Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2169514
Wat kan ik Bency nog meer geven?
Bency heeft altijd trek en pikt evt van katten.
En hij heeft alles zo op. Gisteren en lap pens van ruim 300 gram nog geen 2 minuten en weg was het. Stuk paardevlees van 120 gram hap slik weg.
Kipperug/eendenek het is hap slik weg. Fazantkarkas met best nog wel wat vlees, Echt waar 3 minuten en weg is het. hij proeft geloof ik ook niets.
Vorige week verslikte hij zich zelfs in een stuk vlees. Hij piepte even en moest paar keer goed slikken toen was het gelukkig over.
Als ik gemalen voer geef is het ook 2 happen en weg is het.
Dat zou allemaal niet zo erg zijn als hij dan een voldaan gevoel had, maar dat heeft hij nooit :(
Het enige waar hij wel wat langer mee doet is de gedroogde rundernekpezen die ik een keer heb gekocht.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2169522
Klinkt als Hope  :biggrin2:
Die heeft nooit genoeg, altijd op zoek naar meer.
Het enige dat hem een voldaan gevoel geeft, is een half konijn.
Niet meer eten geven dan nodig is hoor. Straks is hij te dik!
Door Cupcake
#2169527
Hier hetzelfde probleem. Gevalletje onverzadigbaar!!
Ik vind het wel schelen, want met brokken had ze echt gewoon honger. Nu heeft ze wel trek, maar doet in ieder geval wat langer over het eten.
Het meest vervelende gevolg vind ik wel het stelen van straat. Ze eet werkelijk alles, ook wat niet eetbaar is, met kans op weet ik het wat.
Zelfs het geven van een speeltje om te dragen is bij de echt lekkere dingen niet genoeg. Ze gooit 'm even neer, hap slik lekkers weg, en pakt het speeltje en rent door........
(zonder speeltje gaan er met name nu bergen bladeren en alles wat er aan nootjes enzo van de bomen valt naar binnen)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2169533
Ja buiten is het hopen stront. En de beukenootjes zijn hier ook erg gelieft. Heb gelezen dat ze niet goed zijn, maar soms schiet er toch 1 naar binnen. :'(
Nee hij is zeker (nog) niet te dik.
Net ging ik de lamslong in stukken doen om in te vriezen. Zit er zo'n heel stuk (lucht)pijp aan.
Denk nou is niet veel voedingswaarde mss doe je er ff mee. Want met mes sneed het ook niet makkelijk Dus lekker taai.
Ja dacht ik nou 2 minuten en hij staat weer achter me.

Boy is nooit zo geweest. Die eet ook zijn brokken echt 1 voor 1 op en vlees mot ie niet. Alleen de duckpens.vanmorgen heel klein beetje konijnenmix door zijn pens en geprakt. Hij presteerd het om het meeste konijn naast zijn bak te gooien.

2 totaal verschillende honden dus. :o
Door nienk
#2169536
geef je Bency een groente prak? groente schijnt behoorlijk te vullen, zonder dat het echt aanzet. dus je zou kunnen proberen om hem bijvoorbeeld voor hij te eten krijgt, wat groente te geven. daarna, als hij de groente op heeft zijn barfhap. dan heeft ie al wat in zijn buik en gaat hij misschien rustiger eten.

gemalen dingen kan je misschien in een kong doen?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2169579
Hij krijg regelmatig 100 gram groente meestal over 2 maaltijden maar ook dat is hap slik weg.
De kong is zo leeg mss moet ik hem volgende x ff in vriezer leggen als ik gevult heb.
Door Barbaravh
#2169787
Precies Henna, die slikt ook alles vliegensvlug in om dan nog een half uur het gras te staan aflikken  ::)
Volgens mij is Henna ook nooit verzadigd, die mag nog een duppele portie eten, der kan nog altijd bij.
Door Lida. S
#2169805
Onze Whisky is ook onverzadigbaar. Ze mag 180 - 200 gram per dag hebben, maar ze heeft wel eens meer dan een kilo gepikt (wat nog half bevroren was) en nog had ze honger. Van de week heeft ze ergens een pak muizengif gevonden en heeft zich hier klem aan gegeten (nog steeds afwachten of dat goed komt) Maar sinds het gif geef ik haar (om het schooieren naar voedsel te voorkomen)  250 gram en nog eens 500 gram sperziebonen toe en nog kijkt ze me aan met een blik van "is dat alles". Ik wil haar niet te dik laten worden, maar ik zou ook wel willen weten hoe je dit kan oplossen. (van de zomer pikte ze de sla, tomaten, aardappels, uien enz uit de moestuin)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2170439
Lizzy schreef: Hoe oud is Bency en hoeveel maaltijden per dag krijgt Bency?
Bency is 5 maanden en krijg 2 maaltijden per dag
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2171159
Hier nog zo'n vreetschuur. Maar sinds ik 1 keer per dag voer gaat het wel beter. Ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd dat je dit mag doen.
Door Lizzy
#2172160
Thea schreef: Bency is 5 maanden en krijg 2 maaltijden per dag
Ik zou dan niet te lang meer wachten met de overschakeling naar 1 keer per dag voeren. Ik vind haar daar nu nog te jong voor maar met een maand of 7 a 8 zou ik dat zeker wel doen. Ze is goed op gewicht, niet erg slank?
Door Monoxxide
#2172186
Hier zelfde probleem met de jongste (11 maanden), krijg 2x per dag 300 - 350 gram eten voor zijn 25.5 kg. Hij oogt erg slank en is ook gewoon slank. Als er eten mee gemoeid is dan is hij altijd zo druk en alles gaat er op minuten in. Gisteren was het jonge geitenribbetjes voor de eerste keer voor hem. Heeft i ook niet veel plezier van gehad. In het begin was dit erg leuk dat hij zo gefoccused was op eten om hem dingen te leren maar het blijft zo erg.
Als je papiertje laat vallen aan de ijskast tijdens etenstijd dan heeft hij het binnen voor hij eigenlijk weet wat het is. In een kwartel is hij al bijna gestikt omdat hij het in één keer probeerde door te slikken.
Vrijdag's krijgen ze haring en deze geef ik altijd uit de hand, nou bij hem mag ik blij zijn dat ik tot uit de keuken geraak met de haring. Eten voor mensen (hoewel hij dat nooit gekregen heeft) aast hij ook heel erg achter, je kan niks rustig eten  :-\ .
Had gisteren ook al vermeld op een ander forum dat ik hem op 1 maaltijd ga zetten en kijken hoe hij het dan doet.
Nu ik lees dat dit hier ook aangeraden wordt ga ik daar deze week al mee beginnen en zien hoe het gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door