Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2169581
Ik krijg woensdag 2 verse zalmkoppen.
Moeten die nu eerst lang in de vriezer. Ik lees daar een beetje tegenstrijdige dingen over.
En kan ik die in hun geheel aan Bency geven?
Door TMG1961
#2169606
Ik leg zalmkoppen eerst 3 weken in de vriezer. Ik geef ze in z'n geheel maar is natuurlijk afhankelijk van hoe groot de hond is.
Door Marchje
#2170052
Als ik hier een zalmkop in zijn geheel geef dan is het geheid dunne. Ik zaag ze doormidden (border collies).
Gebruikersavatar
Door Thea
#2170086
Moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe zawaar die dingen wegen.
En kan ik toch als vleesbot rekenen?
Door TMG1961
#2170089
Thea schreef: Moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe zawaar die dingen wegen.
En kan ik toch als vleesbot rekenen?
Ik reken ze als vleesbot
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2170126
Thea schreef: Moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe zawaar die dingen wegen.
En kan ik toch als vleesbot rekenen?
Ze wegen meestal tussen de 400-600gr.
Hier krijgen ze zalmkoppen als hele maaltijd.
Maar ze hebben er wel een tijdje aan moeten wennen, ze gaven dan soms wat kraakbeen over.
Door jara
#2170128
Hier geef ik het ook als onderdeel van de maaltijd...1 zalmkop compleet, met daarbij wat spiervlees.
Tevens doe ik er een lepeltje eierschaalpoeder bij. Doe ik dat niet gaan ze aan de dunne..met de eierschaalpoeder erdoor gebeurt dat niet.

Krijg hier de zalmkoppen gratis van de visboer uit Urk die hier donderdags staat...om de week neemt ier 4 voor me mee en ook zalmstaart neemt ie mee  :)
Door ulla
#2170903
Ik geef er spiervlees en orgaan bij, dat geeft hier geen problemen.
Zo zie je iedere hond reageert weer anders. ;)
Door TMG1961
#2171028
Ik geef de zalmkop 's ochtends en dan 's avonds krijgt ze haar portie spiervlees. Kan het ook omdraaien en 's ochtends beetje spiervlees en dan 's avonds zalmkop en rest spiervlees. Bij beide opties geen probleem met de ontlasting
Door Lonaa
#2171101
Hier zijn zalmkoppen te groot, en doorzagen vond ik echt rotwerk. Glibberig, glad, en uiteindelijk eindigde ik met een vork in het oog voor grip en een broodmes.
Niet zo'n succes dus.

Ik voer alleen nog lijven. Een half zalmlijf is genoeg voor Sally. Daarbij voer ik iets botwerk.
Door SjaakBF
#2171403
Ik heb laatste ook zalmoppen gezaagde (in de lengte). Ik heb mijn vingers achter de kieuwen gezet en een houtzaag gebruikt. Deels ontdooid was het op die manier redelijk te doen.

Nicole
Door Mevroi Kruim
#2171562
Hier krijgen ze zalmkop als maaltijd, soms met wat spiervlees erbij, het laxeert van zichzelf best goed. De hondjes wegen rond de 15 kilo.
Ik betrek ze rechtstreeks van de visboer en die heeft meestal Noors, een enkele keer Schots. Die hoeven dus niet ingevroren te worden.
Door Barf
#2172424
De groten krijgen een zalmkop als maaltijd en de kleintjes een zalmstaart
Gebruikersavatar
Door Thea
#2173721
Heb ze binnen. Maar het zijn daar turkse medewerkers en die wisten niet welk soort het was. Dus heb ze maar in de vriezer gedaan voor minstens 3 weken.
Door Metaldog
#2175074
Ik stop ze ook altijd eerst in de vriezer, gewoon voor de zekerheid. Een van mijn honden krijgt een hele zalmkop, gewoon als extra, dat is een grote poedel met nog geen grammetje vet, dus die kan het wel hebben. En dan verdeel ik nog een stuk lijf over de rest van mijn honden. Een daarvan is nog een grote poedel maar die gaat spugen bij te veel zalm en de andere twee zijn kleintjes, dus die delen met zijn drieen een stuk!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door