Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door *Yvje*
#2169893
Zoals de titel al zegt, hoevaak enten jullie je hond ?
Tara moet binnenkort weer, in Januari om precies te zijn,
maar nu ik er achter ben dat het helemaal niet zo gezond is als
wordt beweerd door DA's twijfel ik.
De katten gaan ook eens in de drie jaar dus waarom een hond niet ?
Was benieuwd hoe jullie er over denken ?
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2169947
Bailey is nu 8 jaar en wordt op aanraden van mijn dierenarts niet meer geënt. Voor niets meer, ook niet Weil. Dolce is 5 en haar zouden we evt over 2 jaar nog 1 x kunnen enten en daarna ook niet meer. Ze worden overigens wel geënt voor rabiës, daar kom ik niet onderuit, we gaan veel naar het buitenland.
Door tessa
#2170008
Tanja (boxer van 3 jaar) en Pippy (shih tzu van 10 jaar worden niet meer geent.
Aafke (boxer van 4 maanden) krijgt waarschijnlijk volgend jaar nog een coctali en dan niet meer.
#2170033
Niet. Kátur is 7 jaar geleden voor het laatst gevaccineerd en had bij titeren een prima titer. Logi is afgelopen jaar voor het laatst gevaccineerd, de 1-jaars booster.
De volwassen katten worden hier ook niet meer gevaccineerd, de Gnurkels nog 1 keer.

Ik doe niet aan Weil voor de honden, ze zwemmen wel af en toe maar dat doe ik ook en ik leef ook nog.
Door *Yvje*
#2170073
Tara is nu dus 6 jaar en is de afgelopen 6 jaren dus ieder jaar geënt, de hond van mijn ouders Dusty is 10 jaar
en dus 10 jaren lang geënt. Zouden ze genoeg stoffen hebben in het lichaam om iig om de drie jaar te gaan ipv elk jaar ?
Door Monoxxide
#2170102
Indy is nu net 2 jaar geworden, zij heeft puppy entingen en de enting op 1 jaar gehad. Amadeus is 11 maanden, heeft zijn puppy entingen gehad en krijgt zijn enting op 1 jaar ook.
Laat ze beide niet meer enten nadat Amadeus zijn 1 jaar enting gehad heeft (geen weil). Planning is wel van te laten titeren de aankomende jaren.
Hoe vaak laten jullie titeren +-?
Door Lizzy
#2170166
Mijn honden zijn als pup allemaal gevaccineerd en hebben allemaal een booster gekregen op de leeftijd van 1 jaar.

Linga is 6 jaar en zij wordt helemaal niet meer gevaccineerd. Tegen niks. Ik heb namelijk het vermoeden (en dat is niet op zomaar iets gebaseerd) dat zij na de rabies enting, bijna 2 jaar geleden, nierfalen heeft gekregen. Zij is heel erg ziek geweest en er is nooit een oorzaak gevonden (ze is werkelijk binnestebuiten gekeerd). Ik heb het gevoel dat als ik haar ooit nog een keer zou vaccineren, zij het mogelijk niet eens zou overleven.

Biscuit is anderhalf jaar en zij zal voorlopig 1 keer per jaar een Nobivac Lepto enting krijgen. En afhankelijk of deze laatste DHP enting aangeslagen is of niet, laat ik haar niet of misschien nog 1 keer met DHP vaccineren.

Pinkel is ruim 14 jaar en wordt al jaren niet meer gevaccineerd.

Ik heb dus geen eenduidige manier van vaccineren bij mij honden.
Door franca
#2170231
De twee jongste van 7 maanden en 2 jaar krijgen alleen DHP na titerbepaling.

De andere twee (oudjes) van 10 jaar en 11 jaar niets meer, ze zijn beide 8 jaar volledig overgevaccineerd waardoor ze nu ernstige klachten hebben (epilepsie en meerdere auto immuunziekten ).
Deze klachten zijn aanmerkelijk minder na het stoppen met vaccineren!

Ik laat me nu dus ook adviseren door een holistisch dierenarts over hoe vaak ik zal titeren en vaccineren.
Ik heb veel respect voor haar kennis en de intentie waar zij mee werkt, ik weet niet of ik haar naam hier mag noemen maar als je het wil weten kan per pb
#2170475
*Yvje* schreef: Tara is nu dus 6 jaar en is de afgelopen 6 jaren dus ieder jaar geënt, de hond van mijn ouders Dusty is 10 jaar
en dus 10 jaren lang geënt. Zouden ze genoeg stoffen hebben in het lichaam om iig om de drie jaar te gaan ipv elk jaar ?
Als ze nu nog niet immuun zijn dan worden ze het geheid ook niet meer. Afgezien dan van Weil, dat werkt net geen 1 jaar.
Door Martine-Tom
#2170536
El budha schreef: De volwassen katten worden niet geent.
De honden worden ieder jaar geent dit omdat het nodig/vereist is met hondentraining.
Toch niet elk jaar de grote cocktail?
Door *Yvje*
#2170807
Ik laat me nu dus ook adviseren door een holistisch dierenarts over hoe vaak ik zal titeren en vaccineren.
Ik heb veel respect voor haar kennis en de intentie waar zij mee werkt, ik weet niet of ik haar naam hier mag noemen maar als je het wil weten kan per pb


[/quote]

Graag, al weet ik niet of het in de buurt van Winschoten zit .. waarschijnlijk niet, haha..
Door Martine-Tom
#2170888
*Yvje* schreef: Dus dan zouden ze wel ieder jaar Weil moeten hebben ?
Je moet helemaal niks ;)
Weil geld geloof ik 10 maanden ofzo dus voor risicohonden rond feb/mrt enten dan kunnen ze de zomer door ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door