Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#198691
laura schreef:
Ik had niet begrepen dat de zalmolie elke dag wordt gegeven..... Tosca krijgt het heeeeeeeeel af en toe... Kun je je ook afvragen waarom eigenlijk :-\.
Veel zelf samenstellers geven bijna dagelijks/dagelijks visolie (of zalm of lijnzaadolie). Sommige versvleesvoerders doen dat ook. Bij het versvlees hangt het er misschien af welk merk je voert, want veel versvleesvoermerken voorzien al in lijnzaadolie of visolie, en dus omega 3 vetzuren. Je kunt je dan inderdaad afvragen waarom je er nog extra omega 3 vetzuren aan toe zou willen voegen...

Maar goed, de zelf samenstellers gebruiken dus regelmatig visolie (of zalmolie of lijnzaadolie) omdat bijv. kipproducten rijk zijn aan omega 6 vetzuren en arm aan omega 3 vetzuren. Eigenlijk bevatten alleen sommige noten, verse vis en groentes wat omega 3 vetzuren. Dus om die balans een beetje recht te trekken, geven veel mensen visolie, zalmolie of lijnzaadolie (of een combinatie).

Omega 3 vetzuren zijn wel belangrijk voor de gezondheid van de hond. En veelal wordt visolie gebruikt voor honden met huidallergieen. Omega 3 vetzuren kunnen namelijk heel goed helpen het lichaam ongevoeliger te maken voor allergieen. En zo zijn er dus meer voordelen, maar nogmaals, voornamelijk wordt het gegeven om de balans tussen omega 3 en 6 vetzuren te verbeteren.

Groetjes, Lizzy
Door K@rin
#198692
OK, bedankt !!!
Nah, ik maak dan toch maar mijn zalmolie op en stap dan over naar de visolie ...........
Ik kan het nu natuurlijk ook om beurten gaan geven totdat de zalmolie op is .... ::) ;)
Visolie van de Hema heb ik al en ik had vanmorgen nog 1 potje Visolie bij de Aldi (aanbieding) kunnen bemachtigen, de rest was al foetsie ..........
Ik heb bij de Hema eens staan te vergelijken .........
Zij zijn volgens mij de enigen die er Borageolie aantoevoegen, maar wat me ook opviel was ...
Bij de zalmolie van de Hema staat bij de ingredienten alleen maar VISolie, terwijl bij die van het kruidvat, gewoon zalmolie bij de ingredienten vermeld staat .......
Dit om het weer ff makkelijk te maken ........ ::) ::)
Door Chezzies
#217288
Nitus schreef: Dat is volgens mij zo omdat zalmolie bijna altijd van zalmen komt die in grote kwekerijen met heel veel dieren op elkaar gekweekt worden, om ze 'gezond' te houden wordt er rijkelijk gebruik gemaakt van div. medicijnen. Visolie komt dacht ik van gevangen vis (heeft z'n hele leventje vrij rond mogen zwemmen).
Er heeft hier een keer een link gestaan over het houden van zalm in kwekerijen, daar werd je niet vrolijk van, maar ben helaas die link kwijt, ga zo wel even zoeken.

Dus ja, volgens mij kun je dan beter de visolie van de Hema nemen, want daar zit OOk nog Borageolie in.
Deze visolie heb ik vanmiddag gekocht, hoe vaak geven jullie dit aan een ( gezonde) hond.
Door Lil
#227951
Dat jullie goedkope tabletten durven te geven, ik niet hoor. Het is niet duidelijk waar de ingrediënten vandaan komen...

Neem zelf Eskimo 3 van Biodynamics. Dit kost wel tientallen!!! euro's, maar het is echte zalmolie van wilde zalm!!!!! Het is ook medische bewezen dat het goed is. Als ik de hond al zalmolie wil geven, dan toch echt zo'n tablettje dat ik zelf neem (ik eet geen vis).
Door Lizzy
#227964
Lil schreef: Dat jullie goedkope tabletten durven te geven, ik niet hoor. Het is niet duidelijk waar de ingrediënten vandaan komen...

Neem zelf Eskimo 3 van Biodynamics. Dit kost wel tientallen!!! euro's, maar het is echte zalmolie van wilde zalm!!!!! Het is ook medische bewezen dat het goed is. Als ik de hond al zalmolie wil geven, dan toch echt zo'n tablettje dat ik zelf neem (ik eet geen vis).
Mag ik vragen door wie het 'bewezen goed is'?
Door Lil
#227970
Door regulieren artsen, ik heb er zo'n vijftig bladzijdes informatie over. Moeilijke chemische formules ed. Een kennis van mij is homeopatisch arts en volgt deze cursussen. Het mag in Amerika als officieel geneesmiddel gebruikt worden.

Met elk materiaal kun je valse waarheden scheppen, maar ik geloof liever onderzoeksrapporten van professoren en artsen dan een potje van het Kruidvat (is dit wel getest?)
Door Lizzy
#228006
Lil schreef: Door regulieren artsen, ik heb er zo'n vijftig bladzijdes informatie over. Moeilijke chemische formules ed. Een kennis van mij is homeopatisch arts en volgt deze cursussen. Het mag in Amerika als officieel geneesmiddel gebruikt worden.

