Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Butch
#2172446
Weet iemand of de glucosamine van Puur Natuur een nieuwe samenstelling heeft toevallig?
Ik had twee potten besteld, maar eentje kwam niet mee. Later is deze alsnog geleverd, maar had een andere verpakking, met een blauw deksel. Ik heb hem vanmorgen geopend en het bleek een groenig poeder te zijn, ipv de witte/grijze die het altijd was. De samenstelling leek er wel op, maar was wel anders. Ook is de dosering heel anders: er zit minder glucosamine en chondroitine in, maar hij hoeft maar een schepje van 4 gr, ipv 7 gram met de oude.

Op de verpakking staat wel Glucosamine Totaal van Puur Natuur en op de site waar ik het besteld heb staat gewoon nog de oude witte verpakking.

Ik heb ze al een mail gestuurd, maar ik heb nog niets gehoord. Misschien weet hier iemand er iets over te vertellen?
Door BAC
#2172825
Klopt helemaal, de samenstelling is veranderd. Op de meeste sites staan nog de oude ingedrienten, en dat is vreemd ik heb de eerste nieuwe pot in mei al gekocht.
Wat mij globaal opviel was dat de duivelsklauw er uit is, en het gember. En de vitamine C plus calcium toevoeging.
Hiervoor in de plaats zijn brandnetel. schietwilg en zwarte aalbes gekomen.
Ik vind het echt ronduit slordig dat er nog geen één site is aangepast!

En idd..je heb gelijk het gehalte cluco.chondro is ook gehalveerd ???

Ik ben twee weken geleden bij Any Animal geweest (Erwin) en die vond het een goed preparaat, omdat er dus geen Vitamine C inzit en calcium. Bron van vitamine C wordt nu geleverd door de zwarte aalbes.

Maar geef je groot gelijk, belachelijk dat er geen site is aangepast terwijl dit product al een half jaar op de markt is.
Wacht hier heb ik een site gevonden met de juiste ingedrienten
http://edera.nl/product_info.php?products_id=411
#2172961
Kun je nagaan: is het al een half jaar op de markt!
Blij te horen dat het in ieder geval nog steeds goed is volgens Erwin, maar toch denk ik dan: heb ik al die tijd veel te veel gegeven, of geef ik nu te weinig als ik het volgens de voorschriften geef?
Die link naar edera.nl, dat is inderdaad wat ik nu heb.
Door BAC
#2173008
Ja daar heb ik dus nooit naar gekeken dat het gluco gehalte lager was. Zat net even te kijken bij Groene Os, maar daar staat dus helemaal niets bij.
Nou ik vertrouw op het advies van Erwin, daar heb ik een goed gevoel bij. Hij bekeek de pot en vond het een prima middel, noemde de ingedrienten op en vertelde er wat bij.
Ik vond het heel goed dat er geen Vitamine C meer inzat, voorheen dus wel. Een hond stopt met aanmaken hiervan als ze het dagelijks toegediend krijgen.

Nog een goede gluco was volgens hem
http://www.nmlhealth.com/p,58,1398/Join ... d-kat.aspx
(En daar zit wel weer vitamine C in :-\)

Zie dat de gluco/chrondo samenstelling ook niet zo hoog is als in voorheen Puur Natuur.
Echt heel vreemd.
Ik denk dat van belang is dat je hond het er goed op doet, en dat doet het zeker hier,
gebruik jij het al langer of is dit de eerste keer?
Ik bestel altijd bij Agradi, volgens mij is dat de goedkoopste.
#2173620
Wat is er verkeerd aan Vitamine C icm deze voedingssupplemten?
Vraag me dit af omdat ik namelijk een keer op bezoek bij een fokker van mijn mogelijk toekomstige pup was en zij ook vitamine C gaf want ''dat zou juist goed zijn tegen HD''.
#2173625
Irish schreef: Wat is er verkeerd aan Vitamine C icm deze voedingssupplemten?
Vraag me dit af omdat ik namelijk een keer op bezoek bij een fokker van mijn mogelijk toekomstige pup was en zij ook vitamine C gaf want ''dat zou juist goed zijn tegen HD''.
Dat heb ik vaker gehoord. Degene bij wie ik schapendrijven doe met Storm geeft ook vitamine C aan haar honden en ze zegt daar krijgen ze goede botten van! En dat het heupproblemen voorkomt.
Zij fokt zelf ook met haar honden, al heel lang :)
#2173643
Omdat er veel vragen gesteld worden met betrekking op dit onderwerp geven wij een gratis lezing in onze da praktijk.

