Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
#2170767
Vaya, onze gezellige kletser hier in huis kan plots niet meer miauwen.. Haar mondje gaat wel open, er komt ook een zacht geluid uit, ze probeerd dus wel te miauwen, maar tis geen echte zeg maar.

Vanochtend toen ik me aant verzorgen was op de badkamer hoorde ik haar ook heel zwaar ademen. Iets wat me nog niet eerder opgevallen is.

Ze eet wel fatsoenlijk, zowel dr barf als dr snoepjes. Drinken heb ik haar niet zien doen. Al dat ze wel interesse had in het vers neergezette water. (erin hengelen enzo.)

Voelt ze zich niet lekker? Verkouden? Haarbal?
Of moet ik naar de DA. Ik ben instaat om nu direct te gaan, want de tranen springen me in mn ogen. Ben direct aant doemdenken.

Verder is ze wel speels, ze is wel de laatste 4/5 dagen wat kribbiger naar de andere poezen, wilt niet meer spelen en als ze in de buurt zijn dan rent ze direct weg. Iets wat ze eerder nooit deed.

Ik maak me zorgen om mn kleine meid..  :'(
Door Nadia
#2170774
Ze laat zich trouwens niet aan dr bekje komen. Ik wilde erin kijken, maar dat laat ze niet toe. Wellicht even tempen? (kan dat met een gewone thermometer bij een kat).

Ik heb Echinea in huis. (dr. vogel) Wellicht geven voor dr weerstand? En hoe dan?
Door *Flip*
#2170776
vlakbij de stembanden zitten de tonsillen, als deze opgezwollen zijn tgv een (acute) ontsteking, dan kan dat erg pijnlijk zijn. Als het allemaal zo plots is, dan zal ik toch de dienstdoende DA bellen. Temperen kan nooit kwaad, denk dat de temp wel te hoog zou zijn, dan sowieso naar de DA.

Sterkte!
Door Nadia
#2170797
Oef!! is nog een hels karwij een kat tempen!! :o

38.3 is de temp. Echter weet ik niet of ik goed getempt heb, omdat ik de thermometer niet genoeg erin kreeg.

Ik kan niet goed ruiken of ze uit dr mondje ruikt. Ze heeft net een c1000 kattensnoepje gehad. (daar doet ze een moord voor en eet ze ALTIJD). Ik wilde even uittesten of ze ook niet daarvoor wilde miauwen (doet ze dus ook altijd) en of ze at. (deed ze).

Ik ga de DA even bellen.
Door *Flip*
#2170803
Nadia schreef: Oef!! is nog een hels karwij een kat tempen!! :o

38.3 is de temp
. Echter weet ik niet of ik goed getempt heb, omdat ik de thermometer niet genoeg erin kreeg.

Ik kan niet goed ruiken of ze uit dr mondje ruikt. Ze heeft net een c1000 kattensnoepje gehad. (daar doet ze een moord voor en eet ze ALTIJD). Ik wilde even uittesten of ze ook niet daarvoor wilde miauwen (doet ze dus ook altijd) en of ze at. (deed ze).

Ik ga de DA even bellen.
denk dat dat idd moeilijk is alleen. De DA heeft het bij Flip 1x moeten doen, de eerste keer in zijn leven dat ik hem hoorde blazen. Bij de DA gaat hij toch in "stok-stijf-ben-er-niet-modus",dus blazen was wel het spannendste, maar voor hem al een teken dat het echt niet prettig is.

Hopelijk kan je zo terecht bij de DA, als kattekind ineens zo omslaat qua gedrag gaan bij mij ook alle alarmbellen aan hoor!
Door Nadia
#2170810
Goed, de DA hier denkt ook een keelontsteking. Ik kon nu direct langskomen, maar dan zat ik in weekend tarief. Ik kon ook wachten tot morgenvroeg. Daar heb ik voor gekozen. Aangezien de dag al bijna voorbij is en ik morgen als een van de eerste aan de beurt ben. Ze zal dan hoogstwaarschijnlijk een AB krijgen, dus dan heb ik heel de dag om haar te obeserveren. (kans dat zie niet lekker word van de AB). Als ik nu merk dat ze er te veel last van heeft ga ik alsnog!!