Met elk materiaal kun je valse waarheden scheppen, maar ik geloof liever onderzoeksrapporten van professoren en artsen dan een potje van het Kruidvat (is dit wel getest?)
Oh, maar zo heb ik ook nog wel 200 mb op mijn PC staan! Ook allemaal van artsen en professoren die beweren dat merk X (of Y of Z) het aller aller beste is. Maar voorlopig wordt visolie sowieso slecht gecontroleerd (ja, Jantje controleert Jantjes vis-olie, maar of je daar nou werkelijk wat mee opschiet?). Misschien is het aller, allerveiligst om gewoon 3 keer per week vette vissoorten te eten. Hoewel? Zouden we eerst moeten stoppen met onze zeeen te gebruiken als afval-emmers en stortplaatsen..... :'(.
Door 202spots
#228158
Lil schreef: Het mag in Amerika als officieel geneesmiddel gebruikt worden.
Biodynamics is de Belgiese Fabriekant,en Eskimo 3 is:
~~~~~~~~~
All natural support promoting healthy lipid levels
Features 38%-40% polyunsaturated omega-3 fatty acids

Extensively researched and documented
Eskimo-3 is one of the most extensively researched and documented fish oil supplements in existence. Published clinical studies have shown that dietary supplementation with Eskimo-3 helps to maintain healthy levels of blood lipids. Eskimo-3 contains 38% to 40% polyunsaturated omega-3 fatty acids, the highest concentration of omega-3 fatty acids naturally obtainable from fish oil. Improve your heart factor--make Eskimo-3 your fish oil preference.
~~~~~~~~

Dit product valt dus onder supplements.
Supplements of geneesmiddel zijn nog steeds 2 verschillende dingen,en ik geloof niet dat supplements
als geneesmiddel verkocht kan worden.
Er word met supplements dan wel over prevention gepraat,maar 'n supplement word nooit als medicijn voor genezing goed gekeurd.
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 22 dec 2004, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#228213
Sorry...maar MOET even reageren want ik begin een beetje gestoord te raken over alle lulkoek die de ruimte in wordt geblazen over visolie!!!

Visolie is een vreselijk goed SUPPLEMENT en geen medicijn dat ten eerste.

Kan wel 25 dingen opnoemen waarvoor het goed is maar dat zal inmiddels wel bekend zijn.

Er bestaan GEEN vissen met een EPA/DHA verhouding van 4:1 behalve bij 1 merk die 'speciale'vissen vangt.

Het percentage omega-3 in een vis is bijna onmogelijk hoger als 30% en producten die 60% visolie in hun capsules hebben zitten leuteren uit hun nek of stoppen 2 vissen in één vis. (of manipuleren hun producten).

Van ieder merk zijn minimaal 20 internetpagina's te vinden waarom hun olie het beste is........

Vitamine E om de olie 'houdbaar' te maken is bijna altijd afkomstig van een synthetische bron (maar klinkt prachtig..)

Heb ooit eens een zin gelezen op het internet waar stond:
Ga ervan uit (net als bij brokken) dat men probeert om zo goedkoop mogelijke meuk voor zoveel mogelijk geld aan de man te brengen..........

Visolie bevat nagenoeg GEEN omega-6, wordt ALTIJD ontgeurd anders moet je gaan verhuizen als je een flesje openmaakt en wordt meestal gemaakt van normale vissen zoals haring en makreel en soms van zalm............
Gebruikersavatar
Door Angelique
#228217
Paul_Barte schreef: Sorry...maar MOET even reageren want ik begin een beetje gestoord te raken over alle lulkoek die de ruimte in wordt geblazen over visolie!!!

Visolie is een vreselijk goed SUPPLEMENT en geen medicijn dat ten eerste.

Kan wel 25 dingen opnoemen waarvoor het goed is maar dat zal inmiddels wel bekend zijn.

Er bestaan GEEN vissen met een EPA/DHA verhouding van 4:1 behalve bij 1 merk die 'speciale'vissen vangt.

Het percentage omega-3 in een vis is bijna onmogelijk hoger als 30% en producten die 60% visolie in hun capsules hebben zitten leuteren uit hun nek of stoppen 2 vissen in één vis. (of manipuleren hun producten).

Van ieder merk zijn minimaal 20 internetpagina's te vinden waarom hun olie het beste is........

Vitamine E om de olie 'houdbaar' te maken is bijna altijd afkomstig van een synthetische bron (maar klinkt prachtig..)

Heb ooit eens een zin gelezen op het internet waar stond:
Ga ervan uit (net als bij brokken) dat men probeert om zo goedkoop mogelijke meuk voor zoveel mogelijk geld aan de man te brengen..........

Visolie bevat nagenoeg GEEN omega-6, wordt ALTIJD ontgeurd anders moet je gaan verhuizen als je een flesje openmaakt en wordt meestal gemaakt van normale vissen zoals haring en makreel en soms van zalm............
Je mag hier allemaal reageren hoor, hoef je je niet voor te exuseren :P
Door Lil
#228235
Paul_Barte schreef: Vitamine E om de olie 'houdbaar' te maken is bijna altijd afkomstig van een synthetische bron (maar klinkt prachtig..)

Heb ooit eens een zin gelezen op het internet waar stond:
Ga ervan uit (net als bij brokken) dat men probeert om zo goedkoop mogelijke meuk voor zoveel mogelijk geld aan de man te brengen..........

Visolie bevat nagenoeg GEEN omega-6, wordt ALTIJD ontgeurd anders moet je gaan verhuizen als je een flesje openmaakt en wordt meestal gemaakt van normale vissen zoals haring en makreel en soms van zalm............

Ik geloof dat we maar beter met supplementen kunnen stoppen. Alles blijkt tegenwoordig gemanipuleerd te zijn. De hond vindt echte zalm super (helaas eet ik zelf geen vis). We blijven dus maar bij barf, alleen maar echt voer...
Laatst gewijzigd door Lil op do 23 dec 2004, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#228248
Heb de analyse ontvangen, hartelijk dank!

Zie je maar weer waarvoor zo'n forum goed is...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door