Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2169877
Was laatst weer eens bij een van de DA's hier om voer op te halen voor de hond van
m'n ouders. DA wist nog dat ik een tijdje geleden met Tara langs ben geweest voor
d'r incontinentie. Blijkbaar hebben ze in de comp gezet dat ik vers voer.
Natuurlijk moest de assistente weer een heel verhaal vertellen, weer over die onderzoeken etc.
Ik wordt zo ontzettend moe van iedere keer weer de discussie aan gaan hierover hè !
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de DA's hier in de buurt, helaas zal ik er heen moeten
blijven gaan omdat ik niet even op de fiets met een kat of hond naar een naburige DA kan gaan.
Grote kans dat zij er net zo over denken trouwens..
Maar ik zie gewoon op om even naar de DA te gaan nu, was nooit zo !
Ik ben geagiteerd voor ze er daadwerkelijk over beginnen omdat ik weet dat ze dit doen !
Ik heb gewoon het gevoel dat ze me maar een slechte baas vinden hierom ofzo !
Of dat ze me naief vinden ! Athans zo wordt ik wel een beetje aangekeken hier.
Hoe gaan jullie hier mee om ? Gewoon een discussie aan gaan ?
Ik weet me inmiddels geen houding meer te geven ...  :-\
#2169910
Als ik zo'n gesprek heb gooi ik mijn epileptische honden in het gesprek. Savannah was 3 jaar en 9 maand vrij van aanvallen. Op brokken had ze soms 30 aanvallen in de maand. Toen ze is overgezet kwamen de aanvallen steeds langer uit elkaar te zitten. De eerste aanval die ze had na vers was na het eten van een paar van haar oude brokjes die ze gevonden had.

De ander moet dan stevig in de schoenen staan als die nog verder wil over brok  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
#2169918
vanaalst schreef: gewoon afkappen die handel!
zeggen dat het jou hond is en dat hun zich met geneeskunde bezig moeten houden ipv met voeding..
Dat is ook mijn standaard opmerking, werkt altijd!

Ach, hier ook 1 zo´n flapdrol van een ass. in de praktijk die dacht mij de les te lezen over vers. Eindresultaat: ik had dr klem gepraat en uitgelachen en ze mag sindsdien niet meer over vlees praten met me van dr baas  ;D
(desbetreffende da ziet me ook liever brokjes voeren maar ze respecteerd de keuze voor versvoeren)
#2169948
*Yvje* schreef: Ja, ik vind het prima dat ze me erop wijzen dat brok beter is om de een of andere reden (volgens hen)
maar niet steeds weer, vind ik een beetje respectloos overkomen, ze zouden moeten
accepteren dat ik hier voor kies ...
Kan je dat niet eens aankaarten, dat je klant bij hun bent maar dat je dan op z'n minst verwacht dat ze je in je waarde laten en ook de keuzes die je maakt mbt voeding. Misschien per mail en dat je het op prijs zou stellen om niet steeds met iedereen dezelfde discussie te moeten voeren omdat je daar niet voor komt.
#2170035
charmed schreef: Als ik zo'n gesprek heb gooi ik mijn epileptische honden in het gesprek. Savannah was 3 jaar en 9 maand vrij van aanvallen. Op brokken had ze soms 30 aanvallen in de maand. Toen ze is overgezet kwamen de aanvallen steeds langer uit elkaar te zitten. De eerste aanval die ze had na vers was na het eten van een paar van haar oude brokjes die ze gevonden had.

De ander moet dan stevig in de schoenen staan als die nog verder wil over brok  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Sinds mijn DA heeft gezien dat het vers voeren een enorm goede werking heeft op Sammy ivm haar blaasgruis zeggen ze helemaal niets meer  :D :D :D

Ze geven mij groot gelijk  ;D ;D
#2170144
Sarah5 schreef: Kan je dat niet eens aankaarten, dat je klant bij hun bent maar dat je dan op z'n minst verwacht dat ze je in je waarde laten en ook de keuzes die je maakt mbt voeding. Misschien per mail en dat je het op prijs zou stellen om niet steeds met iedereen dezelfde discussie te moeten voeren omdat je daar niet voor komt.
Dit.
En ik zou daar zelf rustig achteraan durven te zeggen "en als u dit niet accepteert, ook goed, maar dan zoek ik een andere DA. Dus zegt het maar".
#2171057
Mijn da reageert heel neutraal. Ik heb terloops een keer (toen hij zei dat de honden er goed uitzagen) gezegd dat ik barf. Ik neem aan dat hij weet wat dat is en hij heeft dat verder voor kennis aangenomen en er niets positiefs of negatiefs over gezegd, alleen nogmaals benadrukt dat mijn ouwetje er echt goed uitzag. Maar met welke hond en met welk probleem ik ook bij hem kom, hij heeft gelukkig nog nooit iets gezegd over de voeding. Op de praktijk wordt natuurlijk wel hondenvoer aangeboden, maar ze hebben mij nog nooit gevraagd wat ik mijn honden voer, of gezegd dat ik mijn honden speciaal voer moest geven. Ik heb echt het idee dat ze het hier goed bedoelen met de hond. Heeft de hond klachten en zou dat aan de voeding kunnen liggen dan zullen ze profesioneel advies geven, maar er wordt niets aangesmeerd of afgekraakt.
#2171088
Sammy1980 schreef: Sinds mijn DA heeft gezien dat het vers voeren een enorm goede werking heeft op Sammy ivm haar blaasgruis zeggen ze helemaal niets meer  :D :D :D

Ze geven mij groot gelijk  ;D ;D
Mijn da vroeg meteen, omdat we daar heel vaak waren, en nadat we overgestapt waren zijn we daar amper meer geweest, alleen om hartmedicatie te halen, wat ik voerde, en of daar folders van waren, want ze vond dat alle honden die ziek waren dat moesten gaan eten. Ik heb haar toen een stapel folders gebracht van CB.

Heb zeker met mijn verhaal over Savannah en andere successen meerdere da's doen verbazen, die toch allemaal het wel zagen zitten om vers aan te raden.
#2171122
charmed schreef: Mijn da vroeg meteen, omdat we daar heel vaak waren, en nadat we overgestapt waren zijn we daar amper meer geweest, alleen om hartmedicatie te halen, wat ik voerde, en of daar folders van waren, want ze vond dat alle honden die ziek waren dat moesten gaan eten. Ik heb haar toen een stapel folders gebracht van CB.

Heb zeker met mijn verhaal over Savannah en andere successen meerdere da's doen verbazen, die toch allemaal het wel zagen zitten om vers aan te raden.
Super!!
Het is alleen wel jammer dat een DA eerst gevallen moet zien waarbij het dan enorm goed gaat voor ze zichzelf er in verdiepen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door