Op zaterdagavond 14 januari 2012 geven wij een gratis lezing over arthrose en arthritis bij de hond en kat. Hoe is een gewricht ontstaan, hoe is het opgebouwd en door welk gestoord werkingsmechanisme ontstaat arthrose. Wat kunnen we eraan doen. Dit zijn o.a. de zaken die aan bod komen.
Door BAC
#2173652
Ik ga me ook opgeven voor die avond.  Heb al het een en ander te horen gekregen tijdens dat concult en daar ben ik al erg blij mee, kan daar weer ontzettend veel mee. Vers en gewrichten, ik dacht dat ik het goed deed maar dat was dus niet helemaal het geval, ik zag dingen over het hoofd.

Irish; omdat ze dan stoppen met zelf aanmaken van vitamine C, een hond maakt die vitamine kolossaal zelf aan, daar hoefde ik mij geen zorgen om te maken. Daar kan je beter niet aankomen werd mij verteld.
#2174190
Wat jammer dat ik niet kan op 14 januari, had er graag meer over gehoord. Wel goed dat jullie dat doen zeg!

@Senta: Mijn probleem is dus dat ik niet kan zeggen wat beter werkt omdat ik het pas sinds kort geef omdat Butch mank liep. Hij is 1 september geopereerd aan beide ellebogen vanwege LPC en hij loopt nog steeds een beetje mank. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij na drie maanden toch wel weer goed zou lopen.
Ik geef dus nu die lagere dosering, volgens voorschrift van de nieuwe pot gluco, maar ik weet dus helemaal niet wat het beste is.
Hij krijgt dus nu chlorella, visolie van doils, de gluco en ik doe fysio oefeningen en hou hem rustig tijdens de wandelingen, doe er alles aan. Maar misschien moet ik dus wel veel meer gluco geven, ik weet het niet.
#2174634
He!

Loopt Butch nog steeds mank  :(? Jamesie is natuurlijk 6 september geopereerd, maar hoewel we nog niet echt veel met hem kunnen doen loopt hij meestal keurig. Ik laat hem nu af en toe los. Zonder honden natuurlijk!! Ik laat hem dan maar 10 minuten los, maar hij mag dan wel doen wat hij wil. Verder mag hij af en toe eens liggend spelen met Bob. Niet te lang en als het heel gek wordt dan stop ik ze eerder. Ik probeer niet al te panisch te doen en af en toe mijn ogen af te wenden. Ook dit gaat goed.

Hoever zijn jullie nu?

James krijgt de Puur Glucosamine + Doils Joint. Ik heb expres gekozen voor de Puur Glucosamine nadat die gewijzigd is van samenstelling (getipt door Lizzy in mijn James topic). Op sommige sites staat wel de nieuwe samenstelling en daar bestel ik die dan. Ik wilde juist zonder calcium omdat James nog maar 6 maanden was. Net als jij weet ik niet of het helpt, hij staat al sinds vlak na de operatie daarop.
#2174891
Hi Toscak,

Het is niet zozeer nog steeds, maar alweer. Hij liep eigenlijk heel erg goed, en ik doe net als jij redelijk voorzichtig. Butch is sowieso een rustige hond en ook tijdens de wandeling loopt hij rustig te snuffelen, dus niet echt ravotten of zo. Daarom heb ik hem ook af en toe los, maar ik laat hem nog niet met andere honden los.

Gelukkig gaat het met James beter! Wat grappig dat jij juist de gluco neemt nu de samenstelling is veranderd. Ik was daar juist een beetje huiverig voor. Geef jij dan 1 schepje 2 d.d. of meer? Senta vertelde dat Edwin had gezegd dat je beter een week lang drie maal daags kon geven.

Dat van die calcium had ik niet eens gezien, stom. Gelukkig weet ik het nu, net als die vitamine C, die is er ook uit nu kennelijk.
Door BAC
#2174944
Butch die dosering was een therapeutische advies, maar moet wel op de hond worden afgepast.
Ik heb een teef van 45 kilo, en ben daarom ook op concult gegaan. Ik wist niet meer wat ik moest doen.
En deed dus ook dingen verkeerd, zo dronk ze bv te weinig, zeg maar rustig niets.
En laten gewrichten nu net water nodig hebben...>Dus hier gaat tegenwoordig een beetje water met de barf hap mee.
T is wat hoor met die LPC klantjes, geen verhaal is het zelfde, wel de emoties bij baasje denk ik :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door