heb nog helemaal geen ervaring met barf, maar wil wel alvast wat proberen.
Heb op het moment nog geen grote vriezer, maar daar wordt aan gewerkt.
En als ik straks alle KVV en dergelijke op heb gemaakt, dan ga ik volledig over op barf.
Maar voor nu wil ik dus graag KVV en Barf combineren.

Ik ben van plan om per week 2 of 3 dagen barf te geven en de rest KVV.
Ik heb hier ook gelezen dat het advies is om een hond tot 12 maanden 2keer perdag te voeren, klopt dat of is dat niet perse nodig?
Mijn labrador Flits is nu bijna 8 maanden. Hij weegt 28 kg. Ik denk dat ik eerst ga kijken hoe hij het doet als ik hem 2,5% van z'n lichaamsgewicht voer. Hij is qua hoogte wel aardig uitgegroeid en hij krijgt ook wel regelmatig wat snacks/beloningssnoepjes.

Ik was van plan om eendennekken te geven samen met wat spiervlees en af en toe een stuk van een penslap en wat vis.
Is het ook essentieel dat ik ook al gelijk wat ander orgaanvlees erbij doe of hoeft dat nog niet omdat ik nu alleen nog maar 2 of 3 dagen wat barf ga geven?

Van spiervlees heb ik nu besteld: paardenvlees, hertenvlees en eendenvlees.
Van vleesbot dus eendennekken.

Is het dan ook mogelijk bijv op de 3 dagen dat ik barf geef:
- 1 dag ongeveer 500 gr eendennekken en 200 gram spiervlees
- 1 dag 700 gram pens
- 1 dag  350 gr eendennekken en 150 gram spiervlees en een haring van ongeveer 100 gram

De overige 4 dagen geef ik KVV (tinlo barf-menu).

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over of ik zo op de goede weg zit of dat er toch wel veel anders moet.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2178013
Geen probleem hoor om 2-3 dagen Barf te voeren en de rest kvv.
Zolang je niet meer dan 3 dagen Barf voert hoef je niet zo te letten op de procenten.
Wel 1 kleine maar, stel je voert bv smuldier pens compleet dan zou ik geen extra pensdag erbij doen  ;)
Diersoorten voeren die niet in de kvv zitten voegt ook wat toe.

Dat wat omschrijft wat je wil geven aan Barf is prima  :)

Hier een linkje naar Barf en kvv combineren, dat staat het mooi omschreven: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html

Over de keren voeren per dag, het algemene advies is idd ongeveer tot 1 jaar 2x per dag te voeren.
Maar dat scheelt per hond en per eigenaar.
Met mijn jonge hond ben ik met een maand of 9 geloof ik naar 1x per dag gegaan.
Laatst gewijzigd door May Linn op zo 27 nov 2011, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cupcake
#2178690
Graag een kleine vraag nav je antwoord.
Ik lees inderdaad dat het advies is eens per dag voeren, behalve bij jonge dieren.
Onze hond is dik een jaar en krijgt 2 of 3x daags eten, tussendoor vaak nog wat te kluiven en tijdens de training uiteraard ook het eea aan beloning. Als ik dit alles bij elkaar optel en dit in 1x moet voeren, moet ik een hond van 16kg bijna 800gram voorschotelen, das toch wel een beetje erg veul???
Ik snap ook dat het natuurlijk is omdat wolven ed ook hun hele prooi in 1x opeten, maar vraag me af wat het grote nadeel zou zijn van 2 of misschien 3x daags voeren??
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2178693
Ik denk dat je best even kan zoeken, er zijn topics over dit onderwerp.
Iets in de trand van voordelen van 1 keer per dag voeren of iets dergelijks.
Ik heb er al meerdere topics van gezien, dus die kan je vast wel vinden, ofwel in de BARF sectie, ofwel in de bib. ;)
Dit sluit hier niet echt verder bij aan...

800gr is wel niet zo ontzettend veel. Er zijn honden die meer dan een kg per dag krijgen en er zijn er zelfs die maar om te twee dagen eten krijgen. Tis maar net wat ze gewend zijn en het is natuurlijk erg verschillend wat nu veel is in relatie tot de grootte van de hond.
Maar de voordelen staan dus in zo'n topics, het is niet erg handig dat ik dat (zonder eigenlijke ervaring) allemaal maar ga proberen herhalen. ;)

Beloningen kan je van je menu aftrekken, of gewoon niet meerekenen, dat is zoals je dat zelf wilt. Mensen die 1 maal per dag voeren, kunnen daarnaast natuurlijk ook nog beloningen geven. Dat staat los van de eigenlijke maaltijd (meestal toch...).
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 28 nov 2011, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lucievd
#2179196
[quote="May Linn"]
Geen probleem hoor om 2-3 dagen Barf te voeren en de rest kvv.
Zolang je niet meer dan 3 dagen Barf voert hoef je niet zo te letten op de procenten.
Wel 1 kleine maar, stel je voert bv smuldier pens compleet dan zou ik geen extra pensdag erbij doen  ;)
Diersoorten voeren die niet in de kvv zitten voegt ook wat toe.

Dat wat omschrijft wat je wil geven aan Barf is prima  :)

Hier een linkje naar Barf en kvv combineren, dat staat het mooi omschreven: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html

Over de keren voeren per dag, het algemene advies is idd ongeveer tot 1 jaar 2x per dag te voeren.
Maar dat scheelt per hond en per eigenaar.
Met mijn jonge hond ben ik met een maand of 9 geloof ik naar 1x per dag gegaan.

[/quote]

Heb de link bekeken, dankje, erg duidelijk en helder!
Ik geef als KVV alleen Tinlo barf menu. Dus geen smuldier pens compleet of iets dergelijks.
Als ik over een tijdje ook over ga op alleen maar barf, dan ga ik ook gewoon 1x per dag voeren.
Dan zal Flits ook wel iets van 10 maand zijn.
Zal tegen die tijd ook een compleet menu met alles erop en eraan bedenken en laten keuren.
Voor nu bedankt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door