Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2170211
Gister avond en vanmorgen heb ik bij Jillz een slijmsliert bij haar vulva weggehaald.
Rook niet en was geel/wit achtig van kleur.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit een voorteken van de loopsheid kan zijn, maar het zou misschien ook vaginitus kunnen zijn.
Ik merk verder niets aan Jillz, wel vandaag een reu die zijn neus behoorlijk onder haar staart stak.
Sammy daarentegen vindt Jillz niet interessanter dan normaal terwijl zij dol is op loopse teven  ::)

Zou het een voorteken kunnen zijn?
En zo ja, kan ik dan nu al beginnen met het ondersteunen met iets.
Of misschien toch vaginitus en even een bezoekje aan de DA brengen??
#2170942
vagenitus gaat vaak vanzelf over bij de eerste loopsheid. De DA hier doet er ook niets aan tenzij het extreem is. Dat een jonge teef bijvoorbeeld door reuen wordt besprongen omdat ze denken dat de teef loops is. Of als ze er echt ziek van zijn.
#2171121
yvette_van_alert schreef: vagenitus gaat vaak vanzelf over bij de eerste loopsheid. De DA hier doet er ook niets aan tenzij het extreem is. Dat een jonge teef bijvoorbeeld door reuen wordt besprongen omdat ze denken dat de teef loops is. Of als ze er echt ziek van zijn.
Oke dank je wel!!
We worden niet gek van vervelende reuen en ze is nog steeds haar vrolijke drukke zelf dus het is niet extreem gelukkig  :biggrin2: :P
#2171632
Sammy1980 schreef: Gister avond en vanmorgen heb ik bij Jillz een slijmsliert bij haar vulva weggehaald.
Rook niet en was geel/wit achtig van kleur.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit een voorteken van de loopsheid kan zijn, maar het zou misschien ook vaginitus kunnen zijn.
Ik merk verder niets aan Jillz, wel vandaag een reu die zijn neus behoorlijk onder haar staart stak.
Sammy daarentegen vindt Jillz niet interessanter dan normaal terwijl zij dol is op loopse teven  ::)

Zou het een voorteken kunnen zijn?
En zo ja, kan ik dan nu al beginnen met het ondersteunen met iets.
Of misschien toch vaginitus en even een bezoekje aan de DA brengen??
Kan beide. Als het vaginitis is, gaat dat vanzelf over, zoals Yvette al schrijft. Maar het kan ook zijn dat ze binnenkort loops wordt. Hoe oud is ze nu? Zeven maanden, zoiets, toch? Dat zou wel iets vroeg zijn. Het kan wel hoor. Ik zou gewoon even afwachten en niks doen.
#2171670
Otje had tijdens haar eerste (en enige) krolsheid ook een vaginitis. De DA waarschuwde ervoor dat het kon overslaan in een BMO. Nu heb ik het idee dat honden wel minder gevoelig zijn voor BMO dan katten, maar ik vond dat geen fijne gedachte. Kan een vaginitis voor honden geen BMO opleveren (ontsteking van de vagina die naar de baarmoeder optrekt)?
Otje was er toen wel ziek van en voelde zich niet lekker.
#2172156
Lizzy schreef: Kan beide. Als het vaginitis is, gaat dat vanzelf over, zoals Yvette al schrijft. Maar het kan ook zijn dat ze binnenkort loops wordt. Hoe oud is ze nu? Zeven maanden, zoiets, toch? Dat zou wel iets vroeg zijn. Het kan wel hoor. Ik zou gewoon even afwachten en niks doen.
Yep, ze is nu 7 maanden. Ik had het ook wel al wat vroeg gevonden en qua gedrag merk ik niets aan haar.
Maar dat zegt niets, want Sammy veranderde ook niets in gedrag en die was ineens loops  :)

Ik heb na zondag ook geen slijm meer gevonden dus ik houdt het dan maar even op vaginitus.

Koekje, dat is een goede vraag, dat durf ik niet zo goed te zeggen.
Ik dacht dat vaginitus voor de eerste loopsheid niet zo erg was maar dat je er wel mee moet oppassen als ze ouder worden maar daar kan iemand anders denk ik wel een antwoord op geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door