Zou ik haar voor vandaag (ze krijgt nog 1x eten, bot + spier) het eten gemalen aanbieden? Kan ik verder nog iets doen? Zilverwater, honing, echinea??
Gebruikersavatar
Door koekje
#2170859
Ik zou haar wel gemalen voer aanbieden, dat kan fijner zijn. Honing niet, het is geen hond. Zilverwater en echinea is voor mij te metafysisch, dus dat is je eigen keuze.
Ik heb hier ook wel eens kennelhoest (keelontsteking erbij) gehad, met de zoekfunctie zal je er nog wel een draadje over vinden. Sien dacht dat ze dood ging en Ot was alleen een beetje ziekjes. Dat ze eet vind ik een heel goed teken, Sien wilde dat niet meer. Ot at was slechter, maar nog wel. Ot kreeg dus alleen pijnstillers en Sien AB en pijnstillers. Ik kan mn katten ook niet temperaturen, tenzij ik zin heb om daarna even naar de eerste hulp te gaan. Ik voel dus aan de oren en neus en probeer zo een schatting te maken. Je kan het soms ook wel aan de temperatuur van de adem voelen.

Hou er rekening mee dat het besmettelijk is. Niet alleen voor de andere katten, ook voor Kain. En alle mogelijke visite met huisdieren inlichten. Ik zou zelf niet op visite gaan nu bij mensen die hele jonge of hele gevoelige (zieke of oude) huisdieren hebben.
Door *Flip*
#2170883
Nadia schreef: Goed, de DA hier denkt ook een keelontsteking. Ik kon nu direct langskomen, maar dan zat ik in weekend tarief. Ik kon ook wachten tot morgenvroeg. Daar heb ik voor gekozen. Aangezien de dag al bijna voorbij is en ik morgen als een van de eerste aan de beurt ben. Ze zal dan hoogstwaarschijnlijk een AB krijgen, dus dan heb ik heel de dag om haar te obeserveren. (kans dat zie niet lekker word van de AB). Als ik nu merk dat ze er te veel last van heeft ga ik alsnog!!

Zou ik haar voor vandaag (ze krijgt nog 1x eten, bot + spier) het eten gemalen aanbieden? Kan ik verder nog iets doen? Zilverwater, honing, echinea??
echina werkt niet over 1 avond, zilverwater heb ik totaal geen ervaring mee, honing zal ik ivm suiker achterwege laten.

Jij kan zelf het best beoordelen of ze tot morgenvroeg kan, ik ga er iig niet vanuit dat je haar laat creperen ;) 
Warm en fijn gemalen lijkt mij als kat zijnde het prettigst.
Van mezelf weet ik dat ik meer voor mijn eigen gemoedsrust gebruik maak vd weekenddienst, voordat de kat het echt perse nodig zal hebben ::)

Sterkte!!
Door *Flip*
#2171162
Nadia schreef: Goed, de DA hier denkt ook een keelontsteking. Ik kon nu direct langskomen, maar dan zat ik in weekend tarief. Ik kon ook wachten tot morgenvroeg. Daar heb ik voor gekozen. Aangezien de dag al bijna voorbij is en ik morgen als een van de eerste aan de beurt ben. Ze zal dan hoogstwaarschijnlijk een AB krijgen, dus dan heb ik heel de dag om haar te obeserveren. (kans dat zie niet lekker word van de AB). Als ik nu merk dat ze er te veel last van heeft ga ik alsnog!!

Zou ik haar voor vandaag (ze krijgt nog 1x eten, bot + spier) het eten gemalen aanbieden? Kan ik verder nog iets doen? Zilverwater, honing, echinea??
en hoe was het bij de DA?!
Door Nadia
#2171610
Ze heeft idd keelontsteking. Ze heeft twee prikjes gekregen en tabletjes. (AB kuur voor een week) noroclav.
Met 7/8 dagen moest ze er helemaal vanaf zijn. Voor Kain was het niet besmettelijk, voor de andere poezen met direct contact wel. Dus even in de gate houden.

Ik zou ze alledrie graag iets willen geven voor de weerstand te verhogen. Wat zou hiervoor geschikt zijn??
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door